salam..
aduhai..tak tau nak letak tajuk entry camne..kire boleh la tu kan..erm Ahad semalam de la terisi..tak de la aku melepek kat umah je..boleh la baby kuar lihat dunia..
semalam pagi-pagi gerak balik umah MIL kat Seremban..da 2 minggu tak balik..sebabnye last week kan aku de exam..ahaks..feeling sekolah menengah balik sebab exam nye pun sekolah menengah..
kalau ikutkan takde la aktiviti pape pun..balik lepak-lepak makan kat sane..pastu petang dalam kul 5:00 petang gitu..gerak pi kat pameran MAHA kat Paroi..kire dekat je la ngah umah MIL..5 minit je nek keta..takde niat nak pegi pameran tu pun..niat kitorang nak pi playground bawak adik-adik men kat situ..plus belajar bawak baby kuar amek angin..
lewat malam bu gerak balik Shah Alam..baby sepanjang dalam keta die tido je..penat agaknye..aku pulak bile anak da tido sibok dok layan game..now ni merase la laloknye..nak tido siang memang kompem tak leh kalau mate dak tecit ni tak mo tido..layan la die gelak puas-puas..
ok la..update takde motif sebenarnye..eh perlu ke update de motif??soon ade berita gumbire untuk aku ari ni..hehehe..tak sabar..kalau menjadi nanti aku share kat sini ye...tata titi tutu...i lebiuuuuuuu...
:: ^_^ ::
:: o u r j o u r n e y ::
Monday, July 25, 2011
Saturday, July 23, 2011
Dibuai bunyi buaian
salam...
selamat pagi Sabtu..pejam celik pejam celik sekejap je seminggu berlalu..hari ni da hari Sabtu..tapi aku dok umah juge hari ni..hubby kena keje..sok pun die keje jugak aku rase..takpe la..plan nak bawak baby jalan-jalan asyik le tertangguh..da dekat 3 bulan da usia baby..yang die kenal cume suasana dalam umah ni je la..
soon kalau aku keje lagi la takde mase nak jage baby..nasib la badan..ermm...takpe baby..bile ibu da keje nanti atleast sebulan sekali ibu bawak baby kuar jalan-jalan hari minggu ye..ibu nak anak ibu ni kenal dunia luar..kenal keindahan alam ciptaan Allah ni...
hehehe..now ni baby da tido..ngan aku pun feeling ngantok same..ni rase ralit pulak dok dengar bunyi spring buai ni...rase cam bunyi yang mengulit aku suh tido balik..weee..keje umah da beres da..nak vacuum tapi baby ngah tido pulak..sian pulak nanti die terbangun..erm ni pas update ni kompom aku join sekali baby tido..ooo bahagianye..
..ni pun muke tak bape nak bahagia..boleh la..adeh..berat la aku skang ni..means very de gemok la kan..da cocah 60kg da ni..dulu mase berat 49kg tak bersyukur...dok la feeling gemok lagi..ni hah betol-betol gemok..camno ni..makan tak boleh nak skip-skip..selera pulak besar..abes la..gemok la sampai tua lagu ni..
da..da..aku pun da lalok tak tau nak cite ape da..see u la..^__^
selamat pagi Sabtu..pejam celik pejam celik sekejap je seminggu berlalu..hari ni da hari Sabtu..tapi aku dok umah juge hari ni..hubby kena keje..sok pun die keje jugak aku rase..takpe la..plan nak bawak baby jalan-jalan asyik le tertangguh..da dekat 3 bulan da usia baby..yang die kenal cume suasana dalam umah ni je la..
soon kalau aku keje lagi la takde mase nak jage baby..nasib la badan..ermm...takpe baby..bile ibu da keje nanti atleast sebulan sekali ibu bawak baby kuar jalan-jalan hari minggu ye..ibu nak anak ibu ni kenal dunia luar..kenal keindahan alam ciptaan Allah ni...
hehehe..now ni baby da tido..ngan aku pun feeling ngantok same..ni rase ralit pulak dok dengar bunyi spring buai ni...rase cam bunyi yang mengulit aku suh tido balik..weee..keje umah da beres da..nak vacuum tapi baby ngah tido pulak..sian pulak nanti die terbangun..erm ni pas update ni kompom aku join sekali baby tido..ooo bahagianye..
..ni pun muke tak bape nak bahagia..boleh la..adeh..berat la aku skang ni..means very de gemok la kan..da cocah 60kg da ni..dulu mase berat 49kg tak bersyukur...dok la feeling gemok lagi..ni hah betol-betol gemok..camno ni..makan tak boleh nak skip-skip..selera pulak besar..abes la..gemok la sampai tua lagu ni..
da..da..aku pun da lalok tak tau nak cite ape da..see u la..^__^
Wednesday, July 20, 2011
Cubaan Hazeeq nak Meniarap..0_o
salam..
da petang da kan..soon lagi setengah jam lebih kurang hubby balik la..tapi hari ni maybe lambat la die sampai..sebab menuju ke Pasar Malan Kg Melayu Subang dulu..hehehehe..even aku da tak mak yong pun..selera aku pas pantang ni memang adalah tahap kronik..nak nasi je..tak dapat nasi 1 hari memang gigil..air pulak men togok-togok je da bes 2 3 botol..penangan breastfeed k??..or memang nafsu makan yg buas!!..adeh..tak terdaye den nk pikir pasal berat da..sekarang aku sumbat je ape yang aku nak makan..
tu la..malam tadi dok layan Grey's Anatomy..pastu dan dan tu terasa cam nak makan nasi kerabu...kalau aku dok haru nak malam tadi memang dapat siku la..mane mau cari..hari da malam..bukan de pasar malam pun malam tadi..so diam diam tu terus la order ngan hubby...
aku : abg..sok keje pagi ke petang??
hubby : keje petang..nape?? ~ mate still ngadap pc
aku : balik pukul 6:00 la ye??
hubby : yela..kenape ?? ~ still lagi ngadap pc
aku : pasar malam ye..nak nasi kerabu...
hubby : ok ~ mate still kt pc lagi
heheheh..aku memang sengal..pi order macam la sok tak sempat nak gitau..hubby pulak aku ingat die da tak ingat da aku pesan nak ape..biase kalau die ngadap pc memang die lupe ape gitau..masuk telinga kanan terus uturn kuar balik..tak sempat singgah mane mane pun..
tapi tadi elok je tanye aku nak order pe lagi..harus la otak ligat mikir ape lagi nak order ni..kalau gini memang takde can la raye ni nak kurus..haip!!..bile mau de kesedaran ni..dak demok!!
ooo...gemok pun gemok la..nak wat camne..ececececey..bunyi pasrah..padahal malas nak exercise...nak tahan makan or cut makan memang tak terdaye la..baby nyonyot 4 5 kali sehari..mau tengah malam nanti aku gigil gigil ngigau suh hubby masak nasi..plus tu pun aku da minum soya bagi susu banyak and aku de tenaga..susu memang banyak gile la bile minum soya ni..cume aku da nk stop minum sebab aku alergic ngan soya..ni pun sampaikan jerawat de dalam telinga..sakit ooo..
ok..melalut suda..sebenarnye nak cite benda len..pastu pi melalut benda len pulak..ni nak cite..hari ni baby tak mo tido..pagi tadi pun tido jap je..dalam sejam je..aku siap kemas siap mandi..die da bangun..lom makan pun lagi..around 11:00 pagi die bangun..pastu sampai pas Asar tadi bu tido..tu pun kejap celik kejap tido balik..
so hari ni..puas aku dok men men ngan die..die da mule nak ngiring nak belajar meniarap..tapi still tak boleh lagi..takpe baby..u still young..belom pun 3 bulam..

