Assalamualaikum..
Ramadhan dulu dirasakan pantas berlalu..
kini Syawal terasa berlari minit jam berputar..
kejap je nak abes da bulan beraya ni..
baru je habes marathon Korean Drama You've Fallen for Me..
16 eps..3 hari baru khatam..ni kali ke-2 layan..
tak jemu sebab hero die comel sangat..
seb bek mude dari aku...auuuumm!
sebenarnya da banyak kali aku cube update..
da berjela aku taip..da siap gambar sume..
sekali tenet disconnected..
dalam draft cume tinggal "assalamualaikum" je..
try update gune tab lagi la sengal..bukan tab yang sengal..
tapi line Maxis yang Masha Allah..
kalau CELCOM lagi la kelaut..
orang call langsung tak dengar suara..
U-mobile nak pulak..
since bulan puase hari tu broadband umobile belom lagi dilunaskan hutang bulanan nye..
sekarang ni online gune broadband Maxis yang topup nye..
ade duet ade la tenet..
takde duet..diam-diam sudah..
berderet entry yang aku nak up beratur menunggu turn dalam draft sane..
tu sume yang before raya punye..
yang after raye ni memang menimbun la kan..
so endup nye aku jadi malas..
bulan puase hari tu da pulun memanik sampai bermata panda..
after raya pun pulun siapkan shawl utk bridesmaid majlis kawen kazen..
Alhamdulillah..3 hari pulun tak tido malam..hatta siang pun..
siap jugak 3 shawl Mayraa and 1 tudung Zaara..
aku agak berpuashati la..
sebab ni pestime aku buat kerja memanik dalam kekangan masa
yang hampir membuatkan aku mati terkangkang..^___^
FB pun aku up status gitu-gitu je..
semalam sempat la share 2 3 gambar..
gambar hasil memanik belom up lagi..
belom pun snap lagi..
tapi takpe sebab baju sendiri..
since sekarang ni dalam mood bercuti..
so memang takmo la fikir manik ni..
mase untuk diri sendiri dulu..
kalau la boleh pi urut..pi spa.......
tapi cuti pun tak leh nak lame-lame.
nanti time nak kejar dateline semput pulak..
buat nye cust call gitau nak baju dalam waktu terdekat ni..
memang ade la yang betol-betol terkengkang nanti..
tadi pun da ade kakak exopismet dulu mesej thru fb tanye kan baju die..
seb bek la katenye die nak dalam hujung bulan ni..
sempatla..since ade 3 minggu lagi sebelom hujung bulan..
lagi pun design yang die nak pun simple je..
malam ni nak kena gosok dulu baju nye..
baju baru amek dari tailor..
tak bergosok..sangat la susah nak jahit nanti..
then baru kite fikirkan design nye macam mane..
ni mood da mari..aku nak transfer gambar yang aku da edit gune tab..
harapkan lappy ni memang tak beredit la..
lembs sangat !
nanti kite up 1 1 cite ye..takyah ikut flow la ye..janji ade..
^____^..
tu je..bubye sayam-sayam..
mekasih sudi jenguk blog yang tak berape ni..
even da lame tak update..
masih ade juge yang sudi..
yang 30 orang 1 hari ni la yang membuatkan hati ni semangat nak terus berblog..
selebihnye untuk luahan diri sendiri..
kenangan dihari tua nanti..=]
:: ^_^ ::
:: o u r j o u r n e y ::
Wednesday, September 5, 2012
Sunday, August 19, 2012
Salam Aidilfitri
Assalamualaikum..
dah pun pagi Syawal ni..saat jari menekan screen tab ni..
jam dah pun di angka 3..
Alhamdulillah..selamat sudah menjalani ibadah puase untuk tahun ni..
tahun hadapan kite tak tau lagi..
sempat ke Ramadhan menjenguk kite..
sebenarnye dari awal malam tadi lagi aku da cube nk wish kt FB..
tapi berpuluh kali taip..nak post je tak dapat..
try bukak blog laju pulak..
so kite update blog la..
since memang da tahap berkulat da blog aku ni pun..
sepanjang bulan puasa memang tak menang tangan..
mostly sepanjang bulan puase aku stay up sampai Suboh untuk siapkan memanik baju..
tapi yang bagus nye tahun ni memang tak miss sahur la..
everyday aku kejutkan suami bersahur..
anak pun ikut same stay up..
sampai pukul 1 2 pagi baru die reti tido..
atleast bile die tido lambat.
die bangun lambat jugak la..
sempat la ibu lelap mate sejam dua lepas subuh tu..
sementara tunggu die bangun..
bile die da bangun memang takde makne la nak tido..
kang ke mane-mane die merayap nanti..
hasilnye raya tahun ni aku bermate panda..da macam kena tumbuk pun ade..
dek kerana sibuk tu la..
