:: ^_^ ::

Sunday, February 3, 2013

Hazeeq da bercerai susu !

Assalamualaikum..

it's been a week now..!
finally..Hazeeq no longer breastfeed..
memula ingatkan by 3rd days die da lupekan da nenen..
rupenye silap..masuk hari ke-4..awal suboh tu da melalk nak selak baju ibu..
so belom boleh isytihar berjaya..

hari ni sesaje je tadi test die..
buka baju and tunjuk "bestfrend" die..
die dengan selamba cium perut..sayang baby..
and tarik balik baju ibu..
seronok !..sampai meleleh air mate..

susah rupenya nak bercerai susu ni..
makanan pertama die sejak hari pertama die kenal dunia..
hampir 2 tahun bersama..takkan la sekelip mata boleh lupakan..

aku nekad malas nak sapu ape-ape..
cume gunakan cara lembut..
cakap ngan die..Alhamdulillah..berkat doa dan usaha..
berjaya !

1st day start tu hati ni berbelah bagi antara kesian dengan bimbang..
bimbang nanti die mungkin akan jauh dengan aku..
sebab bonding antara ibu and anak yang nyusu badan ni rapat..
aku bimbang and takut nanti bile die da tak nyusu..
dia akan kurang rapat dengan aku..

rupenye sangkaan aku meleset..
masuk hari ke-5..
perubahan ketara yang aku nampak pada die..
ape jua yang die buat..die prefer untuk buat atas riba aku..
nak makan beriba..
nak tengok TV beriba..
kalau boleh 24 hours tu nak bersentuhan je dengan ibu..
and manje nye lain macam..die lebih gemar peluk.
and suddenly he will came out of nowhere..kiss me..
in my forehead and my lips..hugg me..so sweet !..

and tido malam nye skang ni mesti kena ibu dodoikan dulu..
tu pun bile die da betol lena baru boleh letak bawah..
and most of the nite..tido nye suke berhimpit celah ketiak ibu..
so now boleh menarik nafas lega..
even pun die now nyusu botol..
im still no.1 for him..^___^

ooooh...sat gi jugak..by 9:00 pagi..
off to UMRA..checkup adik baby..
then terus gerak ke Kuala Selangor..
attend wedding kawan matrikulasi dulu..
harapnye by that time nanti tekak ni jangan meragam..
kalau tak rugi je tak dapat nak makan lauk kenduri

p/s: thanx for those yang banyak support..terutamanya dari segi ketahanan mental..selame proses nak bercerai susu ni..and thanx Allah sebab beri aku peluang untuk susukan Hazeeq selama 21 bulan ni..agak terkilan sebab tak dapat nak cukupkan ke 2 tahun..

p/s 1:aku dulu menyusu lebih dari 3 tahun..^___^.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...