Assalamualaikum..
cubaan untuk tido lebih awal dari biase malam ni belom lagi berhasil..
mate masih terkebil..
tadi da hampir menuju ke alam mimpi..
penangan blog hopping..
ikutkan tahap kerajinan nak berblog sudah mari..
namun begitu broadband Maxis tak berape nak 'rajin' ade connection..
memandang beliau berfungsi hanya bile di topup..
tapi sehari suntuk hari ni..aku dok refresh nak topup..
sampai la ke saat suami sampai ke rumah tadi..
sudahnye..topup Maxis RM 10 tu selamat ditopupkan ke henpon beliau..
esok pasti suami akan belikan topup lain sebagai ganti..
plus broadband umobile pun da kembali berfungsi..
memandanh sekarang ni aku kat atas mengulit mata..
maka tak kuasa la nak mengangkut segala lappy charger and what so ever naik sama..
sedangkan aku nak membawa diri ni naik pun da terasa semput..
sudahnya aku jengah ke tingkat atas rumah di kala nak amek pakaian aku and pakai Hazeeq je..
then panjat lagi tangga bile sampai time bak beradu..
kebanyakkan mase memang spent kat bawah je..
segala benda pun ade kat bawah..
senang tak payah turun naik..
cume pakaian je memang la kena kemas masuk lemari dlam bilik masing-masing..
dulu awal pindah memang aku rajin jugak melepak dok atas..layan Hazeeq main..
mandikn Hazeeq pun sumr aku buat dalam bilik die..
tapi since dia da boleh jalan..tak cukup space kat atas ni utk die explore..
pulak tu..aku sekarang da kerap dapat kunjungan abang pos laju..
biase time kau kat atas tu la dir nk datang..
nampak takde orang laju je die tinggalkan notis and blah..
masalahnye nak pickup parcel nun jauh ke pejabat pos puchong..
suami da penah pergi tapi tak jumpe mane tempat nye..
tak pepasal lewat sampai baju cust..lewat aku start memanik..
and yang paling membuatkan aku tawar hati nak dok atas siang hari..
aku paranoid terlebih kot..
yela sekeliling ni penuh dengan warga asing dok sibuk reno rumah..
buat rumah..
selang sebaris depan rumah ni still rumah yang baru dalam progress..
and selang sebuah rumaj dr rumah ni pulak owner nye reno rumah..
siap indon ni sume berumah kat situ..tido sume situ..
so sangat takut..
yela dok ats ni kite xdapat dengar sangat ape yang jadi kat bawah..
and if jadi pape susah nak lari..kalau aku sorang mungkin boleh terjun tingkap je..
ni kan aku dengan anak kecik..
bukan la mintak..tapi berhati-hati..
sebab aku da penah alami..
peristiwa hitam diserang oleh lelaki gila seks..
Nauzubillah..
sampai sekarang aku trauma..
yes!..sangat menakutkan..
sampaikan aku da susah nak percayakan sesiapa pun..
sumai kuar rumah je oergi kerja..
aki akan solex sume pintu..
takmo ingat lagi kisah tu..
yamg penting sekarang ni kita doakan je moga kita sume dijauhkan dari niat buruk orang len..
aku tak sayang harta..
tapi kau tak rela andai orang yang kau sayang di sakiti..
so better be prepared..
tahap trauma aku..
kalau suami lambat balik je..
aku akan standby pisau potong daging yang besar tu tepi aku..
and opkos bile suami terpksa stay out..
aku takkan dapat tido sampai la die balik semula ke rumah ni..
sebab tu la aku da terbiase bermata panda..
sekarang ni bahana selalu berjaga malam..hasilnye aku takleg bak tido lagi..
the sambung menceceh kat blog ni..
which aku up dis entry dengan tak tau nak letak title ape..
:: ^_^ ::
:: o u r j o u r n e y ::
Saturday, September 8, 2012
Wednesday, September 5, 2012
Warming Up jari jemari dulu
Assalamualaikum..
Ramadhan dulu dirasakan pantas berlalu..
kini Syawal terasa berlari minit jam berputar..
kejap je nak abes da bulan beraya ni..
baru je habes marathon Korean Drama You've Fallen for Me..