29 hari Ramadhan kali ni berlalu pantas sungguh..
sedar-sedar je da raya pun..
biskut raya sempat buat 3 jenis..
dan da selamat diposkn ke Dungun..
memandangkan tahun ni aku beraya di rumah mentua..
memang la suasana nya tak sama..tapi hari ni kan hari raya..
hari yang baik..hari untuk kite nikmati..
aku balik rumah mentua pun berlenggang je..
plan asal nak masak rendang dengan puding roti sos kastard..
tapi suami kate tak perlu..
mentua dah masak..
katanye die nak balik makan je..
tapi aku tahu..die tak nak aku susah hati..
memandangkan separuh jiwa da perasaan aku dok terbang melayang..
fikirkan keadaan Aboh yang masih di hospital..
cume sedikit lapang sebab dapat call dari sana mengatakan Aboh da stabil..
tapi die awal awal da pesan takmo keluar dari hospital..
katenye die takmo anak susah sebab die..
biar la die beraya di hospital..
isk..menitik air mate ni..
sebelom bertambah lebat air ni turun..
aku memohon jutaan ampun da maaf..
di atas segala keterlanjuran tingkah..
tersilap bicara tersalah kate..
maafkan lah kekhilafan diri ini..
salam aidilfitri dari aku and famili..
pada yang balik kampung drive safe..
yang tak dapat balik kampung sebab bertugas..
dun wori..dalam diam jase mu dikenang..
semoga Syawal kali ni membawa jutaan erti buat kite..
mengeratkan hubungan yang renggang..
dan menyatukan silaturahim yang terputus..
doakan la yang terbaik untuk semua..
syahdunya takbir raya tahun ni...
dah pun pagi Syawal ni..saat jari menekan screen tab ni..
jam dah pun di angka 3..
Alhamdulillah..selamat sudah menjalani ibadah puase untuk tahun ni..
tahun hadapan kite tak tau lagi..
sempat ke Ramadhan menjenguk kite..
sebenarnye dari awal malam tadi lagi aku da cube nk wish kt FB..
tapi berpuluh kali taip..nak post je tak dapat..
try bukak blog laju pulak..
so kite update blog la..
since memang da tahap berkulat da blog aku ni pun..
sepanjang bulan puasa memang tak menang tangan..
mostly sepanjang bulan puase aku stay up sampai Suboh untuk siapkan memanik baju..
tapi yang bagus nye tahun ni memang tak miss sahur la..
everyday aku kejutkan suami bersahur..
anak pun ikut same stay up..
sampai pukul 1 2 pagi baru die reti tido..
atleast bile die tido lambat.
die bangun lambat jugak la..
sempat la ibu lelap mate sejam dua lepas subuh tu..
sementara tunggu die bangun..
bile die da bangun memang takde makne la nak tido..
kang ke mane-mane die merayap nanti..
hasilnye raya tahun ni aku bermate panda..da macam kena tumbuk pun ade..
dek kerana sibuk tu la..
29 hari Ramadhan kali ni berlalu pantas sungguh..
sedar-sedar je da raya pun..
biskut raya sempat buat 3 jenis..
dan da selamat diposkn ke Dungun..
memandangkan tahun ni aku beraya di rumah mentua..
memang la suasana nya tak sama..tapi hari ni kan hari raya..
hari yang baik..hari untuk kite nikmati..
aku balik rumah mentua pun berlenggang je..
plan asal nak masak rendang dengan puding roti sos kastard..
tapi suami kate tak perlu..
mentua dah masak..
katanye die nak balik makan je..
tapi aku tahu..die tak nak aku susah hati..
memandangkan separuh jiwa da perasaan aku dok terbang melayang..
fikirkan keadaan Aboh yang masih di hospital..
cume sedikit lapang sebab dapat call dari sana mengatakan Aboh da stabil..
tapi die awal awal da pesan takmo keluar dari hospital..
katenye die takmo anak susah sebab die..
