:: ^_^ ::

Monday, March 5, 2012

Handsome Like Dad !

salam
a very good mornink !
yep da dekat pukul 3:00 pagi..macam biase..still awake..
malam ni mood nak memanik agak 'mari' jugak la..
asalnye memang sangat malas..sebab penat kot..
belakang pun asyik la sakit lately ni..
takkan la nak mintak suami urut tetiap malam..die pun da tentu penat balik keje pun da malam..

sebenarnye takde ape sangat pun nak update..
bulan lepas (Februari) takde 30hb kan..
so takde la bulan ke-10 untuk Hazeeq..
sedar tak sedar Hazeeq my lil caliph ni da nak masuk 11 bulan da..

now ni rase seronok tinggal berdua dengan die kat rumah..
ade je ragam die yang buatkan aku tak jadi nak buat keje..
bila tengah syok memanik baju terdengar suare die gelak sorang-sorang..
rupenye die da masuk bawah tangga..
kejar bola yang bergolek ke sana..

panjat tangge memang da expert..
selalu kena hadang tangge dengan meja dan kerusi..
penah 1 hari tu aku naik mandi nak solat Insya'
boleh pulak ayah  die biarkan die panjat tangge..
habis 17 anak tangge die panjat sampai ke dalam bilik die pi cari aku..
bahaya betol..boleh pulak ayah die tunggu je kat bawah..
gile kompiden dengan anak..

aku tengok video yang dia rakam pun rase seram bulu tengkok ni..
takut anak terjatuh..tapi tu la kali pertama dan terakhir Hazeeq panjat tangge sorang-sorang..
skang ni jugak da expert berdiri tanpe berpegang..

2 3 hari ni da start melangkah 2 3 tapak..but still takut-takut lagi..
harapnye by 1 year nnt die da dapat jalan dengan jaya nye..
sebab aku da book photog untuk outdoor photoshoot dengan die..
InsyaAllah..benda ni sume dalam perancangan..

aku tau aku takkan kesampaian nak buat birthday party untuk die..
maybe celeb bertiga je nanti..
cume  untuk merakam kan moment indah anak da pun 1 year..
tu yang aku ingat nak buat outdoor photoshoot tu..
tema belom terpikir lagi la..
tempat pun belom finalize  lagi..

erm tak dapat nak menaip lebih sikit..
dak mok ni da nak susu pulak..
ok la..stop je la sini..

^____________^..

Sunday, March 4, 2012

Postnatal Weight = Lemak Bersarang !

salam
 
huish...lame gile kot bercuti dari menaip entry..
rindu nak menaip..tapi mase tak mengizinkan..
bizi bebenor lately ni..
balik dari Dungun hari tu rezeki memanik baju datang mencurah..
Alhamdulillah..cume kena korban mase la..

siang hari kompem la tak bape nak dapar jahit manik..
bile Hazeeq tido tu la aku nak kena siapkan kemas rumah, masak, basuh baju..
dan dia pulak tido cume la 1 jam paling lame..
kena tunggu kalau die nak tido petang la bu aku leh sambung memanik baju..
bekas manik sume bersepah atas sofa..
tu pun sebab atas sofa tu  masih jauh dari jangkauan Hazeeq..^__^.

maka nye terpakse la korban waktu tido malam..
biase Hazeeq akan tido around 12:00 malam atau 1:00 pagi..
lepas die tido tu la baru aku dapat memanik dengan aman..
biase tido da dekat pukul 5:00 pagi..
pukul 6:30 pagi suami akan kejutkan solat Suboh..

after Suboh biase da tak dapat nak tido sebab Hazeeq da bangun..
time ni la aku layan FB and layan game..
eceh !..layan game boleh kan..hehehe..
nak wat camne..da lebih 5 bulan aku layan game online ni.
addicted !

dek kerana selalu berjage malam ni la..
aku makin berjaye menternak lemak..
bayangkan la..bile berjage sorang-sorang memanik sambil ditemani TV..
mesti rase nak menguyahkan..
aku takde nye nak kunyah kudap-kudap ni..
memula memang la da set nak minum milo tanpa gule je secawan..
last-last masuk pukul 3:00 pagi mula la bukak petia ais..
masak lauk..makan nasi..hahahaha..
patut nye siang hari aku kena puase la kan..
da kire macam sahur la tu..

tapi tiap kali aku niat nak sahur je mesti esok nye aku terbabas makan..
biasenye terjadi mase nak suapkan Hazeeq makan..
mesti termasuk mulut ibu dulu..

well..tersangat la berharap dapat nk kurang kan berat ni menjelang raya tahun ni.
tak dapat banyak..dapat kurangkan 5kg pun da ok sangat..
dapat balik berat before pregnant..
macam dalam gambar kat atas..
kalau la dapat kurangkan 15kg..
lagi la best..da dapat berat mase belajar dulu..

nak ringan bukan setakat nak cantek..
nak senang bergerak..
nak senang beribadah juge..

ok tu je..benti rehat kejap..
bu pas layan semangkuk tomyam..
ni nak kena sambung balik jahit manik..
ade lagi 5 hari je sebelum due..

