:: ^_^ ::

Saturday, March 16, 2013

Nasi Khabsah Ayam

Assalamualaikum..

sebenarnye kalau ikutkan memang da bertahun kot aku dok haru nak makan nasi arab..
aku pun tak tau ape name nasi-nasi arab ni..
ade nasi mandy la..nasi khabsah la..
teringin nak rase tu ade..

mase mula teringin tu rase nye bukan time ngidam pun..
saje je bile bace blog sane sini ni..
teruja jugak nak cube..
macam sedap je kan..
1st time try nasi khabsah ni..dengan secare tak sengaja pun..
sebab bukan kat restoran arab ke ape..

time tu 2 3 hari before puase tahun lepas tak silap aku..
 
sesaje je la jalan-jalan..sempena adik aku dapat gaji die..
aku tetiap hari pun memang dapat gaji..
takde shopping ape pun..
jalan-jalan cuci mate then makan-makan..
ke SACC lintas jalan je dari PKNS..
Secret Recipe macam da borink..Noodle Station pulak tak berape in dengan tekak.
so aku suggest la try Uncle K pulak..
zaman keje dulu penah rase chicken chop..sedap jugak...

belek-belek menu tu..terpandang kat sheet terakhir..die ade jual arabic cuisine..
ape lagi..mari la kite mencuba..then Alhamdulillah sedap la jugak.
lepas la keinginan tekak ni nak rase kan..
ni belom lagi dapat rase nasi arab yang real punye..
ade rezeki nak try la ajak suami ke Bangi..JJCM pulak ke sane..
 
Hazeeq with Sandwich nya yang terpakse ditapau sebab die da kenyang kongsi nasi ngan ibu..
and semalam after checkup baby kecik..
ajak suami ke sane lagi sekali..
plus dekat dengan PKNS kan..
tu pun terkejar mase sebab takut suami tak dan nak gi solat nanti..
kelaparan sebab da tengahari bu nak jumpe makanan..
setitik air pun tak minum sebelom pergi UMRA..
mase kat sane pun takde hati nak minum or makan pape..
sebab da aim perut ni save nak makan banyak nanti..
rase tetap sedap same macam hari tu..
tapi tekak aku ni sekarang ni geli dengan ayamm
dulu zaman ngandungkan Hazeeq pun same jugak.
ayam je geli..ayam je geli..skang ni gatal ke alergic ke..
aku masak jugak ikan..sotong udang..sebab tu je yang tekak lalu..
sampai je terus makan dulu..tanpe tunggu makanan suami sampai sama..
air pun lom sampai lagi..sampaikan suami pun tegur..
takut tercekik kan..bukan apa..
1 aku memang lapar..
2 sebab aku ni makan jenis siput sedut..kan nak kejar mase..
takut suami tak dan nak gi solat..
makan kongsi ngan Hazeeq je..
Hazeeq makan banyak..so da tak payah susah hati fikir balik nanti nak masak ape untuk die..

suami makan nasi lemak 3 rase..
nasi lemak biase je..cume ade lauk ayam goreng seketul gedabak..
telur mate sebesar pinggan..
air aku order milo dinosaur..milo tabur biase je..cume aku rase die tak letak susu pun..
milo semate..sebab takde manis susu or gule..cume rase pekat likat milo je la..
suami pulak minum teh halia panas plus air suam untuk Hazeeq..
so kenyang sangat..nasi ulan sume habis..
tinggal la ayam tergolek di situ..

Alhamdulillah..rezeki semalam..selamat dok dalam perut tanpe perlu muntah kuar..
hari ni belom ade lagi rezeki nasi nak dok lame dalam perut aku..
da nak dekat Maghrib da kan..
da siap mandi sume..Hazeeq pun da wangi siap mandi..
siap awal-awal sebab lepas Maghrib nanti suami ajak pergi Giant..
beli susu Hazeeq..and aku cadang nak cari bahan nak buat puding sikit..
boleh bawak balik rumah Seremban esok..

and esok cadang nak try makan kat The Chicken Rice Shop pulak kat JJ Seremban 2..
da gitau suami da..die ok je..^___^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...