:: ^_^ ::

Thursday, April 18, 2013

Checkup Adik Baby 22 weeks

Assalamualaikum..

hari Isnin malam decided g cekup..
saje je pilih hari bekerja sebab nya nak jumpe Dr. Ummul..
tapi hampa..da point da awal-awal nak jumpe Dr.Karamjeet sebabnya time tu Dr.Ummul tak sampai lagi..tapi tetap jugak diberi doc lain..

memang la sume doc O&G ni baik-baik..plus pulak private..
kite bayar die untuk serve kite kan..
Dr.Sumitra tak silap aku..aku tak bape suke..doc muda..
and tergesa-gesa je..bulan lepas doc melayu ape name entah suh wat detail scan bulan ni..
bulan ni pulak doc ni suh wat detail scan bulan depan pulak..
da macam bola ping pong da..seb bek mood aku elok.
plus aku pun tak mo lame-lame menunggu..

hari tu nasib aku baik..sampai awl sikit je..lepas 10 minit kami duduk tu..
penuh UMRA..dengan ibu ngandung nye..dengan babies nye..dengan warge tua sakitnye.
sesak !..

aku sampai tu tak sempat nak letak bontot pun nurse da panggil timbang amek BP..
cek urine sume..berat maintain tak nek..tapi tak turun da..sebab aku da makan 2 bungkus nasi da siang tu..urine sikit je la..BP ok..ngam-ngam je..tak rendah da..

tunggu lebih kurang 30 minit then terus dapat jumpe doc..
tapo think positive..malam tu ramai yang bersalin..mesti Dr.Karamjeet sibuk kat atas..
and if Dr. Ummul sampai pun die pun akak sibuk kat atas..
Dr. Sumitra tu pun kalut je..lepas serve aku terus g labour room..

next month on 15 of May kompem detail scan dengan doc melayu..
pastu terus MGTT = minum air gule..kena datang siang hari..
tak sabar nak tengok keadaan baby..sedetail nye..

Isnin tu dapat dengan heartbeat baby je..ukuran kepala..
kaki tangan sume normal..
aku takde bleeding means uri kat bawah tu bukan la pada tahap yang terok sangat..
and uri pun da macam nak naik..
nex month kite check lagi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...