:: ^_^ ::

Saturday, April 9, 2011

Men Masak-Masak..0_o

salam..

da petang pun kan..erm aku bet mesti ramai yang kuar jenjalan..bawak anak bini kuar amek angin..tak pun gi dating tengok movie..aku ari ni dok umah je..sebab pagi tadi sampai tengahari da kuar walaupun kuar adalah dengan cepat dan balik pun tergesa-gesa...

ingatkan ari ni hubby kena keje..Alhamdullillah la ade orang ganti so boleh la die cuti and rehat kat umah..minggu lepas pun die memang takde cuti..keje straight..even dapat cuti pun selalu kitorang memang takde gi mane pun..dok umah je la..bagi die tido puas-puas..kalau die baek hati sangat bu la die bawak aku jenjalan..tak pun kalau da tak tahan dengar aku merengek nak kuar..

pas Zohor tadi ingat boleh la lelap sekejap..puas golek-golek tapi mate takmo lelap..alang-alang hubby tak gi keje so cadang nak masak awal la..kire dinner jugak la..dinner awal petang..hehehe..makanye kul 2:30 petang gitu start la aku bersilat kecah kan dapo..siang bahan basah dulu..

then ini la hasilnye..da siap hidang..tunggu time nak masuk mulut je..masing-masing lom betol-betol lapo lagi..tapi aku da start rase lapo da ni..nasi je lom masak lagi..masak nasi sat gi..boleh la ngap...oooo..yummy !!


ikan selar masak pedas..gile kan gi besarkan gambo ni..hehehe..mane tak terliur..ade yang terliur ke??meh la jemput mamam same-same...^__^

ni acar nenas masak..bukan paceri nenas..aku tak tau la orang len biase tak mam benda ni..tapi aku dari kecik memang suke..rase die masam-masam manis..macam acar jugak..name pun acar..cume acar ni dimasak..bukan acar mentah..kalau acar nenas mentah aku pun tak berani kot nak makan..biase kalau takde selera makan memang aku masak acar ni..kire boleh jadi pembuka selera la..tapi hubby tak makan..die memang anti benda masam-masam ni..kadang-kadang tengok aku makan pun die da wat muke pelik...


ni pulak sotong spring dried chili..aku suke masak sotong ni since aku gi Pangkor..kalau pi sane aku memang tak kan lepaskan peluang order sotong dried chili..tapi takde la die wat spring toing-toing ni..memang power gile la abang kedai tu masak..da la boleh pilih sotong fresh-fresh kan..memang heaven la..even pun yang aku masak ni takde la sepower yang kat Pangkor tu..tapi cukup la untuk lepaskan rase nak makan..gile ko kalau aku nak mintak pi Pangkor sebab nak mam benda ni..mau la hubby aku jeling sampai juling...miahahahaha...^__^

 
 last but not least..mesti kena ade sayur..da jemu da asyik sawi..kailan..kangkung..bayam..so tadi hubby pilih nak kacang panjang..tak tau nak masak camne nak bagi lari sikit dari biase-biase nye sayur kan..so decide nk goreng biase je..letak udang kering gemok ni..
maka siap la menu untuk dinner malam ni..memang tak abes ni kalau aku and hubby je mam..tapi takpe..tak abes ari ni sok boleh jadi breakfast..aku da terbiase breakfast makan berat..tengahari kompom tak makan la..

erm tak tau la de peluang ke tak lagi aku nak masak before bersalin ni..ikutkan memang malas nak masak..bau tumis tu pun aku pening..bukak sume tingkap pun rase de lagi bau yg melekat..mau abes sebotol febreze aku sembur tadi..

tapi kalau aku tak masak..alamak nye aku tak makan la nasi..bukan ape..lately ni aku notis if aku makan lauk beli perut aku meragam..macam tak nak time je..kalau setakat ulang alik toilet tu rase leh tahan lagi..yang bab muntah sampai gigil-gigil tu yang aku tak tahan..rase nak pitam dalam bilik air..kalau kena time hubby takde memang haru la kan..

ok la..nak pi mamam..hubby masak nasi..sementara tunggu nasi masak..kite urut kaki dulu...^_________^..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...