:: ^_^ ::

Monday, May 5, 2014

Cerita Pagi : Harapnya Dia Tabah

Assalamualaikum..

mentang-mentang sekarang ni da keje..hehehe..
da jadi kebiasaan bagi aku melilau mate perhatikan ragam manusia..

hari ni drive sendiri..
sesuatu yang tak pernah aku jangka..
menangis tersedu sorang-sorang kat traffic lite..
macam sedih bebenor..

ape ke lame sangat tadi incik traffic tu nak bagi jalan..
tetibe aku terpandang sorang remaja..
gelek basikal nak cuba melintas..
beberape kali die teragak-agak nak melintas..
kerata sume da macam dekat litar F1 sane.

ade sesuatu pada wajah die yang betol-betol menyentuh hati aku..
ade "kekurangan" pada wajah die..
dari pakaian..and dari beg yang die sandang aku yakin die sorang student..
kemas..tapi bukan dari jenama mewah..
kasut agak lusut..rambut rapi tersikat belah tepi ..ye nerd !
badan yang melengkung kurus..

air mate aku mule bergenang..
dalam aku dok fikir betapa susah aku and anak-anak nak survive hidup dekat bandar ni..
rupenya ramai lagi yang lebih susah..
tak kisah la kalau die senang pun..
tapi "kehadiran" die dekat traffic lite tadi betol-betol menjentik aku...

naik ofis dengan perasaan sebal..
mate bengkak..bile ofismate tanye..
aku kate bengkak sebab tak cukup tido..

**itu la Masliza..kau kena kuat..bukan kau sorang je yang Allah duga..
baru sikit diduga da nak menggelabah...

***terasa bahang tamparan di pipi sendiri...pedih !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...