biar la die beraya di hospital..
isk..menitik air mate ni..
sebelom bertambah lebat air ni turun..
aku memohon jutaan ampun da maaf..
di atas segala keterlanjuran tingkah..
tersilap bicara tersalah kate..
maafkan lah kekhilafan diri ini..
salam aidilfitri dari aku and famili..
pada yang balik kampung drive safe..
yang tak dapat balik kampung sebab bertugas..
dun wori..dalam diam jase mu dikenang..
semoga Syawal kali ni membawa jutaan erti buat kite..
mengeratkan hubungan yang renggang..
dan menyatukan silaturahim yang terputus..
doakan la yang terbaik untuk semua..
syahdunya takbir raya tahun ni...
Sunday, July 29, 2012
Ikan Kerapu with Hot Sauce = Menu Berbuka Ramadhan Day #5
Assalamualaikum..
Alhamdulillah..kejap je rase..
hari ni da masuk pagi 9 Ramadhan..
da dewasa..da jadi ibu ni..Ramadhan rasa cepat je berlalu..
kalau zaman kecik dulu..
nak habiskan seminggu berpuasa pun susah..
macam lambat gile nak raya..
sehari je da 10 kali try baju raya..
makin try makin lambat pulak rasa masa berjalan..
sekarang ni pejam celik pejam celik da petang..
tup-tup da kena bangun sahur..
bagi aku sekarang ni memang takde istilah bangun sahur..
sebabnye aku memang dari malam tak tido pun..
2 hari pertama puasa je la merasa Ma kejutkan bangun sahur..
bile da balik rumah sendiri ni..
memang dok berjage je la malam..
layan lagu sambil siapkan memanik baju..
banyak lagi ni yang belom siap..
kang ade yang berlagu syahdu di pagi raya..
baju raye tak de manik..
kalau jenis baju ade bunge tu mungkin tak kisah sangat kalau takde manik..
ni baju memang plain..dengan kain pun yang alahai sangat kan..
nak tak nak kena la jugak rajinkan diri cekalkan hati..
luaskan kelopak mata ni untuk stay up siapkan..
pergh !..
bu aku perasan betapa jauh nye aku da melencong..
sebenarnye..nak up entry pasal ikan kerapu yang Aboh kirim dari Dungun hari tu..
saje je..sebab balik hari tu Ma masakkan ikan kerapu..
Aboh dapat free je sebab kawan die memang kelaut..
pepagi nanti Aboh gi la kat Kompleks tunggu dorang wat naik ikan segar..
dah alang-alang banyak tu aku mintak la sikit nak bawak balik..
ye la..kalau kat sini mane nak dapat ikan kerapu besar gergasi...
segar dan percuma..
kalau ade pun..mahu berkerapu dulu tangan ni nak membayarnye..
ni aku amek ikan yang siap bersih disiang and da buang sisik..
tinggal masak je..
since sume orang pun tengah nak diet karbo sekarang ni..
kite masak je lite-lite.
kang masak kari ke..masak lemak kan..
same jugak..end up mesti tekak mintak nak nasi..
ikan yang sangat besar..bagi aku la..
sebabnya kuali yang saiz kat rumah aku ni pun memuat je..
untuk jimatkan minyak menggoreng nanti..
sebab aku suke goreng ala deep fry gitu..
bu la rangup garing..
makanya aku potong jadi 4 bahagian..
3 bahagian pertama macam dalam gambar kat atas..
adalah santapan berbuka Ramadhan ke-4..
masak bulan puase ni men campak je..
hot sauce ni memang menggila hot la..
dan yang kepala nye turut same menjadi mase keesokkan hari nye..
sebenarnya da tanye da suami..
die nak makan ke kalau aku masak kari or masak lemak..
katanya die pun takmo makan nasi..
jadi nye masak je la macam hari sebelom nya tu..
ratah je la..
ala kate je pun takmo makan nasi..
padahal benda lain sume bedal..
gajah melintas pun habis licin..
siap pakej malam tadi melantak kek SR...
nak kurus la sangat kan..
turun 2-3 kg je terus rasa..eh boleh la makan sikit..
pastu bile da kenyang terus pasang azam nak disiplin betol-betol..
hangat-hangat tahik itik sungguh !
