:: ^_^ ::

Friday, March 23, 2012

Duri dalam daging

Salam...
sangat kecewa bile difikirkan perihal manusia yang suke menempel ni..
manusia yang mengharapkan nasi dalam mulut kite masuk dalam mulut mereka..
tanpa mereka perlu berusaha pun..

susah sikit ketuk pintu mintak tolong..
hello !..sini bukan kaunter pertolongan..
kami jugak ade tanggungan yang perlu di tanggung..
ade tanggungjawab yang perlu di lunaskan..
kami jugak ade mulut yang perlu di kasi makan 2 kali sehari sampai cukup kenyang...

abaikan tanggungjawab semate mengejar sesuatu yang memang pasti tak kan sempurna..
kerana tanggungjawab yang wajib itu pun tergendala..
kejarkan harta menimbum yang belom pasti milik kite..
sedangkan tanah yang patut di usahakan di biarkan tandus..

argh manusia..memang norma mereka takkan nampak palit kotor di kaki sendiri..
yang nampak hanyalah salah orang lain..
menuding jari menyalahkan orang lain itu adalah best..

sikit lagi kalau terus di fikir makanya akan terbuat dosa memaki di dalam hati..
moga Allah lapangkan hati kami..
lapang kan juga hati mereka agar mereka tidak lagi tau mengetok pintu orang lagi..

p/s : aku pun tak paham !

1 comment:

sue said...

tahnnye..klu pk senag sndri je payahla..xpk org lain..xape..tggu je kat sana nti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...