:: ^_^ ::

Saturday, July 2, 2011

Susah ke Nak Kuar Jenjalan Bile Da De Baby..??

salam..

ooo..ari ni ari Sabtu..hari orang bekerja cuti dok umah or kuar jenjalan..patut la bising je block ari ni..sian baby mau tido pun tak aman..Hari ni hubby keje..tu la yang tak bape nak feel cuti..aku ni memang da lame cuti..^__^..

soon kalau dapat keje tak tau la cam mane..ni bu je mohon keje..aku da  nebes-nebes..panik sume ade..bile pk mane mau ku cari orang yang boleh jage Hazeeq sebaik aku jage die..tau la dak tecit ni kengkadang kite kena concern lebih sikit..jangan pulak bile die tido je ko bantai tinggal die..aku ni bile baby tido je..aku melekat la tepi die..tak tinggalkan die..takut la tetibe die nak terbatuk ke kan..

mandi pun aku here buai baby depan pintu toilet..nak solat memang solat tepi die tido la..kalau die terjage pun die nampak ibu die ade...bile masak kat dapo..selang 5 minit aku akan jenguk die dalam bilik..

erm..seem hari ni die da sehat da..Alhamdullillah..cume tu la..aku pun runsing bile pk..aku ni jenis susah nk percaye sesape..lagi la susah bile ni melibatkan nyawa jantung aku ni..tido malam pun termimpi-mimpi..haish..Hazeeq..ibu kamu ni paranoid!!..

oo..bercakap sal hari cuti..erm plan nak bawak Hazeeq kuar shopink baju baru belom lagi tercapai..Hazeeq da makin bam-bam..so banyak baju yang da agak fit-fit ngan badan die..plus mau shopink kan almari wardrobe die sekali..bilik tengah ni jadi bilik baby la..

hari hujung minggu ni jugak la banyak undangan kawen rite??..lom abes lagi aura musim kawen..hari ni pun suppose de 1 majlis..my ex-kolig kawen..tapi tak dapat la nak attend..takde la jauh sgt..area Kuala Selangor tu je..tapi memandang baby tak sehat..maka takmo la pakse diri pergi..pls hubby pun kena keje hari ni..since aku berpantang hari tu memang die banyak kali cuti weekend..skang ni die nak kena keje..xkan nk suh die abaikan keje pulak..

pk-pk nk bawak baby kuar ni..kengkadang tu rase..ala leceh la..nanti cmne kalu die nak nenen??tak kan nak lari masuk kete balik kan..macam2 da aku dok pk ni..skang ni dok prektis nenen kasi cover..incase kena nenen depan org,.so far aku suke gune shawl time nak cover nenen..ok je..bby pun takde la rase rimas if kne cover ngan shawl..

bawak baby kuar pi checkup..=]

de jugak aku bace tips dari blogger2 len..susukan bby hingge die kenyang mase dalam perjalanan..so bile da samapai destinasi..baby akan behave lame sikit..before die rase lapar balik..tp Hazeeq ni style die len..die kenkadang tu setengah jam sekali nk nenen,.kadang-kadang tido sampai 5 6 jam..haish..

takpe..walau camne pun ibu ngan ayah akan cube jugak..kalau tak cube cmne nak tau susah ke tak kan..??xkan la nak biar baby dok umah je..baby pun nak kenal dunia luar jugak kan..ye dok..

memandangkan hari ni ayah keje..maka hari ni baby dok umah nagn ibu je la..petang nnt ibu bawak bby turun pi kat playground ye..^___^..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...