:: ^_^ ::

Showing posts with label facebook. Show all posts
Showing posts with label facebook. Show all posts

Monday, February 13, 2012

Aku, Dia dan FACEBOOK II

salam..

lena betol Hazeeq tido..ni da dekat Maghrib ni..
kalau jadi malam ni ayah nye nak ajak gi Harvey Norman nak survey econ..
mandi pun belom lagi anak ibu ni..
kesian pulak nak kejutkan..

ish tu la..1 hari ni asyik dok main ngan bola gergasi..
hasil beli kat booth Satay Kajang malam tadi..
sebut pasal Satay Kajang ni memang buat aku panas..
habes terbantot selera aku nak lahap satay banyak-banyak..

and last year pun aku ade post 1 entry pasal minah senget FACEBOOK ni..
tapi skang ni bu puas hati..muehehehehehe..
aku tunggu jugak kot-kot la nak lahir rase menyesal ke ngan ape yang aku da buat..
but so far aku tak nyesal lagi la..

selame ni kalau ade yang menggatal kat fb suami aku diam j..
paling kuat pun aku meroyan ngan suami je la..
la ni ko jangan nak main-main ngan aku..
da la skang ni memang angin moody aku tak bape nak stabil..

aku akan sound direct je kena batang hidung sape yang  nak sangat menggatal tu..
menggatal ok la lagi..
kadang-kadang da tak leh nak wat pe..
kalau da lahir dari keturunan gedik ni..
aku saje je bangkit asal usul keturunan..
biase terase panas sikit bontot tu..

tak paham aku nape anak dare zaman sekarang ni nak cari laki orang jugak..
bukan laki aku je..laki orang lain juga jadi mangsa..
sorang sahabat juga mengadu benda yang same..

pantang ade update dari suami..
mesti berdert yang nak like..
ok like tu fineeeeeeeeeeeeee la lagi kan..
nak tanye khabar makan minum tido pun okkkkkkkkkkkkkk la lagi..

nak concern sehat ke..makan ubat ke belom pun aku tak kisah la lagi..
yang aku kesah bile update hal aku laki bini..
gamba aku and anak..
ade yang sibuk nak komen..

komen yang macam ko bagus sangat la..
komen yang macam hanjing konon aku ni macam ibu sial la..
ngong!!...

ko tau je hal orang laki bini macam mane..
aku memang la pantang..
hahaha..siot je betine tu..budget ko kurus selim melim ko lawa sangat la..
kalo lawa gi la cari laki sendiri sane..
nak jugak sebuk hal orang..ikut aku la kalu betol aku nak melantak banyak mane pun..
ikut aku la kalau aku tak nak bagi anak aku makan pun..

and hello budak yang tak tau pape..
baby 9 bulan bukan boleh makan makanan orang dewasa..
ooo..lupe..ko bukan ade anak..sebab tu ko tak tau..
kesian..ko ingat dengan berbuat begitu..
laki aku suke la ngan ko..kesian kat ko kan..

jap gi kalau aku gi melantak lagi..aku suh laki aku post kat fb..
kalau ko tak puas hati lagi meh aku gitau..
aku memang gemok..
same besar ngan ibu gajah da..
so sile la komen nanti ye..

kenape remove komen yunk..
komen la lagi..
like la lagi..
ko dari tahun lepas memang saje nak bagi aku panas..

Thursday, February 17, 2011

Copy Paste Note dari FB - Manusia hanye akan Hargai bile dah Rase Kehilangan

JGN TERLALU MENCARI YG SEMPURNA

by Hanna Izhar on Wednesday, November 10, 2010 at 9:15am


Kamu memancing ikan... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu. Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja. Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup. Begitulah juga, Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang. Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya. Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja. Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu.


Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh. cukuplah sekadar keperluanmu. Apabila sekali ia retak. tentu sukar untuk kamu menambalnya semula. Akhirnya ia dibuang. Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi. Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya. Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa. Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya.


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. MENGASIHIMU. Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain.Kamu juga yang akan MENYESAL...

Wednesday, January 5, 2011

aku, die n hubby..

erm nmpk cm budak2 la plak nk emo2 kn..tp mmg ibu2 hamil ni sensitip ape..gile xsensitip if de pompuan dok tergedik2 ngn hubby kite..ikut perangai budak2..mau j gi lempang..da la ak skng ni mmg susah mau tido..if lelap pun jap j la..then sgt mudah nk terjage tgh2 mlm..pastu terkebil2 j la pandang kipas..bile da bengang2 ni mmg lg la ak susah ak nk tido..

