:: ^_^ ::

Wednesday, March 16, 2011

Rasa yang Macam-macam Ada..

salam..

erm da dekat nak Suboh da ni..dari tengah malam tadi sibuk dok ngadap lappy..2 3 ari ni hati rase tak tenang..rase pergerakkan baby len macam..sangat active..and perut pun kejang je..rase tegang..kalau tido pun memamg tak lena..apatah lagi ngan keadaan panas belingas gini..kipas da 2 3 pun belom cukup lagi untuk sejukkan suhu badan ni..erm..dugaan..

mase ari ni di abeskan ngadap lappy..search itu ini..ulang balik baca buku..untuk dapatkan lebih info tentang rase 'sakit' menanti kelahiran nanti..hati ni betol-betol rase belom cukup kuat..sukar nak digambarkan..payah nak describe..

last few days..mase nak masakkan mee bandung untuk hubby.tetibe ade rase cairan kuar dari celah peha..laju..tapi takde la banyak..cukup untuk buatkan aku terpakse tukar baju..selang 10 minit ade kuar lagi..waktu ni hubby bu sampai umah..da gitau die..kalau tengok dari segi warne tu rasenye bukan air ketuban..but if anything happen malam tu memang kitorang da get ready nak pi UMRA..padahal bu je balik dari checkup kan..

Alhamdulillah..sume pun ok..takde la pape jadi..kalau tak plan nak gi melawat Atok yang sakit kat Johor pun memang tak jadi la..erm agaknye tu cairan keputihan kot..da tepon ma gitau nad tanye pendapat ma..ma pun gitau tu bukan tande nak bersalin..tapi tetap nasihat kan aku untuk gi hospital if air tu kuar banyak..hahahha..time tu memang takde rase cuak pun..cume tertanye-tanye je..

tapi skang ni memang ade la berdebar..rase cuak..rase macam..'eh boleh ke aku nak hadapi rase sakit tu nanti..??'

macam-macam petua aku baca..tapi yang pastinya..jangan putus berdoa..hanya padaNya la sebaik-baiknye tempat bergantung..and 1 more yang biase ibu-ibu hamil amalkan..banyakkan berjalan..well kat umah ni pun aku banyak la jugak jalan-jalan..wat keje umah..sangat rajin nak basuh bilik air lately ni..then of cos la kalau nak kuar gi mane-mane kena turun nek tangge..ate umah tingkat 3 kan..bukan de lift pun..erm plan kalau hubby nak pi beli barang dapo kali nak ikut la..biase lately ni hubby tak bagi sangat aku gerak sane-sini..kesian die tengok aku jalan pun da cam peguin..dengan berat yang da cocah 70kg..aku ni kan renek..rendang tak berbuah..so berat 70kg tu adalah ditahap melampau..even untuk sorang ibu hamil..

few days ni jugak aku da perasan da perut aku meloyot kebawah..macam da ade gap antare breast ngn bahagian atas perut..malam tadi pun hubby da tegor nape perut aku lekuk..hahahahah..lawak je..baby da start nk turun bawah..Alhamdulillah..tu tandenye kemungkinan besar segale nye akan berjalan lancar..cume malam tadi jugak aku tak lena sangat tido..rase sakit celah peha..i bet tu sebab kepala baby berganjak and dok tekan celah peha..

kalau ikut perkiraan lagi 44 hari..or maybe 40 hari je lagi..actually beg yang nak bawak gi hospital pun aku lom packing lagi ni..erm sok kena cek semula ape lagi yang belom buat..nak pegi  tenang kan hati..and mulai esok nak cube tido awal malam..insyaAllah boleh kot..rase mcam pelik bile pas Suboh bu dapat lelap then kul 11 bu nak bangun tido..tu pun kalau hubby rajin nak tepon kejutkan..kalau tak melarat sampai 1230 tengahri..so far walau tido lewat pun takde lagi lebih dari after Zohor..syukur disitu...

