:: ^_^ ::

Saturday, March 16, 2013

Hari ni Hari Sabtu

Assalamualaikum..

aku noticed pepagi lagi jiran da keluar..
pelik sebab hari ni hari Sabtu kan..
suppose riuh la area taman ni..
rupenye tidak..dorang sume keje..and sekolah juge gamak nya hari ni..

well aku kan da lame tak keje..so tak tau la ape hari yang kena kerja..
suami of cos la hari ni pun kerja..
esok tak de plan nak jalan mane-mane pun..
suami kate esok die nak balik Seremban.
aku lom tau lagi nak ikut balik ke tak..da lame tak balik sana..

malam tadi tido awal..kepenatan siang tu yang memang tak dapat lagi nak tahan..
suami sampai rumah pun da dekat pukul 11:00 malam..
sembang sikit-sikit je..terus aku tetido..
die la yang dok layan Hazeeq..sesekali telinge ni terdengar jugak bunyi Hazeeq nanges..
entah pukul berape suami tido pun aku tak sure..
sedar die datang kiss gudnite and tolong selimutkan je la..
and semalam jugak suffered lenguh kaki kanan yang super hazab nye..
tak tau la sebab ape..kalau lenguh berjalan..mane je aku berjalan..
kalau sebab lenguh berdiri..rase nye semalam tak de pulak kerja yang buatkan aku berdiri lame..

bangun awal pagi ni..
mulakan tugas bersihkan kipas dekat hall..
die pun habuk..berbulu da bilah kipas tu..
rajin ke tak rajin..kena la jugak bersihkan..sebab malam tadi..habuk kipas tu da beterabur..
malam tak pe la..buleh off kipas and on aircond..

kalau siang hari ni pun nak buang tebiat on aircond jugak..
maunye bil TNB bulan ni cecah RM300.00
dalam dok jimat-jimat pun bulan lepas nye bil da RM215.00..
pagi dorang bace meter..
tengahari semalam balik dari UMRA terus dapat surat merah..
katenya nak datang potong bekalan malam tadi..

so terus bayar online sajo..
skang ni sume keje da settle..
masak da siap..
kemas rumah da..
da siap lap lantai..vacuum..lap habuk sume..
Hazeeq bangun pagi tadi habiskan sebotol susu..
makan biskut Oreo 2 keping..
secawan jus oren..semangkuk macaroni cheese..

ni da selamat tetido..kepenatan sebab men air dalam bilik air lame sangat..
senang keje..skang turn ibu nak rehat..
belom terasa lapar lagi nak makan..
kalau suami ade kan best..leh makan same-same..

tu je la cite pagi Sabtu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...