:: ^_^ ::

Thursday, March 14, 2013

Simple Crumble with Pink and Blue 3D Flower | BEADS & SEQUINS

Assalamualaikum..

ni antare latest kerja memanik..paling cepat yang pernah aku buat..
dalam mase 2 jam je da boleh siapkan 2 2 belah bahagian lengan..
tu pun sambil layan Hazeeq sepahkan pearl..

buat mase ni aku terima tempahan memanik untuk baju raya je..
tu pun limited..only cust yang aku leh handle..
yang super cerewet maaf la..sayan tak mampu nak ikut rentak kamu..
cari la orang yang lebig terer..
tahun ni pun tak memanik baju sendiri..
da buyong sarat manik ape lagi yang nak tayang..
tayang perut je la...

baju ni cust hantar bulan puase tahun lepas..
tapi memandangkan die pregnant so die tak kisah siapkan lambat pun..
aku pun tunggu je la mesej die..
ape design yang die nak..
one of regular cust jugak..
Assalamualaikum..

da terlampau lame tak update..
dan da terlampau lama tak bukak lappy sendiri..
hari-hari ngadap PC suami je..
biase la PC orang ni tak best macam sendiri punya..

aku kureng campo malas nak bukak lappy sebab nye aku rase paparan skrin tu macam blur..
memang mate aku kabur..
tapi if aku pakai spek pun same jugak blur nye..
best ngadap PC suami sebab paparan nye HD..
skrin pun da makin beso..
dalam hati ni ade berkira nak mintak lappy baru..
SAMSUNG kaler putih barangkali..
sedang berkira-kira nak buat-buat mengidam lappy baru boleh tak ??

^___^..14 Feb 2013 yang lalu genap la 2 tahun usia lappy ni..
suami belikan waktu tu Hazeeq 7 bulan dalam perut..
now ni alang-alang ade lagi baby dalam perut...kirenya boleh da nak mintak baru kan??
jeling suami nanti !

aku pun tak sure ape masalah lappy ni..
maybe sebab kena format hari tu..
tetibe je die nak buat perangai kan..
habis sume data hilang..seb bek la dapat suami expert bab-bab IT ni..
dapat recover balik semua gambar yang hilang..
even makan mase sampai 2 minggu..
lepas baik dari sakit sengal tu la..tetibe je jadi blur..

blur pun blur la..asal boleh gune lagi..
tahun ni nak kena budget betol-betol expenses..
memandangkan lagi 5 bulan baby kecik akan lahir..
aku tak menaruh harapan yang tinggi untuk beranak secare normal..
sebab aku tau..case aku ni memang chance untuk lahirkan anak normal adelah sangat nipis..
so kena prepare ongkos nye nanti..

and due date aku jugak dekat dengan tarikh Raya..
preparation raya tahun ni kena siapkan awl-awal..
means baju untuk Hazeeq dan suami..
ikutkan aku tak kisah pun tak de baju raya..
da sarat sangat da waktu raye nanti..tapi suami kate..
sunat berbaju baru dipagi raya ni..
makanye beli la jugak kain and da siap hantar umah ma pun..
fesyen baju raya tahun ni..of cos la baju mak buyong kan..

tapi tu pun aku berkire-kire muatkan aku nak sarung baju tu nanti..
if berat ade lah tak naik banyak sangat..ok la kan..
but if jadi macam zaman ngandungkan Hazeeq dulu..nanges je la pagi raya nanti..

tu pun if sempat baby tunggu Ibu nak beraye dulu..
buat nya die nak kuar before raye..and nak raye same...
berpantang la ibu dalam bulan Syawal nanti..lagi haru..

tak kisah mane pun..asal kan baby lahir sihat dan sempurna..
yang len tu ibu da lame da tolak tepi..
lagi pun sekarang ni aku da cukup bahagia..
kalau fikirkan masalah sampai bila pun tak akan habis..

Friday, February 22, 2013

Nasi Minyak lagi...

Assalamualaikum..

aku sangkakan selera aku da kembali seperti dulu..
rupenya masih tersisa alahan...

alahai tekak ni...tak sedap langsung..
ade makanan dalam mulut tu ok la..rasa lagi makanan nye..
once da telan..mula la loya datang and mulut terase pahit payau masam..

aku da cube makan asam..
gula-gula...coklat..kismis..hatta kurma jugak..
tapi tetap tak jalan..
tapi da 2 3 hari ni aku cube jugak makan nasi even sikit pun..
hari pulak kerajinan tu ade..
so masak nasi minyak la kite..
           
lauk macam biase..
gulai daging..
masak merah daging..
and acar..no sambal..
semalam hanya masak telur masak tomato and nasi putih je..
seb bek la tekak Hazeeq ok..
2 kali sehari makan nasi tak pernah miss..
portionnye pun agak banyak dari biase..