ni saje aku letak gini..senang nak sendawa kan die..see..cam baby yg da boleh meniarapkan..somey je..
hehehehe..pale goyang-goyang..gambar pun jadi blur..takpe takpe...baby usaha lagi ye..lagi pun baby bu je 11 minggu..weekend hari Sabtu ni bu masuk 12 minggu..genap 13 minggu on 30 Julai nanti..kena pi inject lagi..sian die..
ok la..sementare baby tido ni..ibu nak pi mandi and solat Asar..bubbye..jumpe lagi cik blog..eh puan blog...^___^
Suatu Pagi di Hentian Temerloh...
salam..
hehehehe..ni update ni of cos la dak tecit tu bu je tido..pas mandi..nenen je 2 3 saat da tido..dapat la ibu nak bermanje-manje..nak makan nak kemas umah..da siap mane yang wajib tu meh kite update sikit..
cite ni terjadi hari Khamis lepas..mase ni on da way nak gi jemput Tok Ma..nak mintak tolong Tok Ma jagakan baby..aku kan de kena attend exam PTD weekend tu..oleh kerana memang da takde sape lagi yang aku leh mintak tolong..maka terpakse la menyusahkan Tok Ma..weeee...
tapi Tok Ma suke je...biase la..rindu cucu kan..gerak dari umah seawal pukul 8:00 pagi..hari Khamis tu kan hari orang bekerja..so redah la jam..jauh gak jam..de la 10km..tu sume gara-gara de lori sampah terbakar kat Gombak..adeh....penat dok tekan clutch..heeee..tapi yang pastinye bukan aku la yang drive...eh..eh..silap..hari tu hubby tak drive myvi..tp drive exora..pinjam abi punye..tapi tak best pun..best lagi myvi..semput semacam je..nak pegi 120kmj pun sakit..sikit lagi barai la enjin tengah jalan..
around 10:00 pagi sampai kat hentian Temerloh ni..da plan awal-awal da nak benti breakfast kat sini sebab nak makan bihun sup die yang super sedap..lembap gile kan..pukul 10:00 bu sampai Temerloh..ade anak ni lagi la lambat amek mase nak makan..kena gilir-gilir..pastu nak kena tukar lampin die lagi..bagi die selesa..da la jalan jauh kan..

