:: ^_^ ::

Wednesday, August 7, 2013

Biskut Raya 2013

Assalamualaikum...

ni entry adalah telah dijadualkan jam posting nye.. ^__^..

terlebih rajin sebab last day kat rumah da takde ape sangat nak buat..
so kite buat la 2 3 entry untuk auto publish..

baju raya da cerita..
now cerita biskut raya..
benda yang aku plan dari awal nak beli sahaja..
konon da sarat takut tak mampu nak ngadap buat je..

aku dari umor 17 tahun start buat biskut sendiri..
memang memula bermula dengan biskut tak berape jadi..
biskut tak sedap..
and year by yaer..Im proud of myself la..
atleast sedap biskut yang aku buat ditekak aku.. ^__^

suami da siap bawak balik tester bsikut dari kawan die..
kalau nak beli memang harga murah je..and silap-silap leh dapat free je..
tapi entah macam mane..rase tak complete sambaut raya kalau tak berpeluh bakar biskut kan..
so 10 hari terakhir puasa..
aku ajak suami ke Giant..beli bahan-bahan biskut..modal tak sampai RM100 pun..

esok nye terus start membako..
Alhamdulillah..selang seli dengan menjahit manik last-last minute..
dapat la jugak buat 4 jenis biskut ni..
super big tart nenas..feveret arwah Aboh..
Dahlia..yummeyh..yang ni da abes separuh masuk perut aku..
Sarang Semut..and simple cornflakes madu..

so mak buyong boyot-boyot ni bangga..
even da sarat nak meletop..sambil kadang tu menahan contraction yang false alarm tu..
tetap mampu siapkan kukis untuk family..
even simple..boleh la kan dari takde..

p/s : Alhamdulillah..rezeki anak gamaknye..dalam dok tolak tempahan manik..sapa sangka..tahun ni merase jugak pegang 2-3k hasil memanik..sakit pinggang berbaloi-baloi.. ^__^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...