:: ^_^ ::

Showing posts with label pindah rumah. Show all posts
Showing posts with label pindah rumah. Show all posts

Sunday, December 18, 2011

salam...

Alhamdulillah..hari ni dapat la jugak try-try upload gambo..ni kejadian minggu lepas..dari pagi tadi lagi aku da upload..tapi dok sebuk men game..ni bu la hegeh-hegeh nak karang entry..

still lagi dalam mood mengemas..pagi tadi hubby kemas atas..pasang katil..susun atur sekali..pastu da siap mop..tinggal tugas aku untuk kemas pakaian..pasang cadar sume..adil la kan..tadi pun bukan aku tak nak tolong..tapi tau-tau je la kalau Hazeeq tak tido..bukan nye aku leh gerak ke mane pun..kena ade depan mate die 24 jam..haish !..rase nak babap je montot die..
since hubby sibuk kat atas..sambil berkepit ngan anak sempat la jugak masak..ingat memula nak suh hubby gi tapau je makanan kat kedai depan tu..tapi tekak ni nak sangat makan masak tempoyak..since last 2 days aku ade beli durian and da selamat punaku buat tempoyak..himemade.nak beli tak dak jual pulak..tu yang terajin buat sendiri tu..kalai nak ikutkan kerajinan yang asal lahir dari lubuk hati ni memang tak la kan..

elok siap masak..hubby pun da siap nak gi keje..makanye malam ni tinggal la aku ngan Hazeeq je la..kul 9:00 malam kot bu hubby balik..tu pun kalau tak de hal lain da..

and kali ni nak share a few picca taken last week..ni opcos la laman depan..muat la Perdana and Dak Oren masuk dalam ni..and tempat sidai baju adalah kat belakang..sebab kat belakang dapo adalah super luas..boleh wat men badminton lagi..^__^
on 11 December hari tu..hari Ahad..tunggu barang-barang sampai..time ni memang puas la Hazeeq nak round ngan walker die..but now ni..sepit gile da jadi nye..kalau kire luas la jugak..sebab nye ade bilik pulak kat bawah ni tu yang jadi sempit sikit dapo..full pic nanti da siap kemas sume la ye..ni kalau rajin 1 hari je da boleh setle da..tapi tertangguh sebab nye..keje-keje tebuk lubang and ganti reiling langsir kena tunggu hubby ade bu leh buat..lagi pun time hubby ade bu la ade semangat sikit nak kemas..

kalau tak..aku dok ngadap Korean dramas and layan game..tu pun katenye tenet slow..kalau la selaju UNIFI tak tau la bile mau berjalan keje kemas umah sume ni..belom lagi bersentuh baju-baju yang orang suh jahit manik..ayooo !!..
ok...last pic la untuk entry kali ni..lagi pun da nak Maghrib..ni Hazeeq yang super 'buas' sebab da pandai merangkak..now da nak belajar berdiri..suke panjat meja kopi..panjat aku..time ni kat umah lame..rase da tak mo ingat da betape sengsare nye dok sane..nikmat gile sekarang  ni leh hantar hubby gi keje sampai depan pagar..dapat tengok air hujan jatuh..feeling sangat dok umah..ok tu je la..

see u when i see u..

^______________________^

Wednesday, December 14, 2011

moved !

salam..

ish lame benor tak update..yeay !! da pindah pun..pindah Ahad lepas..now da 4 hari kat rumah baru..tapi belom rezeki la nak beli rumah sendiri lagi..ni pun menyewa je..tapi seronok sebab rumah bawah..then rumah pun baru je siap..

still lom ade jiran lagi..agak menakutkan bile malam menjelang..sebab nye Mat Bangla and Indon berkeliaran..selalu la dok benti motor depan gate pukul 2 3 pagi..mau nye tak seram..mase malam ke-2 kat sini ade la jugak polis peronda round..tapi tu pun die round sebab nak tengok rumah die..dan die bakal jadi jiran kitorang soon..akhir bulan ni maybe..

erm..rumah still tunggang langgang lagi..bawah pun lom abes kemas lagi..atas langsung la tak berkemas..bile nak kemas je Hazeeq sibuk nak panjat kaki mintak dukung..seb bek la kencing berak tak kena angkut sekali masuk toilet..haru !..

suami tercinta pulak kena kerja..balik pun da jauh malam..bile mase nye pulak die nak tolong kemas kan..but die da janji..bilik-bilik kat atas nanti die akan tolong mop and atur perabot..aku cume kena susun baju dan barang-barang..

bawah ni pun kena mop sampai 18 kali..da siap susun ruang TV..dapo..sume open access..dapo straight je..dok sofa pun da boleh capai peti sejuk..memang sempit la kalau nak compare rumah lame..tapi yang best sebab da bebas nak kuar rumah..da boleh bawak Hazeeq jalan-jalan petang..boleh tanam cili..ooo..sonok nye !..

hari ni memang kemas sikit-sikit je..Hazeeq demam..and of cos la nak perhatian lebih kan..aku pun tak sanggup nak biarkan die..biase tu aku biarkan jugak die nanges..hehehe..hubby pulak balik malam..kena keje sorang hari ni..agaknye pukul 10:00 malam la bu die sampai..

ok..tu je la kot..byk nye cite yang tertangguh..checkup bby 6 7 bulan lom update lagi..soon baby da nak masuk 8 bulan..next year bu pegi checkup lagi..ok la..nanti da de UNIFI balik bu kite update secare kental..hehehe..ni pun harapkan mobile internet maxis yang hampeh..RM8 sehari..tak berbaloi..tapi boleh la untuk FB and gaming...

^______________^
see u when i see you la..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...