:: ^_^ ::

Tuesday, April 12, 2011

In progress..half way to go..=]

salam...

da almost nak abes petang..da nak masuk Maghrib da..sat gi nak gi mandi then siap-siap solat jemaah ngan hubby..InsyaAllah pas solat da plan nak gi mencari Roti Boy..ye..Roti Boy idaman kalbu belom lagi ku temui..sedih kan..hopefully malam ni dapat la lepas hajat nak makan kan..da niat nak beli 10 biji..stockup nak makan sampai da takmo..heheheh..

kena doa banyak-banyak sat gi..fuh..fuh..

hari ni cubaan menyiapkan sehelai baju..tapi misi tak berapa nak berjaye..sebab nye start jahit manik pun da kul 11:00 pagi camtu..menjelang Zohor je da tak larat nak dok congok..belakang adalah sakit..mintak diurut..

masuk bilik..pas solat terus niat mau beradu..eceh!..tapi tu sume angan semate la..angan yang musnah sebab sakit belakang ini bukan la sakit macam hari-hari biase..da sapu almez yoko-yoko pun totap tak mau jalan nye..terkebil-kebil la aku atas katil..lame-lame mate yang layu kuyu ngantuk tadi terus tak jadi nak tido da..

sambung mesej-mesej manje ngan hubby..ngadu lenguh sume..then die gitau nak balik awal sikit..awal kate die la..tapi still sampai umah pukul 6:30 petang jugak..takpe la..

ni kirenye da siap kena urut la..ingat mau je suh lagi..tapi kena la paham..hubby pun penat tak hilang lagi..balik umah aku pulak yang nak tambahkan penat die..

oleh kerana tu la maka misi aku adalah mustahil untuk siapkan selai baju ari ni..ni kire siap halfway pun da cukup bangge da..maksudnye dalam 2 hari boleh la siapkan..ni last da aku nak jahit manik before due..

actually de sorang kawan zaman KMPP dulu mintak tolong jahitkan manik..aku pun tak tau baju camne die mintak tolong jahitkan tu..sebab setau aku 1hb May ni die nikah..aku bukan sengaje takmo amek baju die..

tu la rase tak elok hampe kan orang..kawan pulak tu..da tu time die call je aku memang tak dengar..dan dan tu pulak no die aku tak save..aku pulak jenis fobia nak angkat tepon..aku tak suke bile no aku tak kenal call..mula rase nebes..rase aorta jantung aku tersumbat..aku mesej die tak reply..die call..terus cuak..gile kan..hehehehehe...

tapi takpe la..mungkin takde rezeki aku..lagi pun da dekat nak due ni..takut jugak bile aku amek baju die nanti tup-tup aku pulak da nak terberanak..tak ke naya kan..

memang la if takde keje 2 3 ari je aku leh siapkan selai baju..

takmo bebel panjang-panjang la..hubby da tunggu nak solat same..die kate kalau lambat die nak tinggal..hehehehhe..


layan la seketol due gambo ni..separuh siap je ni..sebelah je sempat siap..da hubby balik aku stop la jahit..nak kena layan die pulak..buat air sume..

 

pas dapat Roto Boy nanti mesti semangat nak siapkan tu tinggi..hehehe...goyang buntuit..sambil nari-nari..nak pi jalan-jalan ni..^______________^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...