:: ^_^ ::

Thursday, October 27, 2011

Rentetan entry full time housewife..

salam..

tu la padah nye buat entry bile tengah emosional..hasilnye hati yang lebih menguasai akal..penjelasan untuk entry INI..even bukan la de sape pun yang nak bace..cume kalau ade yang terbace nanti takde la orang akan salah paham and salah anggap kate aku takbur or lupe diri ke..

kalau bace penuh entry tu pun da tau sebenarnye aku tengah emo sebab da bosan dok umah..cume aku tersekat nak kuar keje..aku tersekat sebab aku sayangkan anak aku..aku tak sanggup nak bagi orang len jage anak aku..hatta nenek die sekali pun..kalau boleh nak anak membesar depan mate..aku yang dok ngadap baby hari-hari ni pun kadang-kadang rase rindu time kecik die..

bayangkan la kalau aku keje..dan hanya berpeluang jumpe anak bile da malam..tak ke meroyan nanti..aku tak kuat macam ibu-ibu lain..aku tau orang len pun meronta nak dok umah jage anak..ade mase 24/7 dengan anak..tapi nak wat camne kekangan hidup skang ni yang serba serbi mahal..kena la dorang keje..

macam aku ni bukan la kaye pun..tapi tu la pengorbanan aku..sedangkan aku sepatutnye keje untuk tanggung adik-adik aku belajar..duet simpanan mase aku keje dulu pun da susut..keje tidak..tapi duet mengalir kuar jugak..lame-lame duet setinggi gunung Everest sekali pun akan susut..

kat bawah ni aku point-point kan ape best dan tak best nye dok umah n keje..

BEST DOK UMAH
  • dok umah ni aku de banyak mase dengan anak
  • aku boleh rehat bile keje rumah da setle dan bila anak tido
  • aku boleh melepak ngadap lappy dan ngadapt tv
  • aku boleh masak..tu antare passion aku
  • aku boleh meneruskan hobi memanik baju bile baby tido
  • hubby bg duet blnja bulanan - which i use to help my sista
TAK BEST DOK UMAH
  • aku hanya terperap dalam umah..umah pulak tinggi
  • aku tak tau perkembangan luar
  • aku tak de kawan..kawan baik sume jauh-jauh
  • aku kurang cakne penampilan..hari-hari pun pakai suar and t shirt je kat umah
  • im a loser - sebab aku memang nak jadi wanita yang bekerjaya
  • aku takut nak drive sebab drive pun sebulan sekali time pergi pasar - paling jauh la tu
  • aku tak de kete sendiri - tak de kepentingan nak ade kete sendiri
  • aku tak berupaya nak bawak baby bersosial..baby pun da terkurung macam aku jugak
BEST KEJE
  • aku dapat kuar rumah jumpe kawan tempat keje
  • aku de gaji - boleh bantu family
  • aku tau perkembangan luar sane
  • aku mampu untuk ade kete sendiri
  • aku akan lebih konfiden nak drive sendri
  • aku berupaya nak bawak ank berjalan di hari minggu atau bercuti ke Cameron contoh nya..
TAK BEST KEJE
  • akan tiba 1 mase aku akan penat dengan keje dan rase nak rehat..
  • bila keje kompem penat..mane nak buat keje rumah lagi
  • yang paling penting terpakse  jauh dengan anak
  • jumpe anak da malam..mane nak setle keje umah..mane nak luang mase dengan anak
  • aku takut jd pape kt anak aku under jagaan orang lain
  • aku da penat nak masak
  • aku da penat untuk memanik baju
  • takde mase da nk tonton tv ngadap lappy..
  • sebab aku hanye ade 24 jam..
tu je la kot..tu bagi aku la..if orang len yang hubby tak sibok mesti la best..cam kawan aku.. suami die keje kapal..every 2 weeks bu jumpe..maksudnye 2 minggu kat laut and 2 minggu kat darat..mase die balik darat tu die akan habiskan bercuti ngan anak bini..

pendek nye..setiap ganjaran tu datang nye dengan pengorbanan..aku dapat jumpe suami tiap-tiap malam..tapi agak sukar untuk die cuti ade mase dengan family..die cuti Hari Raya jela..Raya Haji ni pun silap hari bulan kena keje jugak..gini la bisnesman..ko la bos..ko la kuli..akhirnye nikmat dapat dok rumah akan pudar sebab da rase bosan tak dapat nak kemane..tu sebab aku yang loser ni tak reti nak berdikari..padahal dulu zaman bujang merata je aku pergi..lone ranger..skang ni je sume benda pun nak harapkan suami yang super busy itu..

dan aku jugak langsung tak bangge jadi suri rumah..loser gile..tapi demi anak..tapi tak bermakna aku tak usaha langsung untuk cari keje..ni tengah gigih cari keje..kalau dapat gomen mmg kena kuatkan hati la..buat mase ni any tawaran keje swasta aku tolak la..anak lagi penting kot..

hopefully bile hubby da setup bisnes sendiri nnt keadaan akan lebih ok la...harap nye..

ok tu je..bye !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...