:: ^_^ ::

Tuesday, April 26, 2011

Balik Kampung Jemput Tok Ma

salam...

sementara tunggu Maghrib ni nak update la lite-lite..sambil layan cite kat TV3 ni..aku takde la follow sangat drama bersiri ni..malas..nanti akan jad ketagih..dok tunggu depan tv je la 24/7..kompem tak adi wat keje nanti..tu yang malas tu..

tapi kalau CSI ke memang aku tunggu jugak la..klu miss pun takpe..kate ASTRO siaran ulang-ulangan kan..weks!!..

lalu kite tempek seketol pic lame..mase ni kire sebulan sebelom aku pregnant..bukan ape..ni sume motivasi untuk kembali ke bentuk asal..tak dapat shape mase student dulu..dapat shape cam bawah ni pun Alhamdulillah da..


sebenarnye nak cite..kan aku kena serah diri 28hb nanti..sok luse da tu kan..jadi nye decide nak gi amek ma..memula ingat sempat la adik aku yang kt Jengka abes exam..then boleh la temankan ma nek bus datang sini..jimat kos dan tenage kan..tak sangke pulak aku da kena admit 28hb..adik aku tu pulak abes exam 30hb..

pastu ikut plan yang awal lagi abah yang akan hantar ma datang sini..nak drive memang la tak..so abah akan teman ma nek bus la sampai sini..tak leh biar ma sorang..ma kan de asma..jadi pape dalam bus susah nanti..lagi pun da lame orang tue tu tak nek bus..ngan accident sane sini..lagi la tak berani orang tue tu..aku pun tak bape nak harap sangat la..

pastu tak jadi pulak plan tu sebab nye bu 2 3 hari abah kuar dari spital..jantung nye la prob..pastu peparu de air..then buah pinggang tak leh nak proses air tu..skang ni nak jalan pun huyung hayang..camne die nak temankan ma datang sini..so hubby decide die je yang nak balik amek..

along volunteer nak balik amek ma..tapi nyusahkan orang la pulak..kete orang..jadi pape aku jugak yang nak kena tanggung..putus timing belt kang tak pepasal..bek la balik ngan hubby..selamat..kete sendiri kompem da dalam good condition..belanje minyak tol sume pun tak yah nak susah-susah..bukan kaye benor nak bagi duet kat orang kan..bek wat sendiri..alang-alang aku pun larat je lagi ni nak gerak sane sini..setakat travel 3 jam..InsyaAllah takde pape nanti..

so decide malam ni gerak balik..rehat sane dulu..then pepagi sok after breakfast leh la gerak balik sini..hubby de tugas lagi..sok da la stock masuk kan..make kena kejar mase la..elok gak ma sampai awal sini..takde la kelam kabut aku nak siap-siap prepare pape yang patut nak gi hospital pulak..

harap-harap if takde pape..by 29th tu baby akan selamat melihat dunia..insyaAllah..k la.da masuk waktu da ni..doa banyak-banyak ye ibu...^_____^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...