:: ^_^ ::

Thursday, July 11, 2013

Menu Berbuka Ramadhan 13 Day #1

Assalamualaikum...

marilah kita merajinkan diri mengupdate sementara menunggu Suboh..
selesai solat sunat..mengaji je belom nak bermula lagi..now tunggu suami siap berus gigi..Suboh and Maghrib je la sempat jemaah same-same..

tahun lepas kurang meriah update bab makan.berbuke sebab nya on diet dengan Alpha Lipid SD2 tu kan..memang menjadi la..adik aku lost 8kg sebulan..aku pulak lost 7kg dalam sebulan pose tu..tapi tak mampu nak keep on makan benda alah tu..mahal..sebulan peruntukkan da RM500 lebih da..belom kire tolak campo dengan sengsara menahan diri dari makanan manis and nasi of cos..
tahun ni pun nampak gaya aku kena berdiet kanji and any form of sugar..due to GDM..harapnye tak.la..

so semalam setelah bergaduh antara hati and otak..maka keputusan bersama dicapai..marilah kite memasak sup sahaja..

Hazeeq boleh makan dengan fettucine..and untuk berbuke aku celur bihun and buat kicap pedas..maafkan lah sayang wahai suami..nak makan nasi kena la suami tapaw dari bazaar..die ok j..untuk aku pun die nak tapawkan jer..tapi aku takmo..

jadi ini la yang menjadi rezeki santapan untuk berbuka day 1..untuk berbuka day 2 nampak nya roti and susu low fat je la..

after solat Maghrib da kena terus gerak ke UMRA..
and of cos kalau makan berat nanti kompem la bacaan tinggi..

P/S : Alhamdulillah..pose day 1 aku sangat ok..ade rase mild pedih perut j..siap boleh kemas angkat sofa lap lantai sampai ke luar..mendobi sampai 3 mesin..sidai toto..masak and suapkn Hazeeq makan..

harap hari ni and the rest of Ramadhan kali ni aku akan terus diberikan kesihatan dan kemampuan..hari ni tambahkan list tugasan untuk kemas baju balik kanpung..cuci baju-baju baby sidai dalam rumah je..and kalau matahari menjengah nanti boleh la mendobi selimut sekali..

aku suke kalau tinggalkan rumah bersih..and cadar toto selimut sume siap bercuci..biar pun balik kampung 2 hari je..suke bile masuk rumah bau wangi..and sampai rumah lewat malam pun takpe..disambut tempat tido yang bersih danselesa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...