:: ^_^ ::

Wednesday, April 6, 2011

Penat & Risau

salam..

time kaseh pada kawan-kawan yang support..Alhamdulillah..aku pun da selamat tiba Shah Alam awal pagi tadi..around 3:10 pagi tadi..dari dungun lebih kurang kul 11:40 malam..

penat tu memang la penat..tapi nak wat camne..both abah and ma memang tak sehat..abah dengan gout then ankle terseliuhnye..nak jalan pun susah..sape lagi yang aku nak harapkan..lagi pun ni first time ma sakit sampai die ngadu kat anak-anak..dulu kena TB dok wat 2 bulan pun die rilek j..takde pun nak ngadu sakit ape..

biase kalau demam pun memang takde nye sampai pitam-pitam..sedih gile bile dengar suare die yang da tak berape nak keluar..da tu tau pulak die  jatuh kat dapur sorang-sorang sebab lapar nak makan..tapi takde sape kat umah..harapkan adik aku..die gi sekolah..exam seminggu ni..

ikut hati takmo balik je malam tadi..nak dok sane 3 4 hari jage ma sampai sembuh dulu then bu balik cni..tapi memandangkan aku pun memang da tunggu hari je ni..memang la tak boleh nak wat gitu..plus hubby pun mesti susah hati nak balik sini tanpa aku..if anything happen sape pulak nak jage aku..silap-silap aku sendiri yang drive gi spital nanti..

da tengok ma tak sehat camtu..tetibe aku jadi sehat sangat-sangat..hehehehe..balik ni bu la terase sakit pinggang..dalam kete pun memang da terase sangat sakit and lenguh..tapi tahan je la..sian kat hubby lagi..penat drive ulang alik..Shah Alam - Dungun tu macam dekat je kan..

semalam gerak dari Shah Alam kul 2:30 petang sampai Dungun kul 6:40..tu pun sebab jem kat Kemaman..pas Maghrib bawak ma gi klinik..kul 10 bu balik umah..bagi ma makan ubat..tidokan die sume..kemas pape yang patut..then kul 11:40 gerak balik Shah Alam..

sian aku tengok abah..die pun rase bersalah sebab nyusah kan aku and hubby balik tergesa-gesa gitu..tapi kami tak kisah pun..da name pun tanggungjawab..cume penat badan tu memang la..hubby la yang penat..da la malam sebelom tu die tido kul 4:00 pagi..then keje pagi..pastu malam tadi pun kul 4:00 pagi jugak bu lelap mate..ni masuk keje pagi..sorang diri sampai kul 4:00 petang ni..memang la rase bersalah sangat susahkan die..huhuhu...sob..sob..thanx ye lalink..budi mu memang tak dapat la sayang nak balas...

pape pun..if benda libatkan family ni..jangan sekali amek mudah..hargai parent mase dorang ade ni la..amek peluang untuk berbakti sepenuhnye...mudah-mudahan..diberikan kesempatan untuk galas tanggungjawab dengan sempurna...Amiiiiiiin...^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...