Assalamualaikum..
almost sebulan baru berkesempatan nak update..
terperam dalam draft je..
aku pun tak sangke dah lanjut usia ni dapat lagi panggilan untuk temuduga gomen ni..
ikut hati dah lame tawar dah..dah tak bernafsu dah nak mengharapkan ape-ape..
bukan mudah..kena korban masa nak study dengan harapan akan lulus cemerlang..
lepas tu kena korbankan perasaan..nervous nak tunggu result keluar..
lepas tu GAGAL..kena korban perasaan lagi..
nak kembalikan balik bersemangat selepas terima perkataan tu GAGAL tu..sakit !
tapi untuk kali ni result akan diumumkan lagi 2 3 minggu..
kali ni aku langsung malas nak fikir..malas nak mengharap..
even rasa dah buat yang terbaik..
terbaik bagi aku la..sebab mane sempat nak study or hafal-hafal sangat..
sebabnya sekarang dah kerja..balik kerja lewat..
kena pulak sehari sebelom temuduga kena meeting sampai ke Utara sana..
sampai rumah dah malam..instead of hafal nota..aku memilih untuk tido..
mata aku yang pilih sebenarnya..^_^
ringkasan nya..kali ni lebih cepat..
aku sampai dekat pusat temuduga dekat bangunan SPA tu awal..
dalam pukul 7:30 pagi..
terus masuk letak surat and tunggu dipanggil untuk diberikan angka giliran..
sebab awal maka dapat lah No.2..sebenarnya No.1.
entah ade mamat dari mane sesat entah urgue kate die sampai dulu..
aku tak kisah pun No.1 k No.2 ok aje..
dapat tahu jugak nanti akan dipanggil ke bilik mane..aku kali ni dapat bilik P..
and dalam proses nak tunggu ni dapat tahu yang panel nanti one of them will be chinese..
lepas tu dengar la gossip bertebaran sekeliling aku yang memomokkna betapa zalim nya panel chinese..
aku buat rileks je..malas nak layan sembang..orang tegur aku cuma jawab sepatah ape yang ditegur,,
selebihnya aku senyum..tak larat nak dengar sorang budak tepi aku dok potpet..
katenye die dah 3 kali temuduga tak lepas..tapi untuk something jawatan gred 27
tak silap aku on dat day die temuduga untuk Pen.Pegawai Antidadah kot..
kalau dengar ape yang die cerita dengan kita sekali akan rase cuak..
so better jauhkan diri dari orang macam tu..
tak guna dah time last minute tu nak selak nota tebal 4 inci..sebesar kertas A4..
aku cuma duduk selawat & zikir semoga aku tenang and tak gugup..
dalam 8:30 baru turn aku..
ketuk pintu tak sempat 2 kali dah dengar suara suruh masuk..
aku kuakkan daun pintu terpancul 2 orang panel lelaki..
dorang hadiahkan senyuman paling manis lah aku rasa..
mesra ! ..yang memang aku tak expect..
panel melayu dari JPM and chinese dari SPA..
mula-mula je terus dorang sapa aku in English..
tak sempat duduk..and kali ni aku rase tiada pun formality..
macam sambut tetamu datang rumah je..
siap mintak maaf sebab keep me waiting for so long after the 1st candidate keluar..
aku tak kisah pun sebenarnya..
die kate sebab die notis aku dari awal pagi dah sampai..
macam biase kena perkenal kan diri..basic thing..in English sebab dah die start in English kan..
so ext question aku da aim da die akan tanya pasal jabatan..meleset !
sia-sia la bagi sesiapa yang tak tido hafal semua fakta tu..
dorang pun dah boleh agak akan menerima jawapan skema sebijik macam dalam website kalau dorang insist jugak nak tnye soalan tu..
bila dah maca susah nak converse in English..die tnya aku selesa in English or Malay..
of course la in melayu..hahaha..lepas tu die kate nak jawab mix pun tak pe..
