:: ^_^ ::

Saturday, July 6, 2013

Plan Hari Sabtu

Assalamualaikum..

Salam pagi Sabtu..
now ni da pun masuk hari Sabtu 6hb Julai 2013..
jam waktu da pun pukul 1:09 pagi..

Hazeeq baru je tido..
suami pun da lame lena..tapi macam terganggu je tido die..
tak tau la mimpi ape...^_^
aku masih lagi terkebil-kebil..
da nak abes da bateri tab aku kerjakan..main game..

ni online kat PC semate nak jengah kebun..
alang-alang tu update la sikit kan..
banyak je kerja yang boleh buat..
memanik baju..tapi mood takde..
nak edit gambar telekung pun malas nak cucuk external hardisk..

mulai pagi nanti..rutin makan aku da kembali..
ikut sesedap tekak and sesuka hati aku..
3 hari ni agak menyeksakan batin sungguh !
makan nak kena ikut time..
nak kena ade breakfast la..lunch and dinner..
tapi aku tak ikut proper pun..
aku breakfast pun da pukul 9:00 pagi..lunch dekat pukul 3:00 petang..
and dinner bile suami da balik pukul 9:00 malam..

ape yang aku makan pun aku tak kontrol..
selambe je malam bedal mekdi..pastu pagi makan nasi lemak..
cume tengahari je la aku makan sayur je..
hasilnye bacaan gula dalam darah adalah turun naik..turun naik..
aku pun tak sure dengan result aku tu..aku ni kire bebas GDM or not..

ikutkan ape yang aku baca..rase nye belom tahap GDM lagi..
biase reading sebelom makan paling tinggi pun 5.1 mmol
tu pun in between waktu makan tu..aku kudap buah la..biskut la..
da tu lapar..nak tahan camne..pedih perut aku ni..
bacaan lepas makan paling tinggi cecah la 8.8 mmol..
tu pun sebab bedal quarter pounder mekdi..kentang dengan cheese shaker..pastu milo iced mekdi tu..

suami keje hari ni..so malam lepas Maghrib da plan akan ke UMRA untuk hantar result darah..
harapnye normal la kan..and malam nanti jugak suami de plan baik untuk isterinye ni..
aku pun macam mimpi je..bile suami gitau semalam die nak ajak tengok movie..
macam tak percaye pun ade..

penah la aku ajak die gi movie bawak Hazeeq..
since Hazeeq pun da besar and die pun behave kalau kat tempat awam..
as long as ayah ibu ade..tapi biase die buat lembu kenyang je..
so aku pendam kan je la..
lagi pun ape je movie yang baru sume aku dapat tengok..
suami akan download jugak nanti..

jadi tak jadi kudis gatal pun tak dapat tengok movie..
tapi bile da di offer ni...angguk je la laju-laju..
tu pun tak sure lagi camne Hazeeq nanti..
die balik keje malam tadi..die da suruh aku pegang sederet tiket untuk nite show malam nanti..

Despicable Me 2..kat Bukit Raja je pun..
it will be aku, suami and Hazeeq, Mr. & Mrs. newly wed, and 3 orang kolig suami..
so meriah la penuh 1 row..
kalau ikutkan aku nak je suh suami amek seat kapel..
tapi nanti terpisah la pulak dengan kawan-kawan..
tapi ok la..dapat seat pun belakang-belakang da..

and incase Hazeeq meragam..keluar je la.. ^___^..
penah baca blog Dr.Halina..bini SMS..
depa penah la cuba bawak Bella pi movie..
tapi tak sempat habis movie da kena keluar..
harapnye Hazeeq ok la malam esok..
waktu tido malam die pun lewat..
he loves minions a lot !
he loves popcorn too !
and of cos he loves cartoon

cume aku tak sure die leh tahan tak dalam gelap..
kat rumah biase je gelap-gelap ni..
jimat letrik..kadang bukak lampu dapur je pun..
and 1 more thing takut die tak leh terima bisng-bising..
Hazeeq ni kadang tak leh nak jangke mood die..
ibu tak fikir sangat nak tengok movie tu..
yang ibu fikir skang ni..ibu nak mam popcorn tu puas-puas.. !

P/S : kena prepare sweater for Hazeeq siap-siap dalam handbeg..kang lupe.. ^__^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...