:: ^_^ ::

Tuesday, February 8, 2011

malam itu jugee.....^__^

salam..

nak di jadikan entry jugak kan..bukan ape..saat ni aku rajin lagi la nak menaip..kan da malas aku kasi tapaw je sume dalam 1..

balik umah dari makan-makan tu da almost pukul 12..balik je adik terus masuk bilik tido..hubby plak mule2 elok lagi ngadap tv...bile da lame tv plak yang ngadap die..aku kejut suh masuk bilik die kate die nak teman kan aku siapkan kek..lagi pun along pun lom sampai umah lagi..

2 3 ari before ni aku de wat sebijik kek tu..ade la lebih kurang 2kg..ingatkan sempat la nak wat balik untuk ma sket..tup2 tak sampai 2 hari pun pun licin..tu pun de yang tak sempat merase..aku ni lagi la..sempat rase sikit je..ala..bukan nak makan banyak pun..saje nak lepaskan rase teringin..sambil-sambil tu boleh la bagi orang len merase same..

so, hubby suggest suh buat baru la nak bagi ma..kebetulan pi Tesco tu..maka sempat la beli susu kotak coklat and serbuk coklat sket..barang2 len memang da sedia ade kt umah..

tu yang sampai umah je terus aku dok sebuk mensepahkan dapo..hehehe..sonok..sambil2 tunggu kek masak aku layan Astro..tgok Junior MasteChef..tunggu punye tunggu..kek da masak..da siap masuk fridge da..tapi along lom sampai-sampai lagi..shud be pukul 11 die bes keje.ni da almost pukul 4 lom sampai umah..
kali ni cube buat dalam cup ni plak..senang nak bawak balik Dungun

same saiz ngn yg 1st..almost 2kg
da pukul 4 jugak la bu die sampai..rupenye de orang hilang kunci kete..tu yang die kena tunggu  n tolong brader tu..da siap sume basuh baju sidai baju..kemas segale sepah2 kat dapo..kejut la hubby masuk tido..rupenye da pukul 5.00 pagi..

aku cam biase la..masuk bilik bukan leh tido pun..golek sane golek sini..tgok jam da dekat kul 6 pagi..mate bu nak terase berat..ni kalu aku layan tido mau pukul petang bu geraj balik Dungun..nak tak nak kena la rajin bangun gak..da siap mandi sume..badan punda segar..sume keje pun da siap..memang xcadang nak wat pape breakfast pun..nanti buleh singgah R&R je..

tak lame hubby pun bangun jugak..kalu ikutkan die memang nak sambung tido lagi..tapi aku memang tak bagi..da plan da nak sampai awal..leh lunch same2 ngn ma nanti..makenye sharp pukul 9 pagi kitorg gerak..ni la 1st time betol2 ikut plan..biase kalu hubby janji kul 9..kul 12 bu gerak..

pape pun..sungguh best balik kampung..=]

malam sebelum balik Dungun

salam..

..before balik kampung ari tu ak de la cite kan..cite sket je kot..kitorg kuar maman plus jalan-jalan cari ole-ole untuk besday ma..

so memang niat nak mam banyak-banyak..awal-awal lagi da save perut kasi kosong sebab da aim nak mam banyak..lebih kurang kul 8:30 malam da kuar da..tu pun hubby dok bising-bising sebab aku ralit ngadap Junior MasterChef @ StarWorld..berat rase nak tinggal tv..seb bek de ulangan lagi kan..

so jalan-jalan pi Tesco jap..da jumpe pe yang diidam terus cepat-cepat run ke Antan Batura plak..sampai sane awal lagi..bu pukul 9 lebih gitu..orang pun takde la ramai..dari umah da aim nak mam ape so xde la lame sangat ngadap menu..adik aku nak makan nasi goreng kampung..and nasi goreng kampung kt ctu memang superb la..ak klu xingatkn alergic mau jugak 1 pinggan..pastu sume org pun nk rase fish n chip yang sedap..hubby tambah kuew tiaw goreng..tapi kuew tiaw nye kureng la..xkick pun..
my air kupi..pahit gile..tp bile tengok pic ni terase dahage..mengong da..