..alkisahnye knpe ak nk emo2 ni..actually bukan la mo..nk tergelak pun ade gak..bile mngenangkn facebook ni btol2 bg effect pd live kite..dulu ak xde la rajin sgt on9..skng ni mmndgkn mmg sepenuh mase ak kt umah..make tu la aktiviti ak..if dulu ak xon9 pun..kekadang ak de gak la pantau ape yg terjadi..jnguk2 page hubby..tgok perkembangan kwn2..ak da lame notis yg hubby ni mmg jenis suke komen2 page mmbe2 die..xde ape nk jeles pun..sbb kwn2 j pun..n ak da kenal sgt ngn hubby ni..mmg telebih peramah..bukan ngn aweks j..ngn makcik2 pun..mybe sbb nature die sbg peniage..so kne la ramah2..gile la klu ak nk marah2 if die dok layan2 customer yg mmg dtg kedai nk die j yg layan..tp if da ngengade mntk no phone sume mmg ak bg j sebijik..senang j..g dekat2 ngn hubby buat2 la pegang pinggang die k..gosok2 dada die k..klu org tu xpaham2 lg..straight to the point j la ckp ak ni bini die..muahehehehehe..mmg keji gile kn..sape xsyg laki oiiii..meroyan la ak nnt..

..nk2 skng ni..or since ak pregnant ni mmg ak xleh berenggang langsung ngn hubby..nk die de dekat j..lg la terase bile ak rase ak ni da hodoh...oooo syahdu nye..sob2..mintak2 jauh la..so dek kerane hubby yg sgt peramah ni..de la sorg awek ni..mmg ak da notice da care die komen page hubby len mcm j..n if hubby komen page die..cm xcited terlebih..so ak usha2 la sket..erm bile da usha 2 tu terase xde la tergugat sgt...hehe..statement gile berani ni..ak pun tpk..mesti la die da tau kitorg ni da kawen..even pun hubby dulu letak pic ak kt profile die..ngn gamba kitorg kawen berlambak..pastu status married terang2 lg..xkn la bute sgt kot mate die nk nmpk..or mybe gak die ingt status tu cm kapel2 la..butuih tol..mmg ak mati2 xcaye la yg die xtau..

..nk dijadikan cite mlm td die de la komen page hubby..komen die masuk 2 3 saat j after ak komen..
ak xmo la nk copy paste cni..kn jd isu plak..skng ni musim saman2 ni..ak bukan kay sgt nk nek turun kot..miahahaha..di pendekkan cite..ni la lebey kuang pe yg jd..


status wall hubby : malam sudah mse untuk tido.. Sok keje pg hahahaha..

aku : penat sgt la tu..tido la..nnt sok nk kne keje pg..cek stok lg..

die : awl n0p td0. Xbujang r..haha

aku :  mmg da xbujang..kne la tido awl..byk lg tgjwb.

die : ‎0ps sekali kne kat gewe la pl0p.. Hahaha..-out- - ade k die kate ak 'gewe' (awek)..bute mate + bute hati


hubby : hahahahah lawok jer.. Bkn gewe tuh.. Dh jdi bini pon.. Weee..

die : erk..bini? Da kawen? - ni soalan bodoh k mmg bodoh k hape..wat lawak spastik la tu

hubby : msti la knp xpercaya ker?

aku : xpenting pun percaye k x..hehehehehe..nnt leh la cite kt bby..       

..mmg nmpk cm xde pape pun..tp mmg awek ni menyakitkn ati..patut la komen2 die yg lepas len macam j..ni klu dibiarkn mau melarat ni..dulu pun da penah jd..kire kejadian bu berlaku la..de sorg awek ni dok kacau2 hubby kt kedai..siap terus terang nk kapel2..da tu dok ulang alik depan kedai tayang body..hehehehe..yg lawaknye hubby da jd takut..siap tepon ak ngadu ade org ganggu die..

..ak paham pompuan ni mmg mudah cair sket bile tgok lelaki cm respon..tp xkn la xleh beza kot..nk kate hubby menggatal..ayat die mmg biase j la..len la ayat2 mase ngorat ak dulu..mmg da xjumpe da ayat2 cmtu lg..tp xpe la..wahai awek..harap2 pasni before nk over2 komen page org,..terutamanye jntan..cek dulu status die..mane la tau nnt..da letak hati n  perasaan pastu bu tau laki org..yg jenis2 keji cmni la yg menyumbang pd kes gaduh laki bini..


..seb bek la ak ni jenis emo..pastu leh gelak2..mlm td pun mase mule2 bace komen tu...tahan j la..pastu ckp sorg2 sbb hubby da tido..pas solat subuh td..suh la hubby cek acc die..smbil gelak2..die tnye la knape..then ak pun cite la..bla..bla..bla..blah..then die pun gelak2..terus die bukak page die..pastu sambung lg gelak same2..sian betol la..


..ak xpnah nk larang di nk add awek byk mane or nk komen sbb ak tau fb nk tmpt cari kwn..n die mmg suke brkwn..bukan pompuan j pun..so xde syak wasangke..tp bile de yg terlepas cmni la yg susah ni..terus kena gune kuase veto..harap2 awek tu insap la..da2 la ye nk add laki org..if bukan laki ak..laki org len pun xyah la nk kaco yek..=]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...