:: ^_^ ::

Thursday, October 27, 2011

Best sangat jadi fulltime housewife ni..

salam..

rase lonely melampau..rase lonely gile..I am a loser..dok dalam gelap sorang-sorang ngadap TV..chanel sume pun tak best..

tadi before baby tido de la jugak yang teman kan..tapi sedih je tengok die men sorang-sorang ngan aku..24 jam die ngadap aku..da kire macam terpenjara dalam rumah sendiri..nak pegi mane je pun..aku takde access nak gerak ke mane-mane pun..mane nak pegi sume bergantung dengan suami..

tu la 'beauty' jadi full housewife macam aku ni..bukan merungut..cume tetibe terasa sesal..if aku ade keje..mungkin aku boleh bawak anak aku jalan-jalan..ni mane je aku boleh pergi..nak dukung baby turun bawah tu pun da mengah..sekarang ni pulak musim hujan..mane je dapat aku pergi..

aku tak de pun nak mintak kuar jalan-jalan hari-hari..tapi tu la..hubby weekend pun kena keje..sian die..lebih terok dari buruh pakse da..ni balik keje tadi pas solat terus tido..langsung takde mase untuk kuarge da..aku cume jumpe die time die tido je la..sok kompem da pagi-pagi buta da bangun pegi keje..

silap-silap hari bulan baby membesar tak kenal ayah die..kang da ter'emo'..sebab nya aku memang sangat emosional pun..ingat kan bile malan dapat la spent time same-same tengok TV...i know he was so tired..and dat make me feel sorry for him yet feel much more guilty..i cant even help him but to be more emosional..

aku tak salah kan die pun bila die takde mase dengan family..nak wat camne..nasib..now aku paham la..kenapa kat drama swasta selalu kite tengok Datin or Puan Sri sume nak sibuk join persatuan..even depa kaya gile..lagi sibok 24/7 ngan meeting..client..golf..sebulan sekali lom tentu leh jumpe ngadap muke..nak makan bersama jauh la..

aku ni bu 2 3 minggu hubby tak cuti da nak emo kan..tapi aku emo dalam hati je la..pastu terluah kat blog ni..takpe..hubby tak bace pun..hehehe..hopefully !..depan-depan aku keep on smiling..sambil kekadang perli sedas dua..tu pun kalau die nak notis aku perli die..

phewwwwwwwwwwwww !..luah kat blog bisu ni pun da cukup nak bagi rase dada ni lapang..sebenarnye tadi pukul 10:00 malam aku da masuk lepak atas katil dalam comforter..susukan baby..ingat nak join la sekali depa tido kan..tapi kesudahnya mate ni dok celik..nak kate aku tido siang..memang tak de la pulak..sebab hari ni aku dok abeskan ngadap lappy je..patutnye da malam ni ngantuk la kan..tapi tu la..tak mo pejam pulak..

abes da 2 2 enset hubby aku kerja kan sampai padam..men game nye pasal..but still mate tak ngantok..maybe nak kena sambung men game kat enset aku pulak kot..biasenye game enset aku memang boleh buat aku tetido..

ni bu dekat setahun tak keje..cemane la ye kawan-kawan aku yang ade kerjaya superb pastu tetibe nak benti nak jadi housewife ?..sebulan 2 aku yakin itu akan jadi nikmat syurga untuk depa..tapi bila da masuk 3 4 bulan..bile da takde ape nak buat kat umah..bile suami takde mase untuk kite and anak..bile kite sendiri tak terdaye nak drive..or macam aku yang loser ni tak de keta sendiri pun sebab aku adalah langsung tak suke drive bila da ade suami..konon sume pun manje-manje..hampagas kan !..

tu ok la..ada yang bercita-cita nak benti keje..dok umah jage anak..pastu boleh kuar shoping sume..if ko de side income ok la..aku yang dok umah and earn  2-3k sebulan ni pun tak dapat yo nak kuar shoping..kalau yang tak kerja cemane depa nak kuar shoping??opcos la kan depa da takde income sendiri..sume pun hubby..da tentu-tentu la beban hubby bertambah sebabnye ko da benti keje..da tu takkan la ko nak bebankan laki lagi kan..??

tapi aku tabik spring toing-toing la kat full housewife yang de mase ngan anak..dapat manage laki..umah bersih tip top..badan solid molid..pastu reti tahap superb dalam bab-bab cari income dari umah..memang tabik la..tapo agak jarang la jumpe kan..yang real life aku jumpe..mesti ade lompang sane sini..

yang terror jage anak jage laki..takde keje..badan selebeh..yang reti buat duet..umah tangge tak bape nak bersih..anak pun terabai..pendek katenye takde yang sempurna la..yang aku kate kategori nak tabik spring toing-toing tadi pun..belom tentu sume sempurna..

entah-entah suami pulak curang k kn..cam aku ni..kurang de mase ngan laki je la..yang len sume ok..nak ape cume cakap je..kompem dapat..kecuali nak jalan-jalan..nak bercuti jauh sekali..da tu laki adalah superbusy..tapi if aku keje..belom tentu lagi aku de banyak mase ngan laki..silap-silap..ngan laki tak de mase..ngan anak lagi la..pastu umah tangge cmne pulak..??tu belom pikir lagi risiko tinggal kn buah hati kecit nonet bawah jagaan orang len..kalau elok orang jage ye la...kalau di buat naye cemane pulak kn...Nauzubillah..

bile di kaji..dirungkai gini..bu la aku sedar yang aku adalah sangat bertuah sebab berpeluang besarkan anak..dok melepak kat umah gini..

lucky me !!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...