:: ^_^ ::

Wednesday, February 2, 2011

LOVE spelled backward is LOVE - 1

..salam..

sangat indah bile rase jatuh cinta ni..jatuh cinta berkali-kali lagi best..

lagi indah bile jatuh cinta dengan suami sendiri..dan bertamabah indah bile cinta kite diredhai..InsyaAllah..

jodoh aku and hubby..pas lebih kurang 2 bulan aku rase tawar hati nak beri cinta pada lelaki..ake derita nak tahan rase benci dan rase sesal..mase tu cume satu je yang aku mampu lakukan..aku mengadu padaNya..tiap-tiap malam.saat lara hati membeban..mate tak leh nak lelap..aku bangun mengadu padaNya..mohon aku dikuakan semangat..

mohon moga aku dipertemukan dengan insan yang leh bimbing aku..yang boleh jauhkan kau dari maksiat..mase tu tindakan aku mengikut hati..aku rase puas bile aku boleh wat lelaki merayu-rayu ngan aku..camne yang aku penah rase..camne aku penah rase terhine kerane lelaki..kini aku rase puas sangat-sangat la bile aku pun leh buat gitu..entah la..bukan nye niat aku nak buat gitu..bile ade org nak kawan..aku time as kawan..tapi bile die rase nak jatuh bulan ke riba ke..tu bukan masalah aku..

still segar dalam otak aku ni..pepagi bute aku nak masuk opis..tetibe datang sorang mamat ni marah-marah aku..datang mintak balik sume barang-barang yang die penah bagi aku..gile..alasan die nak marah aku..di kate aku main-mainkan perasaan die sebabnye die nampak aku kuar ngan lelaki len..

memang aku kuar ngan lelaki len..so pe masalah die..aku bukan awek die pun..da la mude dari aku..dok nak ngongkong aku pula..time tu aku memang jahat pun..die memang de tanye aku kuar ke tak..aku jawab aku nak wat siapkan keje kt opis..sekali die ternampak aku lepak-lepak ngan budak-budak kete..terus nak hangen..aku memang tak kisah sebab aku memang da tawar hati ngan sape..aku kuar sebab aku rase sangat sunyi..rase terbuang..entah la..aku agak die sentap sebab die cume d motor kot..lantak la..

so bile da jadi kecoh gitu..aku leh gelak-gelak lagi..time tu aku pun tak tau la setan ape ade dalam badan aku.sikit pun aku tak rase bersalah..tapi skang ni kome jangan tanye la..memang berlambak kesal aku..memang bergunung salah aku rase..hohohoho..tu sume zaman otak belom betol..time gile dunia..

dalam dok layan rase dendam sesal sume tu..ade sorang lelaki add aku kat Tagged..time tu aku layan la jugak Tagged ni..FB kurang lagi time tu..Tagged ni aku tak penah add orang..orang je yang add aku..bile aku tengok profile mamat ni..tetibe hati rase tertarik la pulak..padahal profile pic die tak nampak pun rupe sape..

die mesej aku..aku suke care die mesej sebab die banyak bagi nasihat..nasihat yang boleh wat hati aku tenang..time tu aku budget die ni suami orang da..paling komang pun da tunang..sebab die memang sangat matang la bile bagi nasihat..

hari-hari bile aku masuk opis mesti aku tertunggu-tunggu nak bace mesej die..nasihat die..banyak kali jugak la die cube nak YM..tapi selalu je de halangan..biase nye mesti time aku sangat banyak keje..sampai la satu hari tu entah camne de peluang kami nak YM..sangat teruja..rase cm da lame kenal die..

aku n memang tak penah percaye hubungan online ni..macam-macam boleh jadi..tapi dalam hati aku kuat mengatekan yang die ni jujur..jujur yang sampai tahap die boleh cite sume hal die..1st time tu la aku rase dunia aku de warne balik..terase de warne warni..walau pun on de same day tu lappy aku hilang..adik aku nanges sorang-sorang kat bustand Kuantan sebab sume barang die kena curi..aku yang kt Dungun waktu tu sikit je lagi nak pengsan..

tapi tu la..die da ceriakan hari aku..walau pun berjam berpeluang YM..tapi rase cam kejap..die da nak kena gi kedai katenye..dari pukul 2petang die gitau die nak gi keje..sampai la da pukul 5 petang bu die offline..tu pun die pesan kalu ingat die lagi..mesej die..die bagi no phone die..hehehehe..cam biase la..no phone dari YM ni kekadang bukan leh caye pun kan..

cilap-cilap masuk mulut buaya..aku dapat no tu bukan aku terus tepon pun..lame jugak la aku dok pk..nak tepon ke tak..nak mesej ke tak..tak kan dok nak ulang nak men-men kan lelaki..

entah camne..satu petang.time balik dari keje..rase kuat hati nak tepon..tapi aku tak tepon pun..aku miskol je..tak same kan..hehehe..tetibe rase takut la pulak..tetibe kalu yang angkat tu bangla ke hape k..seram aku!!..

ingat sampai situ je la kan..tak sangke pulak die tepon balik..tapi kali ni die gune no phone yang bukan die bagi aku..tengok no tak kenal memang aku tak angkat..tapi time tu adik aku ade sekali..die yang bria nak angkat..last past kat aku jugak..die cume tanye sape aku..nape tepon tadi..gile memang malu la kan..tapi tak sangke memang die tunggu kau call die..

so dari ctu la..aku kawan ngan die..die selalu msej aku..tp dlm waktu yang same aku still lagi kawan sane sini..kawan yang masih lagi jage batas nye..orang nampak aku jinak..ye..jinak-jinak merpati..erm time tu aku tak pikir pun takut..kalu la orang jahat nak wat pape kat aku..tak ke naye..

walau pun waktu tu aku mesej j ngan die..nasihat-nasihat die sentiase bermakne pada aku..aku anggap die cm abang..aku still lagi tak tau status die..langsung aku tak tergerak hati nak kesah if die da jadi milik sape-sape..sebab yang aku perlukan tim tu bukan cinta..tapi sokongan untuk terus hidup...

hehehe..nanti aku sambung lagi camne dari mesej nasihat bertukar jadi bunge cinta..

to be continue...
LOVE spelled backward is LOVE - 2

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...