:: ^_^ ::

Wednesday, August 7, 2013

Patch Lace with Detailing | BEADS & SEQUINS

Assalamualaikum..

another last minute tempahan..
tak silap aku..baju ni aku terima 5 hari sebelom aku nak balik kampung..
owner kedai sebelah dari kedai suami..

kesian sebab die beli jubah polos..
lycra material nye..
katenye nak simple je..
aku pulak fikir nak jahit and siapkan cepat je..
and in the same time kena la cari pattern yang simple..
senang jahit and cepat siap..
kebetulan pulak tahun ni baru nak inn patch lace ni..
aku da pakai dari raya tahun lepas lagi..

bergantung pada lace yang memang ade dalam stock aku je la..
tak sempat nak gi Jakel cari dah..
gune je la kaler yang ade..mix and match..
which kaler of lace with which jubah..
 so ini hasilnye...jubah biru with cream patch lace..
 purple jubah with pink patch lace
and emerald green ni with golden patch lace..aku suke combi kaler ni..
nampak klasik sangat..

dapat siapkan 3 baju ni dalam 2 hari je..
Alhamdulillah..mase siapkan yang 1st tu..aku da nebes da..
sebab pagi tu aku dilande sakit perut yang amat..
rase macam da sampai waktu baby nak kuar je..

tu yang jadi laju jahit nye..
tu pun terhalang dek sebab kain nye..material lycra ni..
kang tertarik benang jadi kedut-kedut..
kalau benang longgar sangat kompem la tak kemas hasilnye..
plus jahit kat bahagian lengan yang kecik je lubang nye..
memerlukan kesabaran yang tinggi...

khabarnye owner die sangat puas hati..
and die nak hantar balik baju ni..nak tambah utk bahagian badan pulak..
tapi tu lagi 2 bulan la kot..
tunggu aku abes pantang ye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...