:: ^_^ ::

Thursday, May 24, 2012

Menu Berbuka Puase Sempena Nisfu Syaaban

 
Alhamdulillah berkesempatan nak berpuase bersama suami di hari Nisfu Syaaban..
yang mane pahala nye umpama berpuasa sepanjang tahun..
 
sebenarnye plan nak la kuar pergi kedai tepi ni..
mau beli lebih sikit lauk.
tapi ape kan daye..hujan rahmat mencurah menyejukkan bumi..
yang sekian hari ni makin panas aku rase..
aku pun terlelap dengan baby diulit bunyi curahan hujan lebat jatuh ke simen..

ewaaahhh..alasan mesti mantap kan..
so masak je la ape yang de dalam peti ais..
ade la secoit daging balance dari wat sup Hazeeq ritu..
ikan selayang 3 ekor..
and sawi seikat..

tu yang terjadi nye gulai or curry daging..
yang endup nye boleh di makan dengan roti jalan..
ikan selayang goreng sumbat sambal.
and sawi ikan masin..

pastu boleh pulak pesan dengan suami..
mintak die belikan lauk ayam penyet kat Antan Batura..
dekat nak Maghrib bu suami sampai..
ade 3 bungkusan polisterin..

1  bungkus ayam penyet dada part
1 bungkus ikan keli penyet
1 bungkus terung penyet..

pastu air pulak atas permintaan suami.
ribena je..tuang cordial sesedap tekak..
then tambah air sejuk..sejukkan lagi dalan peti ais..
bu la tambah ais bile da nak minum..

tu je rezeki kami waktu berbuka..
which Hazeeq pun tumpang makan..
sebab aku awal-awal da masakkan nasi die
dalam pinggan putih tu nasi die la..
aku suap die makan dengan sup.
tauhu and tempe..
makan la 2 3 suap..lepas tu mengamok da tak nak..
tabung kopok jugak yang die kejar..

tu pun lauk nye ade yang tak abes..
suami plan nak bangun makan lagi sebab die nak nak puase lagi hari ni..
kirenye semalam die nak sahur la..
tapi tau je la..niat yang baik ni biase setan kuat menghalang..

mase aku nak tido around 2:00 pagi tu aku da tanye..
suami..kamu nak bangun tak..
tapi macam aku cakap ngan bantal pelok je..
oleh kerana aku pun da tak terdaya lagi nak tahan mate.
maka aku pun join sekali menjadi bantal pelok..

p/s : harapnye diberikan lagi kekuatan untuk teruskan berpuasa..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...