:: ^_^ ::

Friday, May 10, 2013

Update gambar makanan = mental !

Assalamualaikum..

hehehe..kalau asyik update pasal gambar makanan..
nanti dikatakan mental pulak..

da takde modal nak update kan..
plus tu je la aktiviti harian kat rumah ni..
biase nya aku jarang nak amek gambar makanan kalau makan kat luar..

hari ni masak asam rebus..
ayam goreng berempah feveret Hazeeq with lots of onion..
dan sayur bayam goreng campak-campak je..
lauk lain da siap masak tadi pagi lagi..
ayam je bile nak makan ni baru goreng..
ni sambil tunggu ayam ape kate kite update..

tetibe tadi teringat..
malam ni da nak start sahur..
esok cadangnya nak puase dengan suami..
puase sunat bulan Rejab..
ye..esok Sabtu 11 May adalah 1 Rejab..

semalam dok ber wechat dengan suami..
kononnya Ahad nak membodek die ajak pergi Klebang Melaka sana..
teringin nak makan coconut shake yang femes tu..
ramai kawan post kt FB..
and my BFF pun da lame gitau..
kalau ke Melake mesti die akan singgah pekena cocnut shake kat situ..
plus nak rase asam pedas melaka sekali..

pastu suami kate boleh je..tapi die puase la..
then bu la aku tau yang da nak masuk bulan Rejab rupenya..
kebetulan aku niatnye nak start pose Isnin tu sebab nak ganti puase tahun lepas..
ade lagi 6 hari lom ganti..

In Sha Allah tahun ni kalau diberikan kesihatan dan kemampuan boleh puasa penuh..
da sarat sangat da time puase nanti..
tak sabo nak same-same sahur malam ni..

ooo..semalam aku demam..demam manje-manje..
takde sakit kepale ke ape..cume rase macam mabuk..
macam huyung hayang je..
plus tak larat..last lepas update entry cempedak tu..
kemain lagi aku muntah tak ingat nye..
terus lembik..da la menunggu kain jemuran kering kan..
so nak tido pun macam terganggu..
Hazeeq takpe..die paham kalau ibu tak sihat..
die main and sepah dalam bilik je la..
air and roti aku da letak atas meja kecik..
so die lapar ke ape die makan..

sebelom tido..ki angkat kain baju sume..
seb sume da kering..mandi bagi sejuk sikit badan and suapkan Hazeeq nasi..
bagi susu sekali..dapat la baring dengan tenang even tak tido pun..
malam tadi pun pukul 4:00 pagi mate masih terkebil-kebil..
abis bateri 2 2 tepon aku kerjakan dok main game..

sesedo subuh Hazeeq kejut mintak susu..
aku mamai..rase kepale berdenyut..nak tak nak kena telan panadol jugak..
bu la rase boleh buat kerja..
terus mendobi toto..
kuarkan ikan dari peti ais..
masak nasi..mandikan Hazeeq awal-awal..
lap lantai and perabot sekali..

now aku dok sok sek menyedut mukus yang bersarang dalam hidung ni..
kalau tengahari mukus nya cair meleleh je..
kalau petang membawak ke malam ketat abis lubang hidung aku..
pakai breath rite tu pun tak jalan..last-last bangun la dok congok..
bu la ade lubang nak nafas..
^_____________^..

ok la..ayam pun da masak..time to suapkan Hazeeq makan tengahari..
then solat...baru la selesai tugas tengahari..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...