Tuesday, March 15, 2011

Checkup 33 Minggu = 8 Bulan

salam..

ni namanya update basi..bukan ape ye kawan-kawan..ibu baby adalah sangat pemalas..dia rajin melawat rumah-rumah orang lain je tanpa meninggalkan jejak..ate hobi aku kan membace..bile da jumpe blo-blog baru yang best untuk dibace, haruslah aku spend bace the whole blog tu..sampai la aku da tak larat lagi nak bace..gitu..

hah..intro cukup  seperenggan kan..so macam biase..since last 2 months kot memang da tetapkan appointment checkup adalah setiap hari Jumaat..Dr.Rafi yang suggest..sebabnye kalau hari biase atau weekend..aku ngan hubby kena tunggu almost 2 3 jam untuk sume sesi checup..but if pagi Jumaat memang kejap je la..dalam 30 minit da settle bayar sume..so jimat mase la kan..

memandangkan aku memang pengangur bertauliah..memang takde halangan la..hubby pulak ari Jumaat akan masuk kedai after solat Jumaat..makanye Jumaat lepas memang agak lewat la nak gi checkup..pukul 10 bu sampai UMRA..kali ni just checkup biase..checkup 2 minggu sekali untuk tengok progress baby je la..sampai UMRA cam biase..daftar, tunggu tak sampai 5 minit pun..da masuk amek BP, timnbang berat then bagi urine..even bu pas mandi, bu pas shi-shi pun..urine adalah senang je nak kuar..sebab selang 20 minit memang aku nak terkencing pun..

siap sume..dok luar dalam 10 minit gitu la..nurse da panggil..masuk untuk scan..memandangkan last 2 weeks baby adalah menyongsang..maka 2 3 ari sebelom checkup memang aku dok cakap je ngan baby..suh die behave..dok lek lok bila doc nak scan nanti..doa tiap kali pas solat tu memang kemestian la kan..kali ni scan ngan doc pompuan yang aku tak penah jumpe pun die before ni..agaknye Dr.Ummul lom masuk lagi..doc ni cantek..n sangat peramah..

doc bacekan balik history checkup aku..and ape yang dorang concern..so far sume ok la..then naik bed untuk scan..memula doc ni cam bidan pulak..dok rase-rase perut aku..die bukan terus scan..dia rase dulu mane kepala..katenye..mengikut ape yang die rase kepala baby memang menghala ke bawah..lega rase..thenn bile die scan pun..Alhamdulillah..baby dok dalam keadaan yang betol..syukur sangat !!

ye la..dengan masa berbaki 6 minggu lebih lagi ni..perasaan memang la tak tenteram..rasenya kalau diberi 10 bulan lagi pun aku rase mental aku lom ready nak hadapi rase takut tu..2 3 ari ni pulak baby sangat aktif..aktif yang tahap 20 jam die dok gerak-gerak..only few hours je la die diam..hohoho..sangat suke hati aku..tak yah aku nak wiso dah..

cume tiap-tiap pagi aku note la pukul bape die gerak..gerak banyak tak..dengan keadaan die yang suke gerak-gerak skng ni memang tak yah kire pun..ape yang aku harapkan sume akan berjalan lancar..cume few thing lom setle..katil baby belom disambar lagi..belom ade mase mau shopping..and da boleh proceed beli bengkung..set bersalin pun tadi hubby da survey..and tanye brand ape aku nak..seingat aku kalau brand mustika ratu tu dalam RM100 cm tu je.ni hubby nak belikan Jamu Mak Dara..aku tanye la berapa hargenye kan..almost RM300..and murah la tu katanye sebab lengkap sume.

tak kisah la mane-mane pun..janji dapat berpantang larang dengan jayanye..eh eh..cite checkup da melalut sampai Korea da..hehehe..ok2 sambung balik..after scan sume memang takde problem..then kuar tunggu bayar..ooh sungguh terkejut sebab ni kali pertama murah sangat,..termasuk ubat tak sampai RM60 pun..weehuuuu..

then headed to kompleks jap..hubby mau singgah kedai..and aku mau cari tudung baru..so jalan-jalan jap je then balik umah..sempat la hubby rehat makan sume before pegi solat..

gitu je la..next checkup lagi 2 minggu..genap 35 weeks..next checkup ni inject ATT kali ke-2..ala..tak mo cucuk la kat bahu..sakit..nurse pregnant tu kasar sangat..rase nk sepak je..lebam kat bahu aku yang bekas ATT dulu almost 2 weeks bu nak hilang...