nasi goreng yang meletop...seeeedap!!
kuew tiaw hubby..xsedap sangat la..tapi licin jugak..mueheheheh
makanye ak sorg je la yg mam 1 hidangan..adik n hubby sume lahap sampai 2 pinggan..nak abeskan fish n chip ni pun aku da xlarat..perut da jd makin kecik..makan sket je da rase nak muntah..lambat makan je masuk angin..n rase nak muntah jugak..haish...tak paham da haku...

xpe2..sabo2..da xlame da kan..ni kes da xde keje la ni..tu yang dok tulis2 name bagai..konon cam nak tiru yang iklan deodorant tu la..mule2 hubby yg buat..die tulis name aku kt fish die..tp xbape nak jadi name aku..biase la die bab-bab seni memang keras sket..ni aku punye..aku tulis name die..hehehe..tapi along jugak yang abeskan..sebab da xlarat benor da nak telan..
well..pape pun..kuar makan malam itu adalah sangat best..rase sangat2 hepi..ngan hubby jugak yang hepi..ade rase bahagia la..^____^..

Monday, February 7, 2011

hati masih di kampung

salam

..da 2 ari balik Shah Alam..tp masih tak terdaye nak update pape..jengah-jengah kosong je la..1 badan masih terase sakit-sakit..

nanti de mase bu kite story panjang-panjang ye..skng ni da masuk waktu maghrib..nak solat then nak pegi pasar malam ngn hubby..hohohoyeah!!

Thursday, February 3, 2011

sangat susah nak lupekan sesuatu yang buat kite sedih..susah jugak nak lupekan insan yang baik dan berjase pada kite

..salam..

entry ni memang aku da ready awal- awl lagi..even im away skng ni..kat umah Dungun takde coverage..ade berokbeng cap intan berlian pun tak gune sebabnye 3G pun takde..so aku da siapkan la 2 3 entry..makenye takde la sunyi sepi umah aku ni bile aku pun takde..

even pun tak ramai yang jengah blog ni..tapi aku tau de la 2 orang yang kire cm loyal reader yang sudi jengah..selebihnye..coretan ni sume untuk tatapan aku sendiri sajok..

aku de penah gitau yang aku dulu memang kaki tulis diary..sampai la bile da kawen ni pun aku still lagi mencoret..tapi takde la selebat dulu..sebabnye takde privacy..nak kena tulis sorok-sotok..kann terlebih menyorok kang de plak yang kecik ati..curige kate aku de nak rahsie2 ngan die..tu oun ari tu ntah cmne die bole terjump diari-diari lame aku..zaman aku lom kenal die lagi..zaman skolah menengah lagi.

senyap je die dok dalam bilik..aku ingatkan die syok ngemas..rupenye dok syok bace diari aku..trkejut berok aku..die da plan da nak bawak lari diari aku..gile la..seb bek aku sempat tgok..ntah ape la yang die da bace kan..bile pk2 rase cm perlu dilupuskan je..tapi aku sayang...sbb aku tulis tu sume since sekolah lg..seb bek yang skolah rendah da takde..da hilang ntah ke mane..yang tu pun aku syg..

and disebabkan adenye memori dlm tu la aku jadi sayang ngan buku-buku tu..even banyak yang buruk pun kan...evn banyak moment pahit pun..aku memang susah nak lupekan moment pahit yang aku lalui selama hidup aku ni..even aku slalu pujuk hati nak time tu sume as takdir yang Allah da kurniakan pada aku..tapi kadang2 bile teringat.air mate ni jatuh jugak..

tak nak la jadi makhluk yang kufur nikmat..tapi tu la beauty aturan hidup kite ni..sume momnt pahit tu buatkan aku lebih menghargai..contohnye aku selalu tak dapat makan nasi dulu..so skng ni if dapat makan nasi ngan kicap pun ak da syukur sangat..

tu contoh je la..same jugak bile aku ingat pasal majlis kawen aku yang syahdu mahdu tu..kalu nak terus pk sedey sampai bile-bile la aku takle nak lupe..tapi aku time sume tu sebagai bahagian aku..mungkin tu yang terbaek untuk aku..cume aku kesal sebab aku mungkin tak dapat nak lupekan even camne pun aku kate aku time sume tu..