^_________^..tata...titi..tutuuuuut !

Thursday, February 23, 2012

morning !

salam..
im still awake..
semua orang kat rumah ni da tido..
saye je yang masih bercelik mate ngadap lappy..

bunyi macam ramai je kan kat rumah skang ni..
memang ramai pun..
sebab nye my MIL ade kat rumah ni..
sian dorang sampai tadi da almost 3:00 pagi kot..
sampai je terus makan then tido..

suami of cos la sudah panjat ke bilik untuk rehat yang lebih selesa..
tinggal la aku melayan baby yang ngamok tak nak tido.
after terjage dari tido sebelom ni..

huaargh !!..sok banyak keje mau bereskan ni..
tempahan manik bulan ni lebat jugak.
ni ade 6 pasang yang menanti disiapkan..
semua nak pakai dalam bulan Mac ni..

hadoi la..penat memang penat..
tapi ni la rezeki sambil golek-golek layan baby kat rumah..
hopefully mampu la siapkan semua tempahan on time..

^______^...

layan bread puding with custard sauce dulu semangkuk !!

Saturday, February 18, 2012

Online di Kampung !!

salam..

yeay !! skang ni ngah ngadap lappy di kampung..
best..seb baik la bokben maxis  ni ade coverage kat sini..

pagi tadi breakfast nasi minyak..
nasi minyak lauk daging gulai kawah..
pergh..suboh-suboh lagi da bau ma tumis rempah..
 oo..heaven sungguh kalau balik rumah ma..
hai Achik Iera kamoo tak jelesh ke??

skang ni ma tengah bersilat ka dapo nak prepare lunch..
sonok gile balik rumah ma..
makan je keje nye..

malam nanti nak ke pasar malam kat Paka pulak,,
dapat makan satay ikang..
nak makan satar goreng..
kulit ayam goreng...pergh!!..
ternak lemak dengan jaya nye..

Friday, February 17, 2012

Berurut selepas da lame bersalin..

salam..

pheww..!!
da masuk pagi Jumaat..
malam ni nampak gaya nye nak kena stay up lagi.
banyak lagi yang nak kena buat..
nak siap kan proposal suami..
nak lipat baju juga..

penat sangat sebab da hampir seminggu kot aku stay up..
heheh selebih nye bukan nye aku wat proposal pun..
lebih kepada men game dan ngadap cite korea..
sambil cari ilham nak siapkan proposal..

susah rupenye..ade yang amek upah 2 3 ribu untuk siapkan proposal..
tapi tak tau la kompem lulus ke tak loan tu nanti..
skang ni aku try dulu buat..
dengan hati yang ikhlas dengan niat nak bantu suami sendiri..
harap nye dapat la membantu..

oleh kerana penat yang amat sangat lately ni..
terasa nak pergi spa pun ade..
tapi susah jugak dengan Hazeeq yang asyik nak berkepit je..
nak ajak suami temankan gi ngurut kaki kat Giant tu pun macam malas..
30 minit RM30..tapi macam tak best je..

tetibe ting !!..
datang idea nak panggil tukang urut datang rumah..
google punye google..
jumpe satu profile FB yang selalu share kat group ibu mengandung..
die offer buat urutan and all stuff yang berkaitan dengan penjagaan ibu bersalin..

aku memang da lame nak ngurut..
mase dalam pantang tu dulu memang la aku ade ngurut..
tapi urut gitu-gitu je la..
katenye pun bidan kampung lame ni die takut nak urut kalau orang operate..
tak biase kate nye..
jadinye sakit badan tu ade lagi..

termasuk ngn petang tadi..
da 2 hari da berurut..
ok la bagi aku..sakit tu adat la ngurut..
tapi sakit yang aku boleh bear lagi..

aku amek sekali ngan pakej bertungku..
urut belah malam n petang..
so malam tu memang rase segar sangat..
makenye boleh la nak stay up lame sikit..
siang hari tak dapat nak tido pun tak pe..
still ade lagi tenage..

sok last day ngurut..
esok pun urut belah petang..
sebab malam InsyaAllah aku plan nak balik Dungun jap..
jenguk ma..

tu je la kot..
malas da..

^________________________________^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...