:: ^_^ ::

Monday, October 29, 2012

I'm Still Here

Assalamualaikum..

huh..! tak best langsung update tak bergambar ni..
sendiri nak bace pun naik jemu..
maaf la ye sayam sayam..
tab ni mengong,.
tak tau la ape yang tak kena..

sekarang ni ngah layan Masterchef US ulangan yang pukul 8:00 malam tadi..
masih lagi tersangkut kat rumah ma Dungun..
cadangnya siap suami repair belting aircons tu..
nak terus gerak balik..
sebab da petanh siap repair and cuci..
maka decided nak gerak after Maghrib..
try tanye kawan kawan FB keadaan trafik..
malangnya..ade yang travel dari 8:30 pagi pun still on the road..

means depa da on the road for almost 10 hours..
gilo..tak sanggup la aku..kalau aku ngan suami je..
boleh la lagi redah..ni bawak si kecik ni..
ngan die pulak agak crancky sesangat hari ni..

ikut hati nak gerak balik cecepat..
fikirkan keadaan suami sekarang ni..
masalah je yang menimpa die..
kalau sampai awl..
die pun boleh rehat..esok boleh la die terus berusaha cari rezeki..
untuk bagi makan anak isteri die ni..

later if aku rase aku ni cukup jahat aku akan cerita..
kalau aku baik..maka aku simpan sendiri rahsia itu..
tapi ingatlah manusia..
hidup ni singkat je..
hidup bukan bergantung pada duet..
rezeki Allah da tentukan..
ade di mane mane..murah untuk orang yang cukup berusaha..
berdoa dan memohon padanya,.

rezeki kami bukan kamu yang tentukan,.
dengan cara kamu menutup lubang rezeki kami..
tanpa sedikit pun kamu fikirkan masalah yang bakal kami hadapi sebab kamu..
walau macam mane pun..
manusia ni kalau mati nanti..mayat tak bergolek sendiri ke kubur..
ingatlah..sampai kita da takde nyawa pun..
kita still perlukan orang untuk usung jenazah kita..
perlukan orang untuk mengingati n sedekah amal pada kita..

p/s: masing-masing ada salah..mungkin ni sume dugaan..ataupun ni satu anugerah Allah untuk bagi peluang aku lebih kusyuk beribadah..redha untuk dapat lebih nikmat..lwbih rezeki and lebih rahmatNya...amin !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...