:: ^_^ ::

Monday, August 12, 2013

Syawal 1434 Hijrah - Tema Shocking Pink !

Assalamualaikum..

Salam 5 Syawal...
kite update awal-awal la cite raye..
sebab esok kompem da tak boleh nak ngadap PC da..
mane nak update cite bersalin lagi nanti.. ^__^

In Sha Allah esok pagi baby akan tengok dunia..

tahun ni shocking pink tema kite ye..
beli kain kosong ni sume kak Jakel je pun..
memula macam tak de feel nak pakai baju raya..
aku rasa baju raya aku crowded sangat la..
besar la..gelebeh la..
siap pakse Ma and adik aku alter balik baju aku..
kesian dorang malam raya jahit balik aku sampai pukul 1:00 pagi..
demi tak mo tengok mak buyong emo-emo... ^_^
soon enough..will be Abang Long..kadang terover behave..
kadang kalau da mengamok tak sedor diri..
paling kuat tengking je la ngan ibu..
nak babap-babap kesian..tak sampai hati..
and this is menu di pagi raya..tahun ni memang tak masak banyak..
sebab raya ke-2 mentawaf rumoh sedara mara pulak..
and pepagi raye ke-3 da shoot balik Shah Alam..
so menu dipagi raya..Nasi Ayam super sedap air tangan ma..
ketupat rendang and tapai pulut daun getah..
pepagi raya sume berduyun solat raya..
tinggal aku ngan Hazeeq je la..
kemas pape yang patut..dorang balik tu aku da siap-siap pakai tudung da..
tunggu nak bergambar and nak gi umah nenek beraye..

macam biase..bergambar raya memang susah nak dapat gambar proper..
ni pun nak cepat..kalau lambat keluar rumah..
alamatnye tak leh nak kuar rumah la..
berduyun da budak-budak datang nak mintak tol..
me with the siblings..and Hazeeq of cos.. ^_^
the girls in fam..
me sista n me mother..
us..the sistars...
with adik bongsu..the tallest !
merangkap 2nd Ibu Hazeeq..
gambar beraye rumah orang memang tak snap..
sibuk melahap je keje aku..

even tak banyak pun rumah yang aku pergi..
tapi best..tiap rumah yang aku pergi tu aku makan sampai 3 pinggan..
and most of them dok kate la aku preggy kembo..
makan puas-puas sebelom kena berpantang...

so far raya ni amat bermakna bagi aku..
suami sanggup balik awal sebab timbang rasakan aku takut lenguh badan hadap jam..
and most of the time die adalah super caring..
cume dia kalau dapat tegang pedal minyak..
aku nanges air mate darah pun die pecut laju-laju..
aku marah cmane pun die leh sengih je..
lelaki dengan kereta yang memang tak leh dipisahkan..

Alhamdulillah..petang raya ke-3 da selamat sampai BSP semula..
tu pun siap angkut sekali Ma and adik aku..
buat jage aku dalam pantang nanti..

1 comment:

Anonymous said...

comey makyong pakai shocking pink :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...