aku jugak kesal sebab aku susahkan family aku..bagi ma and abah tanggung malu sebab nak tunaikan kehendak aku..

susah kan nak lupekan moment pahit dalam hidup kite..same la jugak susahnye nak lupekan orang yang dajalkna hidup kite..sampai orang tu mati pun die akan sentiase dikeji sebab hidup die susahkan orang len..kalu bek sesorang tu..die jauh di bumi Afrika sekali pun kite tetap ingat..erk..jauh k Afrika??kenape aku taip Afrika??..heheeeeeeeee..konsider jauh la ye..aku ni bukan setakat Afrika..Thailand pun aku xpenah jejak..Singapore lagi la..Sabah Sarawak langsung tak kenal..hehehehe..tu la bahagian aku..

since tadi jenguk FB..terbace status wall membe..setau aku die ni da lame da tak jadi bos..tapi bekas2 pekerja still anggap die la bos..die la tempat nak rujuk sume..sebabnye..selame mane die penah brkhidmat..die tak penah dulukan kepentingan die mendahului kepentingan staff..die perjuangkan hak staff.die yg susah payah ajar staff..dari bertatih sampai pandai berlari..segale jase die org kenang smp bile..and contra nye pun time balasan setimpal ngan ape yg die da wat..buruk ko bagi..buruk la yang ko dapat balik..

mudah-mudahan Allah lembutkan hati orang yang suke menindas ni..semoge die di bri petunjuk..lately ni takut bile bukak paper..de je kes saman sane sini..pantang de kuase..rase besar sket..pantang orang jentik j nak saman..lupe k die pada Sang Pencipta yg bagi rezeki..yang bagi die kedudukan kat dunia ni..lalaikan die???bersyukur kah die????tu aku tak tau..cume harapan semoge orang-orang yang d kuase ni sedar n bangkit untuk bela nasib orang yang teraniaya..bukan lagi menganiaya orang yang lemah..

sekian..ceramah tak bertauliah..^_~..heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Wednesday, February 2, 2011

LOVE spelled backward is LOVE - 1

..salam..

sangat indah bile rase jatuh cinta ni..jatuh cinta berkali-kali lagi best..

lagi indah bile jatuh cinta dengan suami sendiri..dan bertamabah indah bile cinta kite diredhai..InsyaAllah..

jodoh aku and hubby..pas lebih kurang 2 bulan aku rase tawar hati nak beri cinta pada lelaki..ake derita nak tahan rase benci dan rase sesal..mase tu cume satu je yang aku mampu lakukan..aku mengadu padaNya..tiap-tiap malam.saat lara hati membeban..mate tak leh nak lelap..aku bangun mengadu padaNya..mohon aku dikuakan semangat..

mohon moga aku dipertemukan dengan insan yang leh bimbing aku..yang boleh jauhkan kau dari maksiat..mase tu tindakan aku mengikut hati..aku rase puas bile aku boleh wat lelaki merayu-rayu ngan aku..camne yang aku penah rase..camne aku penah rase terhine kerane lelaki..kini aku rase puas sangat-sangat la bile aku pun leh buat gitu..entah la..bukan nye niat aku nak buat gitu..bile ade org nak kawan..aku time as kawan..tapi bile die rase nak jatuh bulan ke riba ke..tu bukan masalah aku..

still segar dalam otak aku ni..pepagi bute aku nak masuk opis..tetibe datang sorang mamat ni marah-marah aku..datang mintak balik sume barang-barang yang die penah bagi aku..gile..alasan die nak marah aku..di kate aku main-mainkan perasaan die sebabnye die nampak aku kuar ngan lelaki len..

memang aku kuar ngan lelaki len..so pe masalah die..aku bukan awek die pun..da la mude dari aku..dok nak ngongkong aku pula..time tu aku memang jahat pun..die memang de tanye aku kuar ke tak..aku jawab aku nak wat siapkan keje kt opis..sekali die ternampak aku lepak-lepak ngan budak-budak kete..terus nak hangen..aku memang tak kisah sebab aku memang da tawar hati ngan sape..aku kuar sebab aku rase sangat sunyi..rase terbuang..entah la..aku agak die sentap sebab die cume d motor kot..lantak la..

