:: ^_^ ::

Saturday, May 11, 2013

1 Rejab

Assalamualikum..

da pun melepasi Subuh 1 Rejab..
bukan main lagi planning nak bangun sahur kan..
bangun tu bangun la..
tapi sekadar minum air je pun..
tekak tak lalu nak makan-makan ni..

sebabnya sebabnya sebelom tido malam tadi suami da pekena nasi..
kebetulan die balik pun lewat..
pukul lebih 10:00 malam baru reti nak sampai rumah..
kesian aku dengan anak..
asyik la kena tinggal je..^__^

aku memand da siap masak nasi malam tadi..
kalau bangun pun nak goreng ayam and masak sayur je la pun..
ingatkan orang da balik lewat da makan la kan kat luar..
sekali tanye suami kate nak makan..

memula gorengkan ayam je la..
tapi macam kejam la pulak bagi suami makan nasi dengan ayam je..
da la die da kate sahur nanti die bangun minum je..
sementara aku goreng ayam die keluar ke  kedai..
pergi tengok Perdana kat bengkel..
and aku pesan die suruh carikan pisang..
alang-alang die keluar tu..aku pun cecepat ptong bayam..
potong bawang cili sume..
masuk periuk..letak santan..and siap semangkuk lemak bayam..
lemak lite-lite je..

ade belen sikit aku tinggalkan untuk jadi lauk Hazeeq hari ni..
me..tekak aku da tak lalu nak makan nasi sangat..
dapat pisang..terus la buat pisang goreng di tengah malam..
2 round goreng..licin makan dengan suami sambil borak-borak..
pastu dengan kau terjebak same sahur tadi dengan air je..
biase la 1st day..lagi pun die punye feeling sahur tu tak same syahdu macam sahur bulan Ramadhan...

erm..means lagi 2 bulan la kan Ramadhan akan tibe..
phew..rase sekejap la pulak mase berlalu..
sedo-sedo da kena bayar sewa..
then bil itu ini sampai..
buat mase ni bil Astro je la yang menanti..
bil letrik lom kunjung tiba lagi..
air da setle da..tak payah bayar..cume RM2 lebih je pun..
hold till next month tengok bape pulak kena..
bukan tak payah bayar langsung..
tapi nak online maybank2u pun macam malu-malu..
bil RM2..caj perkhidmatan pun RM2..tunggu la bil RM50..
baru la berbaloi nak bayar..^__^

bagus la kalau sume caj letrik air kat rumah baru ni murah..
tak de la rase terbeban sangat..orang len pasang econ siang malam..
on TV 24/7..on PC lagi pun baru kena RM160 je bil letrik bulanan..
same dengan aku yang hanye on econ malam sahaje..
tu pun time Hazeeq nak tido baru la reti nak on econ..
Subuh suami da offkan da..malam pun hanya bukak 1 lampu je..
takde nye baik hati nak bukan lampu luar belakang depan..

harapnya pindah sini..letrik takde la menggila bebenor..
2 minggu pindah sini da dapat da bil letriknye..
kena RM21 lebih je..so dalam sebulan tak lebih la kan RM100..
sebab 2 minggu awal tu memang pulun guna letrik..
drill sane sini..vacuum yang almost all the time aku gune..

now ni da siap kemas sume..tak perlu da nak vacuum hari-hari..
banyaknya aku lap..then sapu dengan penyapu je..
bilik-bilik pun tak de berhabuk sangat..
dekat TV je la pun yang memang nampak sangat berdebu..
and aku sangat tak berkenan tengok ade habuk kat TV..

rase nye da save a lot da letrik since masuk rumah ni..
ye la segale benda pun atas bahu suami kan..
as a wife yang dok kat rumah ni..pepandai la..
skang ni buat ape pun duet..soon akan bertambah sorang lagi tanggungan..
moga akan terus dilimpahi rezeki..
yang pasti anak itu membawa rezeki..

p/s : macam tak percaya..suami balik bagitahu ade orang nak order kek..!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...