Monday, March 14, 2011

Semangat tetibe Hilang..

salam..

erm..semangat tetibe cm terbang hilang..semangat ape?.semangat nak update..sejak kena sakit perut ari tu..sampai now ni mood nak update da takde..

nak cite pasal checkup 2 ari lepas pun cam ala-ala je..nanti-nanti ye la..now ni kat umah MIL Seremban..sonok pulak..dok taip2 ni..sonop sebab dapat aircond..muehehehe..nak wat camne..mak buyong ni kan cepat panas..awal Suboh tadi da mandi da..mandi air sejuk lagi..tapi badan cepat je berlengas balik..

ni mate mintak didodoi-dodoi..tapi keadaan tak mengizinkan..sogan den nak berguling depan-depan ni..kate nak aircond kan..haruslah teringin nak bergolek depan ni..dalam bilik memang panas berlingas la..sabar la wahai cik mate..aku tau ko tergoda ngan kenyamanan aircond ni..erm kalau la kat umah pun ade aircond kan ke best..nak 1 plisss..

ok..da melalut sebab sangat ngantuk..da 2 ari tido tak cukup..tak cukup kat sini maknenye aku tak dapat nak tido siang..kalau da malam tak leh tido..then dekat suboh bu nak lelap..tambah lagi siang tak leh tido..ending nye jadi la tak tentu arah camni..

plan nak gi jalan-jalan pun da hancur musnah rasenye..sodih..sob..sob..sob..

Wednesday, March 9, 2011

LOVE spelled backward is LOVE - 2

salam..

tak tau bape lame bu terasa jari jemari larat nak menari menaip kisah cinta kilat aku ni..hehehe..sekadar untuk tatapan di hari tua..and something yang boleh diingati..mane la tau one day aku da lupe camne aku boleh ter'kenal' ngan incik somi ni kan..lately ni pun aku da dapat pemyakit lupe..even pun ni sume jadi sebab aku pregnant..tapi kebimbangan ade disitu..

penah la sampai aku tak ingat bila mase aku beli baju itu..kat mane aku simpan barang aku sume..kang nanti jangan dibuat lupa jalan nak balik rumah sudah..naya..hahahah..cikgu BM aku dulu ajar buat karangan 1 perenggan je pendahuluan..ni da masuk 2nd perenggan da..kelaut la entry aku ni..

ok-ok..sebelom lebih ketengah laut..ditimpa gelora mengantuk and malas..bek aku sambung,..

sambungan dari nasihat-nasihat jadi bunga-bunga cinta..alkisah aku still macam biasa..keje sampai petnag..malam lepak umah sewa kat atas tempat keje..takpun lepak je kat bawah sambung keje..siapkan mana-mana tempahan..dari borink dok layan hati lara kat atas sorang..roomate sume of cos la kuar berdating kan..aku ni da malas nak layan kuar ngan lelaki jongos ni..aku kuar ngan yang ni nanti sok pagi ada yang datang serang aku kat opis kate aku main-main kan perasaan die..

dey! thambi..aku ape punya manusia lelaki la ko ni..aku tak penah declare pape pun ngn ko..erm tu la lelaki ni..bile kite layan difikirkan kite ni syok kat die..die memang de gitau die suke aku..so aku nak wat pe..takkan aku nak maki hamun die..cam aku pun de aku suke kat orang..tapi perlu ke aku nak pakse die suke aku..and marah die if die de betine lain???tak perlu kan..oooo No..No..No..so not me la..since kejadian bodoh tu la aku da malas nak layan..gile malu..pepagi bute aku lom masuk keje lagi die da wat haru kat tempat keje..abes sume kolig aku tau..

so ngn si dia ni aku tak nak da nampak cam aku terfeeling lebih ke hape..nanti de yang kate aku ni gelojoh..pergh!! pedih ulu hati jantung pankreas aku..bile de jantan kate aku gelojoh sebab aku reply mesej die..bengong!!..psiko gile..bile ie mesej and kite respon kite dikatekan gelojoh..budget ko ade kete best ko pun best la..ayat mesej pun tunggang langgang..kan da kena maki kan..