1 soalan dari JPM die tanye basic stats..populasi..banci and all..cara pengumpulan data terbaik..
beza persampelam kebarangkalian & bukan kebarangkalian..and provide contoh..
yg Panel JPM tu 'puji' aku..which aku tak tahu nak described tu puji or sindir or ape..
sebab die kate lepas bertahun lama tinggalkan bidang statistic..aku masih ingat all that terms..different between the two terms..tapi aku ambik tu sebagai pujian..which buatkan aku termotivated..hilang sikit gugup..
then..die bagi 1 situasi dan permasalahan..and mintak kite bagi cadangan je..macam aku die mintak pendapat macam mane nak buat bancian yang lebih efektif & menyeluruh dalam dunia yang sudah meluas dengan pendedahan penggunaan IT..aku goreng je la jawapan..jawapan yang ikhlas dan logik akal je la.. ^__^
panel chinese dari SPA cuma tanya..'are you ready if nanti akan ditempatkan jauh?'
aku pun jawab secara jujur...ready secara terpaksa sebab aku nak jawatan tu ^_^..
dorang gelak..
selain dari soalan tu, banyak mase between tu borak santai je..macam tu bukan temuduga..
dorang kate tak nak bagi candidate nervous..
singkat je sesi untuk aku..dalam 20 minit gitu je..sebab mase intro tu sibuk die tanye pengalam kerja..
dari lepas belajar..and semua kerja aku tak related pun dengan statistic..which aku rase die nak tengok pengalaman..so aku memang tak de pengalaman..and dari situ aku rasa aku macam takde harapan..
sebab candidates lain aku tengok bukan main hebat..bukan setakat dengan nota tebal 4 inci saiz A4..
dengan coat & blazer..name tag and all..rase down..
tapi tak guna pun nak nanges..terima je lah..sebab rezeki tu Allah dah tentukan..hehe
usaha..aku dah usaha dah sedaya yang aku mampu..
oh..bagi yang dok kalut hafal and fahami GST..non of them pun tanya soalan fakta gitu..
makanya nasib sesi temuduga ni memang aku tak dapat nak jangka atau ramal.nasib lah..dapat panel yang nampak baik senyum-senyum kambing tapi strict bab nak bagi lulus..or dapat yang muke ketat tapi senang nak lulus..
dalam pukul 10:00 pagi dah siap semua and dah boleh gerak balik..rupenya suami ade tunggu betol-betol depan pintu tu je..and dia dah siap pergi makan dengan sorang pakcik yang tunggu anaknya..
so tu je lah pengalaman kali ni..habis je terus kuar senyum happy sebab rasa segala beban dah tak de..
boleh balik layan Korea dengan aman dan tenteram tanpa rasa bersalah..boleh tido malam tapa igauan..
p/s: nak scheduled kan post ni on the same date result keluar ...^_-..wink !
:: ^_^ ::
:: o u r j o u r n e y ::
Showing posts with label temuduga spa. Show all posts
Showing posts with label temuduga spa. Show all posts
Monday, May 11, 2015
Pengalaman Temuduga Perangkawan E41 - 2nd Time
Thursday, November 22, 2012
Saya GAGAL !
Assalamualaikum..
da lama tak menaip..teringin nak update tu melonjak..
cume sebal hati nak bercerita..
esok adalah hari yang aku nantikan sebenarnye..
selama sebulan menunggu keputusan temuduga tempohari..
tapi penantian aku da berakhir petang semalam..
dengan 1 kepahitan yang terpakse aku telan..
even di kepala ni sudah menjangkakan keputusan itu..
tapi GAGAL itu terlalu sukar untuk aku terima..
serius !..bila aku dapat mesej dari membe yang memberitahu result da keluar..
menggigil seluruh badan ni..
nak masukkan no IC pun rase susah..
berpinar biji mate bile terpapar discreen
"maaf anda tidak berjaya dalam urusan ini" = GAGAL..
kelu..terus rase dunia berhenti berputar..
sikit sebanyak aku mengharap..plus malam sebelom result keluar..
suami aku bukan men lagi mengusik aku..
kate nye tak lame lagi aku akan kerja..
and die akan ambil alih tugas jage anak memandangkan die keje sendiri..
berat hati nak maklomkan Ma berita yang tak best ni..
aku tak sanggup nak call..mesej je yang aku kirim..
pagi ni baru la timbul keberanian nak call..
aku tau Ma pun turut kecewa..
tapi aku pasrah..ni sume ketentuan yang Maha Esa..
rezeki kita Allah da atur baik punye..