16 eps..3 hari baru khatam..ni kali ke-2 layan..
tak jemu sebab hero die comel sangat..
seb bek mude dari aku...auuuumm!
sebenarnya da banyak kali aku cube update..
da berjela aku taip..da siap gambar sume..
sekali tenet disconnected..
dalam draft cume tinggal "assalamualaikum" je..
try update gune tab lagi la sengal..bukan tab yang sengal..
tapi line Maxis yang Masha Allah..
kalau CELCOM lagi la kelaut..
orang call langsung tak dengar suara..
U-mobile nak pulak..
since bulan puase hari tu broadband umobile belom lagi dilunaskan hutang bulanan nye..
sekarang ni online gune broadband Maxis yang topup nye..
ade duet ade la tenet..
takde duet..diam-diam sudah..
berderet entry yang aku nak up beratur menunggu turn dalam draft sane..
tu sume yang before raya punye..
yang after raye ni memang menimbun la kan..
so endup nye aku jadi malas..
bulan puase hari tu da pulun memanik sampai bermata panda..
after raya pun pulun siapkan shawl utk bridesmaid majlis kawen kazen..
Alhamdulillah..3 hari pulun tak tido malam..hatta siang pun..
siap jugak 3 shawl Mayraa and 1 tudung Zaara..
aku agak berpuashati la..
sebab ni pestime aku buat kerja memanik dalam kekangan masa
yang hampir membuatkan aku mati terkangkang..^___^
FB pun aku up status gitu-gitu je..
semalam sempat la share 2 3 gambar..
gambar hasil memanik belom up lagi..
belom pun snap lagi..
tapi takpe sebab baju sendiri..
since sekarang ni dalam mood bercuti..
so memang takmo la fikir manik ni..
mase untuk diri sendiri dulu..
kalau la boleh pi urut..pi spa.......
tapi cuti pun tak leh nak lame-lame.
nanti time nak kejar dateline semput pulak..
buat nye cust call gitau nak baju dalam waktu terdekat ni..
memang ade la yang betol-betol terkengkang nanti..
tadi pun da ade kakak exopismet dulu mesej thru fb tanye kan baju die..
seb bek la katenye die nak dalam hujung bulan ni..
sempatla..since ade 3 minggu lagi sebelom hujung bulan..
lagi pun design yang die nak pun simple je..
malam ni nak kena gosok dulu baju nye..
baju baru amek dari tailor..
tak bergosok..sangat la susah nak jahit nanti..
then baru kite fikirkan design nye macam mane..
ni mood da mari..aku nak transfer gambar yang aku da edit gune tab..
harapkan lappy ni memang tak beredit la..
lembs sangat !
nanti kite up 1 1 cite ye..takyah ikut flow la ye..janji ade..
^____^..
tu je..bubye sayam-sayam..
mekasih sudi jenguk blog yang tak berape ni..
even da lame tak update..
masih ade juge yang sudi..
yang 30 orang 1 hari ni la yang membuatkan hati ni semangat nak terus berblog..
selebihnye untuk luahan diri sendiri..
kenangan dihari tua nanti..=]
Ramadhan dulu dirasakan pantas berlalu..
kini Syawal terasa berlari minit jam berputar..
kejap je nak abes da bulan beraya ni..
baru je habes marathon Korean Drama You've Fallen for Me..
16 eps..3 hari baru khatam..ni kali ke-2 layan..
tak jemu sebab hero die comel sangat..
seb bek mude dari aku...auuuumm!
sebenarnya da banyak kali aku cube update..
da berjela aku taip..da siap gambar sume..
sekali tenet disconnected..
dalam draft cume tinggal "assalamualaikum" je..
try update gune tab lagi la sengal..bukan tab yang sengal..
tapi line Maxis yang Masha Allah..
kalau CELCOM lagi la kelaut..
orang call langsung tak dengar suara..
U-mobile nak pulak..
since bulan puase hari tu broadband umobile belom lagi dilunaskan hutang bulanan nye..
sekarang ni online gune broadband Maxis yang topup nye..
ade duet ade la tenet..
takde duet..diam-diam sudah..
berderet entry yang aku nak up beratur menunggu turn dalam draft sane..
tu sume yang before raya punye..
yang after raye ni memang menimbun la kan..
so endup nye aku jadi malas..
bulan puase hari tu da pulun memanik sampai bermata panda..
after raya pun pulun siapkan shawl utk bridesmaid majlis kawen kazen..
