:: ^_^ ::

Thursday, August 25, 2011

Demam biskut raya

salam..

sibuk la lately ni uolls..3 hari termasuk ari ni..aku dok bergelumang dengan tepung..sekali dengan baby pun main tepung jugak...uwaaa...

best ok pengalaman buat biskut kali ni..biasa aku buat biskut sorang-sorang..after sahur da start..tu untuk 7 8 tahun lepas la..since aku form 4 aku da bergiat aktif buat biskut untuk family aku..sedap tak sedap belakang kire..janji tak payah kuar modal besar nak membeli biskut kan..kate pun aku orang susah..mane mampu nak beli-beli ni..buat sendiri kadang tu sekilo gandum je..tambah bahan lain sikit-sikit..paling mahal pun abes la RM50-RM60 je.

tahun ni..bila anak da tido around pukul 10:00 gitu bu la aku terhegeh-hegeh pegi dapo nak start pukul telur sume..tu pun buat dalam keadaan yang cukup berhati-hati..kang bising melampau mau la die terjaga..biasenye die tido tak lame..paling lame pun 1 jam..cukup la sampai aku da boleh uli tepung sume..

paling hazab mase nak buat tart 2 hari lepas..baru je siap 6 ketul die da bunyi-bunyi..aku temankan die jap then sambung 2 3 ketul bunyi lagi..sikit punya lame nak siapkan 30 ketul..sian abah..sikit je la tart tahun ni...tengok la kalau rajin aku repeat lagi buat tart esok or luse..kalau takde mase memang tak buat da..

then hari ni pulak buat almond london..my adik kecik suke ni..dapat seratus biji lebih..tu pun gentel sambil beriba dengan die..time tuang coklat tu memang sah-sah la berdukung pulak..hai la sayang ibu ni..nak jadi MasterChef ye..!!

 ni la hasil 3 hari aku main baling-baling telur tepung sume..ade chocochip..ade peanut butter date medley..ade cup cookies..malam ni if larat nak buat cornflakes madu..sonang je tu..kalau baby tido boleh la buat..

ooo..malam tadi aku demam..sampai gigill..suhu pun da 38 degree..pas berbuka hubby makan ubat..tampal cool fever..then pukul 10:00 malam memasing da masuk bilik..kelmarin hubby yang demam..awal pagi semalam baby yang demam..menjelang petang aku pulak..seb baik sume nye tak larat..aku paling susah hati kalau aku yang demam..sian baby..semalam pun gigil-gigil nak buka baju nak nenen baby..sejuk sengal-sengal sendi and tulang..

Alhamdulillah..terjaga pukul 3:00 pagi rase badan da ok..da kurang sikit sakit badan..sahur hubby kejutkan..die rase badan aku da kurang panas..syukur sangat rase..demam tak melarat..

sok kalau de rezeki nak gi PKNS...jalan-jalan shoping tudung..

^____^..hari ni hati manyak senang..de good news...nanti-nanti ade mase lebih aku share ye !!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...