dalam sibuk-sibuk wat keje opis..layan hati..prepare untuk konvo..aku still mesej2 ngn die..tapi mesej biase..mesej bincang politik negare..memang tak la kan..tapi penah la mesej tentang undang-undang..die banyak bagi nasihat..yang berunsurkan agame..dari aku yang da tersasar pakai suar pendek..free hair..terus terase nak kembali ke landasan yang betol..tak gune memberontak pada ujian duniawi yang mana lebih banyak memancing aku untuk berbuat dosa..bukan die tau pun camne rupe aku..ape aku pakai sume..

time tu sies aku takde nak mek port sangat pun..de mase luang aku mesej la..kalau aku takde mood aku memang takde layan die mesej pun..die je la yang banyak mesej aku..if aku tak reply nanti die mesej lagi..sampai la aku reply..sampai la malam sebelom aku nak gi KL atas urusan konvo..aku layan die mesej sebab mate tak mo tido..tapi len macam gaye die mesej..

pagi-pagi buta dapat mesej.."sory sayang..malam tadi tertido..drive safely"..eh tetibe pulak mamat ni bersayang-sayang kan..aku ignore and malas nak reply..cam takde modal nak layan la mamat ni..memori ngan jantan-jantan keparat kembali segar..takut da aku nak hadapi jantan gile kan..mane la tau..so bertolak la aku and family ke KL..on da way aku tak drive pun..bagi along drive,..badan penat..otak penat..fikirkan aku konvo takde sape sudi datang..takpe la, tu sume sejarah..aku tak harap lebih pun..cukup bangge sebab dapat bawak family sume gi Konvo hasil aku keje..sume perbelanjaan aku tanggung..

sampai pam minyak..along benti isi minyak..ak kuar cari ape yang patut..bosan pulak dok dalam kete..ape lagi cari kudap-kudapan la..kasi kunyah-kunyah kan..tengah-tengah syok meng'sopim'..dapat call..eh..nape die call ni..muke aku da cuak je.terus silentkan..memang tak la kan aku nak angkat.mesej pun aku tak tau nak mesej ape..ni pulak die tepon..aku nak cakap ape..lagi pun sore aku bukan sedap pun..kalau cam Fafau ke memang da lame da aku layan..die call 2 kali..aku tak mo angkat..biar kan je la..lagi pun aku takmo la take serius kenal alam maya ni kan..

then dapat mesej la pulak.."nape owg call xmo angkat??"..ish nak ape la ni kan..so aku reply.."awk call org kenape??"..hikhik..memang ngengade kan..so die gitau die call sebab nk dengar suare aku la..1st n last die call mase nak tau sape aku tu je la..then memang takde tepon pun..aku gitau la aku ngah drive..mesej je la..die ingat aku marah die sebab die tetido sambil mesej ngan aku..padahal ade aku kesah??malam sikit la nak kisah-kisah kan..biaq pi la ko nak tetido ke hape ke..hahahahha..gile memang takde feeling pun time tu kan..

terus lagi mesej sepanjang ondaway tu..sampai tak sedar da sampai KL..tapi aku banyak tak reply la..if aku tal reply je die akan keep on mesej sampai aku reply..sampai hotel lagi la aku takde layan die da..penat kate kau..die dok jugak mesej,.gitau if de rezeki nak jumpe aku..aku kate memang takde hal la kan..aku pun nak kuar makan ngn family aku jap gi..datang je la..die pun memang tak nak la jumpe aku sorang,,kalau boleh biar berteman..dalam hati aku.."ini sudah bagus..bakal date ngn usatz malam ni"..hehehe..aku gitau ma membe nak join dinner same..aku bawak ma rase satay Kajang..even ma bukan penggemar satay..tapi memang die da jatuh cinta ngan satay tu....

tunggu punye tunggu..sampai perut pun da kembung..mamat ni xmuncul-muncul jugak..so malas nak amek port..aku pun bukan mengharap..die yang nak jumpe kan..and die yang tak datang..sian pulak kat ma and adik-adik if nak tunggu lame..so gerak balik hotel la..ondaway tu die mesej..gitau bu bes keje da ondaway nak datang..malangnye aku da balik da..