Alhamdulillah..3 hari pulun tak tido malam..hatta siang pun..
siap jugak 3 shawl Mayraa and 1 tudung Zaara..
aku agak berpuashati la..
sebab ni pestime aku buat kerja memanik dalam kekangan masa
yang hampir membuatkan aku mati terkangkang..^___^
FB pun aku up status gitu-gitu je..
semalam sempat la share 2 3 gambar..
gambar hasil memanik belom up lagi..
belom pun snap lagi..
tapi takpe sebab baju sendiri..
since sekarang ni dalam mood bercuti..
so memang takmo la fikir manik ni..
mase untuk diri sendiri dulu..
kalau la boleh pi urut..pi spa.......
tapi cuti pun tak leh nak lame-lame.
nanti time nak kejar dateline semput pulak..
buat nye cust call gitau nak baju dalam waktu terdekat ni..
memang ade la yang betol-betol terkengkang nanti..
tadi pun da ade kakak exopismet dulu mesej thru fb tanye kan baju die..
seb bek la katenye die nak dalam hujung bulan ni..
sempatla..since ade 3 minggu lagi sebelom hujung bulan..
lagi pun design yang die nak pun simple je..
malam ni nak kena gosok dulu baju nye..
baju baru amek dari tailor..
tak bergosok..sangat la susah nak jahit nanti..
then baru kite fikirkan design nye macam mane..
ni mood da mari..aku nak transfer gambar yang aku da edit gune tab..
harapkan lappy ni memang tak beredit la..
lembs sangat !
nanti kite up 1 1 cite ye..takyah ikut flow la ye..janji ade..
^____^..
tu je..bubye sayam-sayam..
mekasih sudi jenguk blog yang tak berape ni..
even da lame tak update..
masih ade juge yang sudi..
yang 30 orang 1 hari ni la yang membuatkan hati ni semangat nak terus berblog..
selebihnye untuk luahan diri sendiri..
kenangan dihari tua nanti..=]
Sunday, August 19, 2012
Salam Aidilfitri
Assalamualaikum..
dah pun pagi Syawal ni..saat jari menekan screen tab ni..
jam dah pun di angka 3..
Alhamdulillah..selamat sudah menjalani ibadah puase untuk tahun ni..
tahun hadapan kite tak tau lagi..
sempat ke Ramadhan menjenguk kite..
sebenarnye dari awal malam tadi lagi aku da cube nk wish kt FB..
tapi berpuluh kali taip..nak post je tak dapat..
try bukak blog laju pulak..
so kite update blog la..
since memang da tahap berkulat da blog aku ni pun..
sepanjang bulan puasa memang tak menang tangan..
mostly sepanjang bulan puase aku stay up sampai Suboh untuk siapkan memanik baju..
tapi yang bagus nye tahun ni memang tak miss sahur la..
everyday aku kejutkan suami bersahur..
anak pun ikut same stay up..
sampai pukul 1 2 pagi baru die reti tido..
atleast bile die tido lambat.
die bangun lambat jugak la..
sempat la ibu lelap mate sejam dua lepas subuh tu..
sementara tunggu die bangun..
bile die da bangun memang takde makne la nak tido..
kang ke mane-mane die merayap nanti..
hasilnye raya tahun ni aku bermate panda..da macam kena tumbuk pun ade..
dek kerana sibuk tu la..