Alhamdulillah..kejap je rase..
hari ni da masuk pagi 9 Ramadhan..
da dewasa..da jadi ibu ni..Ramadhan rasa cepat je berlalu..
kalau zaman kecik dulu..
nak habiskan seminggu berpuasa pun susah..
macam lambat gile nak raya..
sehari je da 10 kali try baju raya..
makin try makin lambat pulak rasa masa berjalan..
sekarang ni pejam celik pejam celik da petang..
tup-tup da kena bangun sahur..
bagi aku sekarang ni memang takde istilah bangun sahur..
sebabnye aku memang dari malam tak tido pun..
2 hari pertama puasa je la merasa Ma kejutkan bangun sahur..
bile da balik rumah sendiri ni..
memang dok berjage je la malam..
layan lagu sambil siapkan memanik baju..
banyak lagi ni yang belom siap..
kang ade yang berlagu syahdu di pagi raya..
baju raye tak de manik..
kalau jenis baju ade bunge tu mungkin tak kisah sangat kalau takde manik..
ni baju memang plain..dengan kain pun yang alahai sangat kan..
nak tak nak kena la jugak rajinkan diri cekalkan hati..
luaskan kelopak mata ni untuk stay up siapkan..
pergh !..
bu aku perasan betapa jauh nye aku da melencong..
sebenarnye..nak up entry pasal ikan kerapu yang Aboh kirim dari Dungun hari tu..
saje je..sebab balik hari tu Ma masakkan ikan kerapu..
Aboh dapat free je sebab kawan die memang kelaut..
pepagi nanti Aboh gi la kat Kompleks tunggu dorang wat naik ikan segar..
dah alang-alang banyak tu aku mintak la sikit nak bawak balik..
ye la..kalau kat sini mane nak dapat ikan kerapu besar gergasi...
segar dan percuma..
kalau ade pun..mahu berkerapu dulu tangan ni nak membayarnye..
ni aku amek ikan yang siap bersih disiang and da buang sisik..
tinggal masak je..
since sume orang pun tengah nak diet karbo sekarang ni..
kite masak je lite-lite.
kang masak kari ke..masak lemak kan..
same jugak..end up mesti tekak mintak nak nasi..
sebabnya kuali yang saiz kat rumah aku ni pun memuat je..
untuk jimatkan minyak menggoreng nanti..
sebab aku suke goreng ala deep fry gitu..
bu la rangup garing..
makanya aku potong jadi 4 bahagian..
3 bahagian pertama macam dalam gambar kat atas..
adalah santapan berbuka Ramadhan ke-4..
masak bulan puase ni men campak je..
hot sauce ni memang menggila hot la..
dan yang kepala nye turut same menjadi mase keesokkan hari nye..
sebenarnya da tanye da suami..
die nak makan ke kalau aku masak kari or masak lemak..
katanya die pun takmo makan nasi..
jadi nye masak je la macam hari sebelom nya tu..
ratah je la..
ala kate je pun takmo makan nasi..
padahal benda lain sume bedal..
gajah melintas pun habis licin..
siap pakej malam tadi melantak kek SR...
nak kurus la sangat kan..
turun 2-3 kg je terus rasa..eh boleh la makan sikit..
pastu bile da kenyang terus pasang azam nak disiplin betol-betol..
hangat-hangat tahik itik sungguh !
Friday, July 27, 2012
Bil Elektrik yang MEMBUNUH !
Assalamualaikum..
Salam pagi 7 Ramadhan..
ye..im awake..still..bukan baru nak bangun sahur..
tapi memang dari tadi sepicing pun belom mata ni lelap..
da 3 malam aku dihantui..
mimpi ngeri..terbayang pembace meter TNB datang kutip duit bil..
siap nak potong letrik lagi..
da la pakai boot Phua Chu Kang..
seriusly..
kalau setakat bil cecah RM200 aku takde la nak meroyan nak nitemares bagaikan..
boleh la lagi accept kat mind ni..
mungkin sebab penggunaan econ..
tapi kalau da sampai RM500 sebulan...
haruslah tekanan darah aku yang selama ni rendah melonjak naik..
sikit lagi nak pitam..
kalau ikutkan hati.
nak je start Dak Oren ni..
terjah sendiri TNB Shah Alam sana..
tapi ape kan daya..memang aku tak boleh..
kalau pergi jugak kompem batal puasa..
batal puasa sebab memaki hamun TNB tu je..
ape salah rumah ni entah..
aku pun tak reti nak baca da..