so decide nak ubah plan..aku agreed jumpe die..tapi kejap je la..adik pompuan aku teman kan..ma and adik lelaki aku da balik hotel dulu tido..penat dorang kan..along memang la tak kuar bilik pun..terperap bilik je..ntah pape je..ajak makan pun takmo..tak paham aku..so malam tu aku la yang drive..tapi takpe..area UPM tu memang tempat aku..harus la aku da hafal jalan sumekan..so decide nk jumpe..tapi tak tau kat mane..last2 die mesej gitau die ade kt Masjid UPM..

tu la yang jadi our 1st tempat jumpe kat masjid..kebetulan die nak solat Insya'..sampai pintu pagar masjid aku da nampak da die dok mencangkung dok snap gamba masjid..tapi aku drive straight ke belakang..parking dekat toilet..gi toilet dulu..rase nk terkencing terberak sume ade la..rase gemok la..rase malu nak jumpe la..senggugut sesengut sume datang..ade la setengah jam dalam toilet sampai die mesej..die da perasan da aku lalu tadi..adeh cmne ni kan..nak kuar ke nak nyorok ke..nak balik ke..hehehe..

to be continue..nantok la..

LOVE spelled backward is LOVE - 3

Boleh la....

salam...

Alhamdulillah..berkat doa kawan-kawan sume..ari ni da boleh makan nasi..walau pun lepas je telan terus rase sakit perut nak tercirs lagi..tapi takde la nak terkuar camtu..if tak dilayan kan sakit tu, xyah nak kejar-kejaran gi jamban pun..

hari ni berjaye makan sesenduk nasi..lebih kurang 7 kali suap..ye..aku kire sebab memang tahap dewa la nak telan..kalau ikut kan memang takde feeling lapo..entah mane pergi perasaan itu..bile fikir baby pakse jugak makan..tu pun da pukul 3 lebih bu de benda masuk mulut..

oleh kerana ari bu boleh makan..so hubby ngan baik hati nak ajak makan luar..terkejut jugak tetibe die mesej gitau nak ajak makan luar..sebab die memang agak susah la nak makan kat luar..katenye kesian aku tak kuar umah..and aku kan bu dapat makan balik..so ape salahnye makan sedap sikit mane tau selera aku nak terbukak nanti..

maka lepas Maghrib, bersiap la aku and kami gerak menuju ke Mydin dulu..bukan nak dinner situ..aku da lame haru nak beli karpet kat Mydin..karpet keras yang murah tu..nak letak kat dapo..tapi hampa kecewa sebab memang takde kat Mydin sini..Mydin Dungun banyak je..takpe la..da nasib kan..

then headed to Seksyen 7..bukan ngidam pun nak makan kat RasaMas ni, cume nak habiskan kupon yang ade..erm rase da penah tercerita kat sini sal kupon tu..and bile sampai sane..rase hampa and kecewa lagi sekali..tempat da la sempit..makanan pulak entah pape..iklan je lebih..ooopss..terlebih sudah..

bukan la nak kate tak sedap..cume yang dipromo tu tak same ngan yang hidang..nad kupon tu pun tak gune..sebab kupon nye sangat la ngokngek..menu yang ntah pape je ade kupon..as for me..makanan nye sume masin..aku cume minum air..cuit-cuit ayam sikit..makan lebih kurang pun da kena RM60..pergh..kalau makan kat Antan Batura lagi sedap aku rase..

ni maybe 1st and last da aku ngan hubby makan kat situ..serius cam hampeh..memula masing-masing da takmo masuk..aku pun da cam nak ajak hubby gi Wong Solo da..atleast ada bakso..takde la muak nak ngadap ayam kan..tetibe pulak pelayan tu da mai ajak masuk dalam..agak rude kan kalau nak kate takmo la..tapi sies nyesal..

aku balik umah dalam keadaan hampa..hubby pun nampak tak gembira..takpe la..aku da cukup berterima kasih da die nak ajak makan kat luar..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...