:: ^_^ ::

Friday, March 23, 2012

Duri dalam daging

Salam...
sangat kecewa bile difikirkan perihal manusia yang suke menempel ni..
manusia yang mengharapkan nasi dalam mulut kite masuk dalam mulut mereka..
tanpa mereka perlu berusaha pun..

susah sikit ketuk pintu mintak tolong..
hello !..sini bukan kaunter pertolongan..
kami jugak ade tanggungan yang perlu di tanggung..
ade tanggungjawab yang perlu di lunaskan..
kami jugak ade mulut yang perlu di kasi makan 2 kali sehari sampai cukup kenyang...

abaikan tanggungjawab semate mengejar sesuatu yang memang pasti tak kan sempurna..
kerana tanggungjawab yang wajib itu pun tergendala..
kejarkan harta menimbum yang belom pasti milik kite..
sedangkan tanah yang patut di usahakan di biarkan tandus..

argh manusia..memang norma mereka takkan nampak palit kotor di kaki sendiri..
yang nampak hanyalah salah orang lain..
menuding jari menyalahkan orang lain itu adalah best..

sikit lagi kalau terus di fikir makanya akan terbuat dosa memaki di dalam hati..
moga Allah lapangkan hati kami..
lapang kan juga hati mereka agar mereka tidak lagi tau mengetok pintu orang lagi..

p/s : aku pun tak paham !

Saturday, March 17, 2012

Berehat sebentar...

salam...

da seminggu sunyi dari update ape-ape..
seminggu ni jugak aku rase aku banyak melangut..
cuace yang tak menentu lately ni same jugak dengan mood aku..
bu je sekejap aku rase macam da mari mood nak sambung memanik..
then in the next second malas datang bertandang balik..

kalau tak ingatkan tuan baju nak pakai baju depa hujung bulan ni..
mau nye aku bercuti terus bulan ni..
penat melampau..
tido tak cukup..
bile pagi je start dengan tugas kat rumah lagi..
nak layan anak lagi..
sat gi petang suami balik..
nak kena masak..
nak sembang-sembang ngan suami lagi..

malam bile suami dan anak da lena beradu baru la aku de peluang nak memanik..
tu pun tak tahan pun 4 5 jam..
paling kuat pukul 4:30 pagi aku da mula tak nampak lubang manik..

tu kalau jahit yang pearl nye..
kalau kena yang manik haluih tu memang lagi la tak jumpe lubang nye..
lagi 1 yang buatkan aku nak rehat panjang dari terima tempahan..
sebabnya aku sakit belakang dok bongkok je..
urut abes beratus pun tak jalan..
nak kate sebab epidural tak jugak..
aku start sakit belakang gini sejak zaman matrik penang dulu lagi..

da 2 3 kali jugak aku jumpe doc..
katenye kite akan lebih sakit bile kite stress..
bile study nak exam..stress..so sakit la..
ni bile memanik..stress..sakit la jugak..

tak tergamak di hati nak suruh suami picit urut hari-hari..
paling kuat pun aku tenyeh je la almetz yoko yoko tu..
bukan hilang pun..
cume nye almezt tu kan panas berangin yang amat sangat..
so rase berangin tu lagi kaut dari sakit..

soon hilang kesan berangin tu datang la balik sakit nye..
harapnye leh la hilang sakit belakang ni..
aku ni kalau cuti memanik nanti rase rindu pulak..
ni da seminggu rehat..rase gigil-gigil tangan ni nak sentuh manik..

yang paling tak best bile langsung takde idea yang mabelos..
aku bukan yang jenis lukis design..
aku jenis yang imagine..then terus jahit pada baju..

paling buruk perangai aku ialah..
aku tak sabar nak tengok final result baju tu..
sedang kan jahit manik ni kan kena tekun dan sabar..
and biase nye take more than 5 days nak siapkan..

hari pertama excited gila babeng  lagi..
amsuk 2nd and 3rd day da mule hilang motivasi..
motivasi tu akan datang semula bule tengok kalendar..
due date da dekat..
baru la hegeh-hegeh nak emo jahit manik tanpa henti..

ni pun aku da benti memanik..
da siap gosok gigi cuci muka..
ingat tahan la nak stay sampai pukul 4:00 pagi..
tapi mata macam da nak tutup je..
plus benang pun da abes..
same dengan blend manik pun da abes..
malas nak blend and cucuk benang..

so bungkus dulu manik..
mari la kite tido..di kanan suami tercinta..
di kiri anak tersayang..
bahagia nye diulit titisann hujan renyai...

ok itu je..
^___________________________^

p/s :: ade 2 projek baru yang aku berhajat nak setlekan after da siapkan tempahan orang ni..

Friday, March 9, 2012

Gold & Purple Crumble with Dahlia Organza | BEADS & SEQUINS

Salam..


ni fresh dari oven..
siap detailing pukul 4:00 pagi tadi..
agak mencabar dan menduga kesabaran sebab material nye dari chiffon..

so lesson learned..
untuk chiffon ni care jahit nya len sakit..
tuan empunya da pun amek baju ni tadi..
and pass sekali sehelai lagi..

tak tau la tu bile pulak aku nak start balik memanik ni..
ingat mau cuti dulu la few days ni..

Pink Blue Crumble with Organza Flowers | BEADS & SEQUINS

..Salam..

 
berpinau bijik mata ni ngadap benda biji-biji kaler kali ni..
hari ni hari rehat sedunia..
mau kemas rumah..
susun atur balik barang dalam rumah ni..
lipat baju sebakul
do the laundry..esok la kot..
and yang pasti nye nak tido..
penat..pagi tadi tido pukul 5:00 pagi..
pukul 9:00 pagi da bangun..

now ni Hazeeq da tido..
patut boleh la join sekali die tido..
tapi mata lom ngantuk..
erm alamak nye ade yang tarik balik bekas manik sat gi..

pape pun..syukur Alhamdulillah..
moga-moga akan terus dimurahkan rezeki..

ok itu je bai !
^_____^

Purple & Yellow | BEADS & SEQUINS

Salam..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...