korang yang baca ni cuba la tengok bawah ni..
gambar adalah print screen dan aku tak kuasa nak edit..
ni aku guna tadi untuk buat aduan thru FB TNB Careline..
tapi tak tau la dorang care ke tak..
da mintak da suami pergi TNB tu..
tapi kekangan waktu kerja die..
sibuk memanjang..
pergi KL amek stok..
mana nak kejar solat lagi..
nak berbuka lagi..
die steady je..aku ni yang tak berape nak steady..
yela..almost 2 tahun aku dok apartment Bukit Subang sana..
paling mahal bil pun cocah RM80 something gitu je..
tu pun sebab ada la manusia yang lupe tutup pintu peti ais properly..
ni sejak pindah Saujana Putra ni..
since 9 Dec tahun lepas..
bil nye macam ragam...
kalau tengok balik gambar atas tu..
macam bangang pun ada bacaan bil nya..
aku since pindah sini memang dok rumah je la..tak penah lagi tinggalkan rumah lame-lame..
paling lame pun balik Dungun 2 hari..
kalau balik Seremban weekend tu memang kejap je la..
malam da balik rumah balik..
tapi boleh pulak bacaan bil tu tunggang langgang gitu..
kenapa bulan FEB, APRIL and JUNE bacaan nya sikit??
sebab pembaca meter tu datang 2 bulan sekali ke??
selama aku dok sini baru 3 kali aku terima bil..
bil by pos yang berjumlah RM40++
bil by pembaca meter total RM330++
and latest bil RM571++
tak pasal-pasal malam ni aku terbuat research pasal bil ni..
ramai da yang ngadu..
paling lebat since bulan June lepas..
yang aku pelik..
bacaan meter kat area Dungun ok je lagi.
Ma aku siap boleh tahu lagi berapa hari bulan in every month tu..
pembace meter akan datang bawak bil..
and her bill tak pernah exceed RM40..since die menjahit..
rasa tak aman..tak leh nak lelap mata..even di siang hari pun..
tetap aku dimomok kan oleh bil yang membunuh ni..
please la TNB..jangan la aniaya orang gini..
aku tau bukan aku je yang kena nasib gini..
ramai lagi yang kena..
kebetulan adik aku yang habis diploma..
and sedang tunggu nak sambung degree soon..
dok dengan aku and bekerja kat pusat Telco&Post..
selalu la orang datang bayar bill sume..
any bills la kan..
lately ni..in this few days of cos !
bila orang datang bak bayar bil elektrik je..
kompem akan terdengar keluhan dari mulut mereka..
mengatakan bil rumah dorang pun turut melambung..
bulan lepas RM100++ tapi bulan ni melonjak sampai RM200++
habis tu rumah aku yang bulan lepas RM50 then bulan ni RM406 ni lagu mane pulak ceritanya..
Salam pagi 7 Ramadhan..
ye..im awake..still..bukan baru nak bangun sahur..
tapi memang dari tadi sepicing pun belom mata ni lelap..
da 3 malam aku dihantui..
mimpi ngeri..terbayang pembace meter TNB datang kutip duit bil..
siap nak potong letrik lagi..
da la pakai boot Phua Chu Kang..
seriusly..
kalau setakat bil cecah RM200 aku takde la nak meroyan nak nitemares bagaikan..
boleh la lagi accept kat mind ni..
mungkin sebab penggunaan econ..
tapi kalau da sampai RM500 sebulan...
haruslah tekanan darah aku yang selama ni rendah melonjak naik..
sikit lagi nak pitam..
kalau ikutkan hati.
nak je start Dak Oren ni..
terjah sendiri TNB Shah Alam sana..
tapi ape kan daya..memang aku tak boleh..
kalau pergi jugak kompem batal puasa..
batal puasa sebab memaki hamun TNB tu je..
ape salah rumah ni entah..
aku pun tak reti nak baca da..
korang yang baca ni cuba la tengok bawah ni..

