:: ^_^ ::

Sunday, September 25, 2011

Di pukul 4:30 pagi..

salam..

alang-alang mate tak nak pejam ni..meh la kite update sekeping dua memori last week..gambo da 2 3 ari da upload..elok dok dalam draft..tunggu time je tuan die ni rajin nak update..

malam tadi ade jemputan open house kat sekolah Umi..elok da abes majlis..hubby singgah umah Umi nak solat Insya'..sembang punye sembang..bile sampai time nak gerak balik Shah Alam..elok je hubby gitau die tertinggal kunci dalam keta..dan perdana tu autolock..damn !!..rase macam tak percaye je..da la si kecik ni nak tido..aku pun da ngantok..pikir baju yang belom bersidai..pikir esok mau ke Bagan Datoh lagi..

hubby maintain je cam biase..rileks je..sambil dok cari-cari pembaris nak try buka dari luar..kunci pendua pun tertinggal dalam kete same..handbeg aku sekali..elok pulak kete tu dok depan gate..kire betol-betol hadang gate tu..nak gune kete lain pun tak boleh jugak la kan..

da ala-ala McGyver da hubby tadi..dekat 2 jam jugak la bu berjaye bukak..aku da give up da..da lari masuk bilik pun..tidokan baby sambil nak tidokan diri sendiri..Alhamdulillah..da dapat buka tu harus la nak segera balik..bukan tak boleh esok..tapi aku memang tak prepare pape pun..pampers baby pun bawak 2 keping je..sampai tengah malam tu je la..sok pagi ape cite pulak kan..alas tido baby pun tak bawak..seb baik bawak shawl..boleh jugak buat alas..so pengajaran nye..len kali nak pegi memane..pakaian and kelengkapan baby harus la disediakan...

act aku da tanye hubby nak tido Seremban ke nak balik Shah Alam..aku ikut die je..die kate nak balik Shah Alam..so aku memang bawak baju baby sepasang..pampers 2 lai ngan bakul toiletries die je la..baju aku jauh la sekali kan..lagi pun sok nak gerak ke Perak pulak..kalau stay Seremban..silap haribulan tak jadi pergi..

hehehehehe..mentang-mentang mate tak ngantuk..intro je da panjang lebo..sebenarnye nak cite..Jumaat minggu lepas aku makan sushi..sushi JUSCO je pun..tu pun nak kecoh kan..aku biase makan yang cap TESCO ngan cap JUSCO ni je..yang Sushi King ke ape-ape sushi outlet len memang tak penah jejak kaki..

elok pulak adik aku ade stay ngan aku seminggu nak abeskan cuti study week die..so ajak la die sekali..die pun tak penah makan sushi ni..jadinye kakak die nak la bagi die rase cemane rasenye..ye...kami ni kan orang kampung..tak bape nak senang..kalau dapat makan benda beli-beli ni da seribu nikmat da...dulu kalau dapat makan KFC tu kire heaven sangat la..apatah lagi kalau dapat makan Pizza..alahai..sedih bila teringat gitu..insaf kejap...

biar gambar je la yang berkate-kate ye..^___^
sampai je terus capai box paling besar..ni dasar tamak la ni..pilih-pilih..
erm ape lagi ye..??
ok..yang ni pun sedap jugak..
achik iera jenguk baby..lena je die tido..boleh ibu berlenggang kangkung..^__^ sambil goyang-goyang lemak
da penuh box..time tu kire da bayor...

senang kan buat entry gini..tempek gambo..pastu buat ayat yang tak seberape..ye..aku memang takde idea nak buat entry..lagi la tak pandai nak buat entry yang bermakne..jauh la lagi nak pandai buat entry yang menarik..cukup la menarik dan jadi kenangan untuk aku esok luse..

tetibe malam ni aku rase aku takkan lame di dunia ni..sejak akhir-akhir ni memang terase sangat..rase sedih dan sayu bile pikir if aku takde..ape akan jadi pada anak aku..sesungguhnye memang aku rela aku yang pergi dulu dari melihat orang yang aku sayang pergi meninggalkan aku..sebab aku tau aku tak kuat..aku sebenarnye terlalu lemah..dan memang tak mampu nak hadapi semua tu..

if umor ibu tak panjang..anak ibu sayang dok ngan Tok Ma ye..ingat ibu sentiasa sayangkan baby..oh hati..kenape rase sangat gelisah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...