yang bestnye exora ni luas sikit la dari myvi..senang aku nak tukar lampin..tak yah nak susah pi bilik air sane..lagi pun baby shi shi je..die tak poo poo..kalu poo poo harus la ibu berkejaran pi toilet nak basuh vontot somey itu..kuang hajo la kan kalau nak basuh kat sinki je..weeee..

hah..da siap da..ala..baby nantok lagi la ibu..ayah suh senyum pun takmo..

pandang ape tu sayang..suke ea tengok langit..cantek kan Allah jadikan langit...de burung terbang..^__^

1..2..3..ala baby pandang la camera..

ok..still takmo pandang camera..majok ea..sebab tadi terliur tengok ibu and ayah makan..sian die..nanti baby da besar ibu bawak baby mam kat sini lagi ye..
ok la..itu saje nak cite..tak reti da nak cite..plus nak kena setlekan keje umah sementara dak bam bam tu tido..sat gi die mangun susah pulak nak tinggal..see u..^__^..
Tuesday, July 19, 2011
Curi-curi masak Curi-curi makan
salam..
Alhamdulillah..da kenyang da..hehehe..cam tajuk entry ni..aku makan ni pun curi-curi..masak tadi pun men campak-campak je..maksud "CURI" disini ialah..curi masa nak masak then curi masa nak makan..
gini la bile da de si tecit menemani..ni pun alang-alang die ngah syok tido..aku curi-curi update sikit..da 2 3 ari takde kasi cite cite kan..ala..bukan ade ape yang meletop vas vas pun aku nak cite..ni sume cite ape yang jadi kat umah hari-hari..^_____^
hari ni..ni je la menu aku..ikan kikik sambal..kena ngan nasi panas panas memang heaven la..tapi tak feel la sebab kena makan ngan sudu..kalau cekup ngan tangan ni memang lagi mabelos tip top la..da tu nak wat camne..masakan bersambal pedas gini kena la aku makan gune sudu..sat gi nak sentuh pegang pegang baby..tak ke naya nanti kalau kena kulit baby..hangat oiiii..
kite yang tua ni kalau da kena hangat kat tangan tu pun mau gelisah tak senang duduk..ni kan pulak baby..bukan nye die reti royak pun..muehehehe..
so mengelakkan jadi gitu..pepandai la mak pak ni nak pikir sediri..memasing da besar kan..ye dok..start nak masak tadi around pukul 10:00 pagi..tidokan dak tecit tu then terus pi kupas bawang sume..ketung ketang dok berlesung batu pulak..seb bek die tido lena..tak de gangguan pun even aku dok kung kang bersilat kat dapo nun..siap masak..letak periuk nasi pulak..then lelaju pi mandi..pas mandi memang da Zohor..setle solat..terus tuju dapo melantak..
melantak pulak alahai..kena belajar makan terus telan takyah kunyah-kunyah sebab nak cepat..bimbang nanti tengah makan die sedar la pulak..memang da tak leh nak makan la..kena tunggu die tido balik..aku bukan ape..kalau aku makan depan die..kesiankn die..dok tengok..pastu wat muke macam nak makan jugak,..mulut dok kunyah kunyah lidah..umo bu 2 bulan nak masuk 3 bulan..harusla tak leh nak beri makan lagi..
jadi daripada aku dok buat die terliur..better la aku takyah makan..seb bek tadi tak tercekik..kunyah 2 3 kali da telan..abes gak sepinggan licin..
ayoooo..itu dak tecit suda mangun ma....see u la..
Subscribe to:
Posts (Atom)