29 hari Ramadhan kali ni berlalu pantas sungguh..
sedar-sedar je da raya pun..
biskut raya sempat buat 3 jenis..
dan da selamat diposkn ke Dungun..
memandangkan tahun ni aku beraya di rumah mentua..
memang la suasana nya tak sama..tapi hari ni kan hari raya..
hari yang baik..hari untuk kite nikmati..
aku balik rumah mentua pun berlenggang je..
plan asal nak masak rendang dengan puding roti sos kastard..
tapi suami kate tak perlu..
mentua dah masak..
katanye die nak balik makan je..
tapi aku tahu..die tak nak aku susah hati..
memandangkan separuh jiwa da perasaan aku dok terbang melayang..
fikirkan keadaan Aboh yang masih di hospital..
cume sedikit lapang sebab dapat call dari sana mengatakan Aboh da stabil..
tapi die awal awal da pesan takmo keluar dari hospital..
katenye die takmo anak susah sebab die..
biar la die beraya di hospital..
isk..menitik air mate ni..
sebelom bertambah lebat air ni turun..
aku memohon jutaan ampun da maaf..
di atas segala keterlanjuran tingkah..
tersilap bicara tersalah kate..
maafkan lah kekhilafan diri ini..
salam aidilfitri dari aku and famili..
pada yang balik kampung drive safe..
yang tak dapat balik kampung sebab bertugas..
dun wori..dalam diam jase mu dikenang..
semoga Syawal kali ni membawa jutaan erti buat kite..
mengeratkan hubungan yang renggang..
dan menyatukan silaturahim yang terputus..
doakan la yang terbaik untuk semua..
syahdunya takbir raya tahun ni...
dah pun pagi Syawal ni..saat jari menekan screen tab ni..
jam dah pun di angka 3..
Alhamdulillah..selamat sudah menjalani ibadah puase untuk tahun ni..
tahun hadapan kite tak tau lagi..
sempat ke Ramadhan menjenguk kite..
sebenarnye dari awal malam tadi lagi aku da cube nk wish kt FB..
tapi berpuluh kali taip..nak post je tak dapat..
try bukak blog laju pulak..
so kite update blog la..
since memang da tahap berkulat da blog aku ni pun..
sepanjang bulan puasa memang tak menang tangan..
mostly sepanjang bulan puase aku stay up sampai Suboh untuk siapkan memanik baju..
tapi yang bagus nye tahun ni memang tak miss sahur la..
everyday aku kejutkan suami bersahur..
anak pun ikut same stay up..
sampai pukul 1 2 pagi baru die reti tido..
atleast bile die tido lambat.
die bangun lambat jugak la..
sempat la ibu lelap mate sejam dua lepas subuh tu..
sementara tunggu die bangun..
bile die da bangun memang takde makne la nak tido..
kang ke mane-mane die merayap nanti..
hasilnye raya tahun ni aku bermate panda..da macam kena tumbuk pun ade..
dek kerana sibuk tu la..
29 hari Ramadhan kali ni berlalu pantas sungguh..
sedar-sedar je da raya pun..
biskut raya sempat buat 3 jenis..
dan da selamat diposkn ke Dungun..
memandangkan tahun ni aku beraya di rumah mentua..
memang la suasana nya tak sama..tapi hari ni kan hari raya..
hari yang baik..hari untuk kite nikmati..
aku balik rumah mentua pun berlenggang je..
plan asal nak masak rendang dengan puding roti sos kastard..
tapi suami kate tak perlu..
mentua dah masak..
katanye die nak balik makan je..
tapi aku tahu..die tak nak aku susah hati..
memandangkan separuh jiwa da perasaan aku dok terbang melayang..
fikirkan keadaan Aboh yang masih di hospital..
cume sedikit lapang sebab dapat call dari sana mengatakan Aboh da stabil..
tapi die awal awal da pesan takmo keluar dari hospital..
katenye die takmo anak susah sebab die..
biar la die beraya di hospital..
isk..menitik air mate ni..
sebelom bertambah lebat air ni turun..
aku memohon jutaan ampun da maaf..
di atas segala keterlanjuran tingkah..
tersilap bicara tersalah kate..
maafkan lah kekhilafan diri ini..
salam aidilfitri dari aku and famili..
pada yang balik kampung drive safe..
yang tak dapat balik kampung sebab bertugas..
dun wori..dalam diam jase mu dikenang..
semoga Syawal kali ni membawa jutaan erti buat kite..
mengeratkan hubungan yang renggang..
dan menyatukan silaturahim yang terputus..
doakan la yang terbaik untuk semua..
syahdunya takbir raya tahun ni...
Sunday, July 29, 2012
Ikan Kerapu with Hot Sauce = Menu Berbuka Ramadhan Day #5
Assalamualaikum..