tinggal lagi kite kena usaha..Alhamdulillah..
sebaik tahu berita tak GAGAL itu..
masuk 2 3 mesej di FB untuk tempahan manik..
means..rezeki aku da diatur ke situ..
tak kurang jugak kawan-kawan yang dok tanye keputusan aku..
mane dorang tau pun aku konfius..
tau-tau je kan semalam result da keluar..
malam tadi agak susah jugak nak lelap mata..
masih terbayang nitemares itu..
rasa da takde ape yang aku mampu buat untuk ubah keputusan..
takpe la..kalau ade keizinanNya..aku cuba lagi nanti..
kalau tak pun..terus je la dok rumah..tambah lagi anak...^__^
mesti suami suke..die pun da lame mintak nak baby lagi..
biar la keadaan kembali tenang dulu..
then nanti kita figure out jalan mane yang aku nak lalui..
jangan hidup dalam mimpi..
terima la kenyataan ni walaupun pahit..
takkan la sebab GAGAL sekali temuduga..hidup da berakhir..
pape pun malam ni nak makan durian..
teringat sangat crepe durian hari tu..
nak tempah lagi tapi bile fikir 2 3 kali rase tak berbaloi..
RM10 untuk 6 ketul crepes yang saiz nye sekali suap je..
aku sorang je selamba makan sampai 3 bekas = RM30..
kalau buat beli lauk nasi tu da tahan seminggu da..
da lama tak menaip..teringin nak update tu melonjak..
cume sebal hati nak bercerita..
esok adalah hari yang aku nantikan sebenarnye..
selama sebulan menunggu keputusan temuduga tempohari..
tapi penantian aku da berakhir petang semalam..
dengan 1 kepahitan yang terpakse aku telan..
![]() |
| gamba setahun yang lalu |
even di kepala ni sudah menjangkakan keputusan itu..
tapi GAGAL itu terlalu sukar untuk aku terima..
serius !..bila aku dapat mesej dari membe yang memberitahu result da keluar..
menggigil seluruh badan ni..
nak masukkan no IC pun rase susah..
berpinar biji mate bile terpapar discreen
"maaf anda tidak berjaya dalam urusan ini" = GAGAL..
kelu..terus rase dunia berhenti berputar..
sikit sebanyak aku mengharap..plus malam sebelom result keluar..
suami aku bukan men lagi mengusik aku..
kate nye tak lame lagi aku akan kerja..
and die akan ambil alih tugas jage anak memandangkan die keje sendiri..
berat hati nak maklomkan Ma berita yang tak best ni..
aku tak sanggup nak call..mesej je yang aku kirim..
pagi ni baru la timbul keberanian nak call..
aku tau Ma pun turut kecewa..
tapi aku pasrah..ni sume ketentuan yang Maha Esa..
rezeki kita Allah da atur baik punye..
tinggal lagi kite kena usaha..Alhamdulillah..
sebaik tahu berita tak GAGAL itu..
masuk 2 3 mesej di FB untuk tempahan manik..
means..rezeki aku da diatur ke situ..
tak kurang jugak kawan-kawan yang dok tanye keputusan aku..
mane dorang tau pun aku konfius..
tau-tau je kan semalam result da keluar..
malam tadi agak susah jugak nak lelap mata..
masih terbayang nitemares itu..
rasa da takde ape yang aku mampu buat untuk ubah keputusan..
takpe la..kalau ade keizinanNya..aku cuba lagi nanti..
kalau tak pun..terus je la dok rumah..tambah lagi anak...^__^
mesti suami suke..die pun da lame mintak nak baby lagi..
biar la keadaan kembali tenang dulu..
then nanti kita figure out jalan mane yang aku nak lalui..
jangan hidup dalam mimpi..
terima la kenyataan ni walaupun pahit..
takkan la sebab GAGAL sekali temuduga..hidup da berakhir..
pape pun malam ni nak makan durian..
teringat sangat crepe durian hari tu..
nak tempah lagi tapi bile fikir 2 3 kali rase tak berbaloi..
RM10 untuk 6 ketul crepes yang saiz nye sekali suap je..
aku sorang je selamba makan sampai 3 bekas = RM30..
kalau buat beli lauk nasi tu da tahan seminggu da..
Subscribe to:
Posts (Atom)