ni aku guna tadi untuk buat aduan thru FB TNB Careline..
tapi tak tau la dorang care ke tak..
da mintak da suami pergi TNB tu..
tapi kekangan waktu kerja die..
sibuk memanjang..
pergi KL amek stok..
mana nak kejar solat lagi..
nak berbuka lagi..
die steady je..aku ni yang tak berape nak steady..
yela..almost 2 tahun aku dok apartment Bukit Subang sana..
paling mahal bil pun cocah RM80 something gitu je..
tu pun sebab ada la manusia yang lupe tutup pintu peti ais properly..
ni sejak pindah Saujana Putra ni..
since 9 Dec tahun lepas..
bil nye macam ragam...
kalau tengok balik gambar atas tu..
macam bangang pun ada bacaan bil nya..
aku since pindah sini memang dok rumah je la..tak penah lagi tinggalkan rumah lame-lame..
paling lame pun balik Dungun 2 hari..
kalau balik Seremban weekend tu memang kejap je la..
malam da balik rumah balik..
tapi boleh pulak bacaan bil tu tunggang langgang gitu..
kenapa bulan FEB, APRIL and JUNE bacaan nya sikit??
sebab pembaca meter tu datang 2 bulan sekali ke??
selama aku dok sini baru 3 kali aku terima bil..
bil by pos yang berjumlah RM40++
bil by pembaca meter total RM330++
and latest bil RM571++
tak pasal-pasal malam ni aku terbuat research pasal bil ni..
ramai da yang ngadu..
paling lebat since bulan June lepas..
yang aku pelik..
bacaan meter kat area Dungun ok je lagi.
Ma aku siap boleh tahu lagi berapa hari bulan in every month tu..
pembace meter akan datang bawak bil..
and her bill tak pernah exceed RM40..since die menjahit..
rasa tak aman..tak leh nak lelap mata..even di siang hari pun..
tetap aku dimomok kan oleh bil yang membunuh ni..
please la TNB..jangan la aniaya orang gini..
aku tau bukan aku je yang kena nasib gini..
ramai lagi yang kena..
kebetulan adik aku yang habis diploma..
and sedang tunggu nak sambung degree soon..
dok dengan aku and bekerja kat pusat Telco&Post..
selalu la orang datang bayar bill sume..
any bills la kan..
lately ni..in this few days of cos !
bila orang datang bak bayar bil elektrik je..
kompem akan terdengar keluhan dari mulut mereka..
mengatakan bil rumah dorang pun turut melambung..
bulan lepas RM100++ tapi bulan ni melonjak sampai RM200++
habis tu rumah aku yang bulan lepas RM50 then bulan ni RM406 ni lagu mane pulak ceritanya..
Tuesday, July 24, 2012
Ramadhan Day #4
Assalamualaikum..
salam 4 Ramadhan sayang-sayang sekalian !
semalam baru merase berpuase di Bandar Saujana Putra ni..
1st and 2nd Ramadhan berpuasa bersama Ma and Aboh di Dungun..
Alhamdulillah..tak sangke berpeluang untuk rasa nikmat tu lagi..
da masuk hari ke-4 puasa.
tapi blog ni takde pun lagi update pape pasal menu berbuke..
menu bersahur jauh la lagi..
balik kampung fikiran sume da tak de fikir nak update blog..nak snap pic..
sibuk dok layan Ma sembang..
tolong menyibok kan diri kacau die jahit baju raya lagi..
hehehe..masak same-same..^___^
sampaikan tepon abes bateri da nak masuk 24 jam bu reti nak charge..
dan sindrom tu terbawak balik ke sini..
since dari petang semalam lagi tepon da bes bateri..
tapi pagi ni baru terhegeh-hegeh nak cari charger...
and kepala agak ting tong sebab nye tido hanye la 3-4 jam..
semalam aku stay up nak cari masa memanik baju raya sendiri..
benti pukul 4:00 pagi tadi sebab nak prepare nasi goreng kampung untuk suami bersahur..
aku and adik aku??
cukup la dengan minuman magic kitorang..
sedikit ommelete daging cincang and salad..
tu pun masih berbaki di bawah tudung saji..
Alhamdulillah..
dengan minuman magic ni.
Ramadhan kali ni terase lebih bertenaga..
perut da takde pedih-pedih..
ulu hati sebenarnye..
susu yang melimpah ruah jugak untuk Hazeeq..
aku saje try test picit sebab terase macam berat je kan..
memancut-mancut susu nye..
