:: ^_^ ::

Monday, December 2, 2013

Ubah Suai

Assalamualaikum..


kemain kan..macam deco-deco bersama Eric jer..

sebenarnye da lame da nak ubah kedudukan perabot dalam rumah ni..
tapi sebab takde kaki tangan yang nak membantu..so hasrat tinggal hasrat je la..
terpendam dalam hati..

biasa lah kalau da dok rumah je hari-hari..hadap dinding yang sama..
lame-lame rasa macam nak kan perubahan suasana baru kan..
dulu masa dok umah 2 storey..living room adalah agak luas..
hari-hari aku ubah kedudukan sofa..
ubah meja makan..

bile pindah sini..da hampir 8 bulan..kedudukan perabot adalah same macam mule-mule pindah..
biasa kena tunggu suami cuti..atau tunggu adik aku datang..
pastu akan aku kerah kan tenage mereka..

da tak tahan punya pasal..
2 3 hari lepas..aku call suami..tengah-tengah die keje..
tanye if die cuti bile-bile nanti..sudi tak die nak tolong aku kemas..

Alhamdulillah..Ahad semalam die cuti..
pagi tu bantai tido dulu..memasing syok berselubung..sampai pukul 10:00 pagi..
bangun siapkan breakfast nasi goreng..siapkan anak-anak mandi..
sempat layan JJCM and Melodi dulu..

memula misi kemas bilik tido..bukak katil..kasi guna tilam bodo gitu je..
da ade anak 2..berhimpit-himpit la jawabnya atas katil..
da bukak katil ni senang..malam nak tido..combine dengan tilan bujang lagi 1.
da jadi macam tilam king saiz da..bilik sempit..
so kena pandai ejas la balik lemari baju..meja solek..

siap dalam bilik..proceed living room..ubah kedudukan tv and sofa..
oleh kerana space nye adalah sempit macam lorong..
tapi memanjang..maka idea kami adalah terhad nak deco macam mane..
if panggil eric pun belom tentu beliau mampu deco memenuhi citarase aku..
so ubah bagi praktikal je la..senang untuk Hazeeq gune space die nak men motor kereta dalam rumah..
senang untuk aku kemas..
sedap mate memandang..senang juge untuk having tetamu..

bilik tetamu jugak kasi kemas..bukak mane yag tak perlu and sumbat dalam stor belakang..
bilik Hazeeq pun kemas buang habuk..kemas mainan die..basuh cadar..
esok kalau sempat nak basuh segala soft toy die..
kena basuh atleast sebulan sekali..
dalam banyak-banyak bilik kat rumah ni..bilik Hazeeq adalah paling kalerful..
suke beno kalau tido dalam bilik die..nyaman je rase..
and bilik die paling kurang habuk..

tinggal dapur je la yang aku tak usik kemas pape..
malam lepas Maghrib suami ajak ke Giant beli ape yang da abes..
kali ni beli ape yang perlu sahaje..beli mane yang mampu je..
banding harge..amek yang murah..
isi borang name and email..dapat lampin pakai buang percuma untuk Hanees..
beli susu Hazeeq yang penting..
beli serba sikit lauk..

ni pun update sebab rase rajin nak menaip..
anak-anak da lelap..suami juge..

p/s : esok hajat nya nak puasa..
puasa sunat..and nak kontrol sikit intake..
berat hari-hari makin naik..
semalam 65kg..hari ni da 66kg..
aku da rupe ikan buntal da..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...