nasi minyak tadi pun die makan banyak..
since lauk sume aku masak memang tak pedas..
now ni die da kekenyang tido..
susu pun minum setengah botol je..
aku je la tadi yang muntah kan balik segala ape yang aku makan..
tapi tetap syukur sebab masa makan tu betol-betol dapat rase nikmat makan..
puas hati masak sendiri..sedap !

harapnye soon tekak ni kembali normal..
mau makan udang galah..
tapi membimbang kan jugak..
takut berat naik melampau pulak nanti..
ni pun tak makan berat turun malu-malu je..
bukan turun sampai 10kg pun..^__^..

erm tu je la..^___^

Thursday, February 14, 2013

Sabar je lah wahai hati..

Assalamualaikum..

usai Solat Maghrib..
sebab tak berape khusyuk agaknya..ketenangan tu susah nak dapat..

dah lumrah manusia..takkan sesenang nya dapat apa yang dihajati..
agaknye ape yang aku hajati tu mungkin sesuatu yang tak elok untuk aku..

tak pe la..sabar je la..
len kali kalau berhajatkan sesuatu..
usaha je sendiri..jangan harapkan manusia lain untuk penuhi hajat kite..
sebab belom tentu lagi ape yang kite hajati tu turut sama menjadi hajat die..

Wednesday, February 13, 2013

Cerita Salad

Assalamualaikum..

rasenye da lame bebenor tak update pape..
da dekat 3 minggu da..pemalas nak update..
tapi dok refresh je banyak kali..rajin nak banyak update orang je...^__^

and da lebih sebulan da alahan melampau ni..
2 hari ni tekak same jugak..pahit lagi..
tapi muntah tu da kurang..sekali mungkin 2 3 kali je la muntah nye..
berat pun da takde da drop mengejut sangat..
but still sehari akan lost 100-200gram..
agaknya kalau la aku ni tak pregnant..ni la saat yang buat aku senyum atas penimbang..

sekarang ni memang tak masak pun kat rumah..
da lame da tak masak berat-berat..
untuk Hazeeq biasanya nasi ngan sup je la..
nasi goreng..kadang lempeng..kadang mee..kadang spageti..
kalau rajin sikit roti jalan..
rindu nak masak lauk..rindu nak gi beli lauk basah..
nak masak and nak makan ngan suami..

2 hari lepas..alang-alang ke Giant beli susu Hazeeq..
suami belanja makan Secret Recipe..
aku kalau ikutkan hati memang malas sangat da nak keluar..
tapi tekak ni teringin sangat nak minum Appletizer SR tu..
so gagahkna hati..sarung jubah and tudung..
agak selebet..tu pun suami kate da lawa da..=]..

lepas settle shopping terus ke SR..memang niat takmo makan pun..
and after belek menu memang takde ape pun yang buatkan tekak ni lalu..
loye je tengok ayam sana sini..
suami order chicken Parmigiana..
asalnya aku order 3 cheeses spinach lasagne untuk Hazeeq..
sedap and Hazeeq pun memang suka..
malangnya da habis da..so pilih nak sup..
jugak habis..last..endup order mozzarella baked chicken fillet..

side dish nye ade fresh salad and grilled potato..
sedap..kena ngan tekak aku..
isi ikan tu Hazeeq makan sorang je 3/4..aku rase sikit..
suami tolong makan sikit..
salad sume aku sapu bersih..kentang tu ade jugak sikit Hazeeq makan..

yang best nye salad die tu fresh..and dressing nye cume lemon..
tu yang tekak aku rase la..
dulu aku hantu ngan salad Subway..
tapi skang ni memang da tak lalu da..die nye dressing tu kalau kite mintak sikit pun akhirnye akan jd banjir melimpah ruah jugak dalam salad tu..

sekarang ni tekak ni nak makan salad dengan dressing yang lite je..
so semalam sekali lagi ke Giant..minggu ni je da 3 kali ke Giant...
pergi semata-mata nak beli fresh mixed salad dengan lemon..
konon nak try buat sendiri la..

before tu aku da google da recipe nye..memang kacang kuda salut tepung je la..
lemon..olive oil salt and pepper je..tapi ade recipe yang gune garlic..
semalam 1st attempt aku try gune garlic..memang tak sedap..
tak rase pun macam yang SR nye..

now ni aku cube buat tanpe garlic..
oooo..yummmmmeh !..
memang sebijik 2 3 bijik rase macam SR punye...
ho ho ho..sekarang tekak aku bergelak ketawa..dapat makan salad dengan sepuas hati.. !

tu je pun nak cite..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...