Alhamdulillah..
so memang tak de alasan nak skip puase sebab nyusukan baby..
puasa 2010 aku start pregnnat..masa tu baru nak masuk 6 minggu..
so memang dapat lah puasa penuh..
eventho mmg rase penat len macam tahun tu..
nak kate sebab keje..
aku keje dalam econ je kot.
bukan menoreh getah ke hape kan..
tahun lepas pulak..puasa 2011..
berpuasa bersame baby Hazeeq yang baru berusia 3 bulan..
fully bf..and Alhamdulillah..penuh jugak..
tapi tahun ni rase nye memang tak dapat la nak puasa penuh..
memandangkan jadual ABC aku da kembali..
since Hazeeq almost 1 year old ari tu..
tapi takpe..ABC means dapat la peluang nak berpuasa di luar bulan Ramadhan..
which aku ni memang liat sikit nak puasa di bulan-bulan lain if takde sebab..
kekadang je la rajin teman suami berpuasa..
tu pun selepas deal berbuka nanti request makanan yang sedap-sedap..
^___^
motip bangun tido je melalut-lalut ni..
tu la rasekan lagi tido pukul 7:00 pagi and bangun pukul 11:00 pagi..
now ni anakanda masih lagi beradu berlingkor depan TV ni..
rumah da siap kemas..
nak mendobi hari hujan pulak..
lunch tak payah masak..
ooo nikmatnye berehat dengan tenang..
sebelom amek mood balik nak memanik..
salam 4 Ramadhan sayang-sayang sekalian !
semalam baru merase berpuase di Bandar Saujana Putra ni..
1st and 2nd Ramadhan berpuasa bersama Ma and Aboh di Dungun..
Alhamdulillah..tak sangke berpeluang untuk rasa nikmat tu lagi..
da masuk hari ke-4 puasa.
tapi blog ni takde pun lagi update pape pasal menu berbuke..
menu bersahur jauh la lagi..
balik kampung fikiran sume da tak de fikir nak update blog..nak snap pic..
sibuk dok layan Ma sembang..
tolong menyibok kan diri kacau die jahit baju raya lagi..
hehehe..masak same-same..^___^
sampaikan tepon abes bateri da nak masuk 24 jam bu reti nak charge..
dan sindrom tu terbawak balik ke sini..
since dari petang semalam lagi tepon da bes bateri..
tapi pagi ni baru terhegeh-hegeh nak cari charger...
and kepala agak ting tong sebab nye tido hanye la 3-4 jam..
semalam aku stay up nak cari masa memanik baju raya sendiri..
benti pukul 4:00 pagi tadi sebab nak prepare nasi goreng kampung untuk suami bersahur..
aku and adik aku??
cukup la dengan minuman magic kitorang..
sedikit ommelete daging cincang and salad..
tu pun masih berbaki di bawah tudung saji..
Alhamdulillah..
dengan minuman magic ni.
Ramadhan kali ni terase lebih bertenaga..
perut da takde pedih-pedih..
ulu hati sebenarnye..
susu yang melimpah ruah jugak untuk Hazeeq..
aku saje try test picit sebab terase macam berat je kan..
memancut-mancut susu nye..
Alhamdulillah..
so memang tak de alasan nak skip puase sebab nyusukan baby..
puasa 2010 aku start pregnnat..masa tu baru nak masuk 6 minggu..
so memang dapat lah puasa penuh..
eventho mmg rase penat len macam tahun tu..
nak kate sebab keje..
aku keje dalam econ je kot.
bukan menoreh getah ke hape kan..
tahun lepas pulak..puasa 2011..
berpuasa bersame baby Hazeeq yang baru berusia 3 bulan..
fully bf..and Alhamdulillah..penuh jugak..
tapi tahun ni rase nye memang tak dapat la nak puasa penuh..
memandangkan jadual ABC aku da kembali..
since Hazeeq almost 1 year old ari tu..
tapi takpe..ABC means dapat la peluang nak berpuasa di luar bulan Ramadhan..
which aku ni memang liat sikit nak puasa di bulan-bulan lain if takde sebab..
kekadang je la rajin teman suami berpuasa..
tu pun selepas deal berbuka nanti request makanan yang sedap-sedap..
^___^
motip bangun tido je melalut-lalut ni..
tu la rasekan lagi tido pukul 7:00 pagi and bangun pukul 11:00 pagi..
now ni anakanda masih lagi beradu berlingkor depan TV ni..
rumah da siap kemas..
nak mendobi hari hujan pulak..
lunch tak payah masak..
ooo nikmatnye berehat dengan tenang..
sebelom amek mood balik nak memanik..
Subscribe to:
Posts (Atom)