:: ^_^ ::

Saturday, September 8, 2012

Makan dan Makanan

Assalamualaikum..

Salam Sabtu..
da nak habis pun hari Sabtu..
yang best nye..hari ni de Pasar Malam dekat je dengan rumah..
tapi hujan la pulak.
renyai-renyai je pun..
tapi cukup kuat untuk menghalang aku dari pergi ke sane..
yela..kang tak pepasal demam pulak Hazeeq..
da la sekarang ni musim sakit..
memandangkan diri aku pun tak berape nak sihat..
rasa seram sejuk je ni..
 

gambar ni antara ape yang aku masak bulan puasa hari tu..
gambar sayur sume takde..
sebab masak bodo gitu je pun..
lebih kurang macam celur je..

atas sekali tu ayam goreng celup tepung..
then sutom and udang..pun celop tepung jugak..
bawah and tengah tu aku masak mase da last-last puase..
saje je jamu jiran-jiran dengan pulut kuning and dried chicken curry..
pun termasuk sekali tart nenas buat sendiri..
ni je la 1 1 nye biskut raye yang aku buat..
tu pun aku buat curi-curi masa memanik..
memang tekejar-kejar la..
mane nak siapkn manik..mane nak buat biskut..
aku ade jugak buat batang buruk and popia simpul..
yang tu kire senang la..sambiul tengok tv boleh buat..
but still amek masa aku..hasilnye memang kepenatan la..
 
hajat hati nak makan nasi kerabu malam ni..
since dari sebelom puase lagi konon berdiet tak amek karbo..
padahal kek secret recipe bedal je tanpa rasa bersalah..
ayam KFC ke mcD ke tetap masuk je mulut..

sepanjang bulan puasa lalu memang aku jarang masak..
means masak lauk berhidang sume..
tiap hari cume makan sayur..
dengan sotong celup tepung..
takpun udang celup tepung..
paling best cendawan tiram celup tepung..
konon diet..tapi makanan bergoreng tetap jugak kn..
hasilnye adik aku lost 8kg..
adik aku la..aku cume lost around 4-5kg gitu je..

tu pun ni da gained balik lebih dari yang turun dulu..
silap aku jugak sebab  makan memang ikut nafsu betol la..
kalau tak raya pun memang kau jenis kuat makan..

tapi few days ni..means 2 3 hari ni..
aku rase tak lalu nak makan ape yang aku masak..
rasa nak makan benda masam..
hah sudah !..mesti ade yang fikir Hazeeq da nak dapat adik kot..
rasa nye tak..

soon lagi 2 3 hari datang la tu ABC nye..
serius now ni..rase nak makan benda masam..
nak makan sayur atau buah je..
ikutkan dari minggu lepas aku craving kan yong tau foo super sedap tu..
tapi bile da sampai time pasar malam ni..
rasa nak makan nasi kerabu..
sebab dalam tu akan ade air lada yang masam-masam pedas tu..
ouuuch !..meleleh da air liur ni..

tapi tak tau la..
kot-kot jap lagi..endup aku tak beli pape..
ni tunggu suami balik..die ajak pergi saing ngan die..
saje la tu nak suruh bini die beli dengan banyak nye..

ikutkan aku suruh die je belikan..
tapi die nak ajak pergi same pulak..
aku tak dapat la nak pergi sendiri..
da name pun hujan kan..
naik motor je la katakan..
kete name je ade 2..
tapi bukan kereta aku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...