:: ^_^ ::

Thursday, April 28, 2011

Masih diberikan kesempatan..peluang..

salam..

im still here..masih menanti dan menunggu..Allah itu Maha Besar..ade lagi ujian untuk aku and hubby..walaupun da kuar tande malam tadi..tapi nampaknye baby still belom on his way..kepale baby tergelincir dari mulut rahim..ade contraction kuat tapi belom tetap lagi..

pukul 4:00 pagi terase de benda kuar..panas..pekat..and agak banyak..mate memang da boleh nak lelap da..sakit makin kerap..then jam-jam berikutnye cairan pekat panas tu masih lagi kuar..malas nak bangun..terase nak buang air..nak poo-poo..tapi malas nak masuk toilet..da terase ngeri nak buang air..sebab terase sangat berat kat bahagian bawah..

azan Suboh..gagahkan diri bangun..nak bersihkan diri..nak solat..pastu nak cek ape yang kuar..malas nak expect pape da sebab biase nye macam lendir biase je yang kuar..sekali tengok kat kain batik bukan men banyak lagi darah campor lendir..

hubby yang silau..buka mate..aku pun gitau die..'abg..syg da kuar darah ni..'..terus die terbangun macam spring toing-toing..terus nak ajak gi UMRA..aku kate la aku nak bersihkan diri dulu..kite pegi la pas breakfast ke..pukul 10:00 pagi ke..

hubby da bangun siap-siap mandi sume da..aku gi dapo..wat breakfast..kejut ma gitau..kemas dapo sume..da get ready nak pi UMRA..lebih kurang pukul 8:00 pagi kitorang la pegi..tu pun hubby da tak sabor-sabor doh nak pegi..aku da rase susah hati..rase tak sedap hati..

sampai UMRA memang takde sape pun lagi..nurse kat sane da senyum-senyum tengok aku..bile aku gitau aku da bleeding dorang pulak yang semyum lebih..da tu sehari je lagi before due date..pulak tu same ngan birthday aku..

terus nek wat CTG sementara die panggil doc..doc sampai..sambil tunggu keputusan CTG..doc pun nak seluk la..nak cek bukaan..memula memang la da tak sakit VE kali ni..tapi jadi sakit bile die usik-usik nak tau mane kepala baby..

kecewa sangat..rase nak nanges pun ade bile doc gitau jalan belom ade lagi sebab kepale baby macam tergelincir dari mulut rahim..so contraction tu ade tapi push kepale baby ke arah len la..

doc bagi pilihan..nak dok ward or nak balik dulu..so decide nak balik dulu..nak jalan-jalan la dulu..time ni nafsu makan aku da takde..da hilang da..

hubby bbawak balik umah dulu..salin baju then bawak aku jalan-jalan..mane je tempat boleh pegi kan..so kitorang gi One Utama..pusing-pusing kat sane..aku da penat..da tu mood takde..terus ajak hubby balik..before balik ajak singgah Giant dulu pusing-pusing sambil cari barang dapo sikit..

pukul 2:00 petang jugak la bu sampai umah..hari ni masak..so dapat la lagi aku makan masakan ma..petang..hubby kena gak pegi kedai..sebab takde sape-sape yang bole harap..aku pun rase ok je..cume penat..sakit tu memang la de sakit..tapi malas nak layan sangat..

now ni..dok ngadap lappy ni..menaip ape yang patut..hati tetap gelisah..rase cepat nak emosional..jap gi hubby balik..hubby ajak jaln-jalan gi i-city..pusing-pusing sampai penat..


layan la seketol muke kembang aku ni..pic jalan-jalan ari ni lom transfer lagi..yang malam ni tak tau la bile pulak leh aku update kan..

well..doakan aku  ye..doakan baby mau turun dok bebetol..aminnnn...!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...