so bile da jadi kecoh gitu..aku leh gelak-gelak lagi..time tu aku pun tak tau la setan ape ade dalam badan aku.sikit pun aku tak rase bersalah..tapi skang ni kome jangan tanye la..memang berlambak kesal aku..memang bergunung salah aku rase..hohohoho..tu sume zaman otak belom betol..time gile dunia..

dalam dok layan rase dendam sesal sume tu..ade sorang lelaki add aku kat Tagged..time tu aku layan la jugak Tagged ni..FB kurang lagi time tu..Tagged ni aku tak penah add orang..orang je yang add aku..bile aku tengok profile mamat ni..tetibe hati rase tertarik la pulak..padahal profile pic die tak nampak pun rupe sape..

die mesej aku..aku suke care die mesej sebab die banyak bagi nasihat..nasihat yang boleh wat hati aku tenang..time tu aku budget die ni suami orang da..paling komang pun da tunang..sebab die memang sangat matang la bile bagi nasihat..

hari-hari bile aku masuk opis mesti aku tertunggu-tunggu nak bace mesej die..nasihat die..banyak kali jugak la die cube nak YM..tapi selalu je de halangan..biase nye mesti time aku sangat banyak keje..sampai la satu hari tu entah camne de peluang kami nak YM..sangat teruja..rase cm da lame kenal die..

aku n memang tak penah percaye hubungan online ni..macam-macam boleh jadi..tapi dalam hati aku kuat mengatekan yang die ni jujur..jujur yang sampai tahap die boleh cite sume hal die..1st time tu la aku rase dunia aku de warne balik..terase de warne warni..walau pun on de same day tu lappy aku hilang..adik aku nanges sorang-sorang kat bustand Kuantan sebab sume barang die kena curi..aku yang kt Dungun waktu tu sikit je lagi nak pengsan..

tapi tu la..die da ceriakan hari aku..walau pun berjam berpeluang YM..tapi rase cam kejap..die da nak kena gi kedai katenye..dari pukul 2petang die gitau die nak gi keje..sampai la da pukul 5 petang bu die offline..tu pun die pesan kalu ingat die lagi..mesej die..die bagi no phone die..hehehehe..cam biase la..no phone dari YM ni kekadang bukan leh caye pun kan..

cilap-cilap masuk mulut buaya..aku dapat no tu bukan aku terus tepon pun..lame jugak la aku dok pk..nak tepon ke tak..nak mesej ke tak..tak kan dok nak ulang nak men-men kan lelaki..

entah camne..satu petang.time balik dari keje..rase kuat hati nak tepon..tapi aku tak tepon pun..aku miskol je..tak same kan..hehehe..tetibe rase takut la pulak..tetibe kalu yang angkat tu bangla ke hape k..seram aku!!..

ingat sampai situ je la kan..tak sangke pulak die tepon balik..tapi kali ni die gune no phone yang bukan die bagi aku..tengok no tak kenal memang aku tak angkat..tapi time tu adik aku ade sekali..die yang bria nak angkat..last past kat aku jugak..die cume tanye sape aku..nape tepon tadi..gile memang malu la kan..tapi tak sangke memang die tunggu kau call die..

so dari ctu la..aku kawan ngan die..die selalu msej aku..tp dlm waktu yang same aku still lagi kawan sane sini..kawan yang masih lagi jage batas nye..orang nampak aku jinak..ye..jinak-jinak merpati..erm time tu aku tak pikir pun takut..kalu la orang jahat nak wat pape kat aku..tak ke naye..

walau pun waktu tu aku mesej j ngan die..nasihat-nasihat die sentiase bermakne pada aku..aku anggap die cm abang..aku still lagi tak tau status die..langsung aku tak tergerak hati nak kesah if die da jadi milik sape-sape..sebab yang aku perlukan tim tu bukan cinta..tapi sokongan untuk terus hidup...

hehehe..nanti aku sambung lagi camne dari mesej nasihat bertukar jadi bunge cinta..

to be continue...
LOVE spelled backward is LOVE - 2
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...