Alhamdulillah..kejap je rase..
hari ni da masuk pagi 9 Ramadhan..
da dewasa..da jadi ibu ni..Ramadhan rasa cepat je berlalu..
kalau zaman kecik dulu..
nak habiskan seminggu berpuasa pun susah..
macam lambat gile nak raya..
sehari je da 10 kali try baju raya..
makin try makin lambat pulak rasa masa berjalan..
sekarang ni pejam celik pejam celik da petang..
tup-tup da kena bangun sahur..
bagi aku sekarang ni memang takde istilah bangun sahur..
sebabnye aku memang dari malam tak tido pun..
2 hari pertama puasa je la merasa Ma kejutkan bangun sahur..
bile da balik rumah sendiri ni..
memang dok berjage je la malam..
layan lagu sambil siapkan memanik baju..
banyak lagi ni yang belom siap..
kang ade yang berlagu syahdu di pagi raya..
baju raye tak de manik..
kalau jenis baju ade bunge tu mungkin tak kisah sangat kalau takde manik..
ni baju memang plain..dengan kain pun yang alahai sangat kan..
nak tak nak kena la jugak rajinkan diri cekalkan hati..
luaskan kelopak mata ni untuk stay up siapkan..
pergh !..
bu aku perasan betapa jauh nye aku da melencong..
sebenarnye..nak up entry pasal ikan kerapu yang Aboh kirim dari Dungun hari tu..
saje je..sebab balik hari tu Ma masakkan ikan kerapu..
Aboh dapat free je sebab kawan die memang kelaut..
pepagi nanti Aboh gi la kat Kompleks tunggu dorang wat naik ikan segar..
dah alang-alang banyak tu aku mintak la sikit nak bawak balik..
ye la..kalau kat sini mane nak dapat ikan kerapu besar gergasi...
segar dan percuma..
kalau ade pun..mahu berkerapu dulu tangan ni nak membayarnye..
ni aku amek ikan yang siap bersih disiang and da buang sisik..
tinggal masak je..
since sume orang pun tengah nak diet karbo sekarang ni..
kite masak je lite-lite.
kang masak kari ke..masak lemak kan..
same jugak..end up mesti tekak mintak nak nasi..
ikan yang sangat besar..bagi aku la..
sebabnya kuali yang saiz kat rumah aku ni pun memuat je..
untuk jimatkan minyak menggoreng nanti..
sebab aku suke goreng ala deep fry gitu..
bu la rangup garing..
makanya aku potong jadi 4 bahagian..
3 bahagian pertama macam dalam gambar kat atas..
adalah santapan berbuka Ramadhan ke-4..
masak bulan puase ni men campak je..
hot sauce ni memang menggila hot la..
dan yang kepala nye turut same menjadi mase keesokkan hari nye..
sebenarnya da tanye da suami..
die nak makan ke kalau aku masak kari or masak lemak..
katanya die pun takmo makan nasi..
jadi nye masak je la macam hari sebelom nya tu..
ratah je la..
ala kate je pun takmo makan nasi..
padahal benda lain sume bedal..
gajah melintas pun habis licin..
siap pakej malam tadi melantak kek SR...
nak kurus la sangat kan..
turun 2-3 kg je terus rasa..eh boleh la makan sikit..
pastu bile da kenyang terus pasang azam nak disiplin betol-betol..
hangat-hangat tahik itik sungguh !
Alhamdulillah..kejap je rase..
hari ni da masuk pagi 9 Ramadhan..
da dewasa..da jadi ibu ni..Ramadhan rasa cepat je berlalu..
kalau zaman kecik dulu..
nak habiskan seminggu berpuasa pun susah..
macam lambat gile nak raya..
sehari je da 10 kali try baju raya..
makin try makin lambat pulak rasa masa berjalan..
sekarang ni pejam celik pejam celik da petang..
tup-tup da kena bangun sahur..
bagi aku sekarang ni memang takde istilah bangun sahur..
sebabnye aku memang dari malam tak tido pun..
2 hari pertama puasa je la merasa Ma kejutkan bangun sahur..
bile da balik rumah sendiri ni..
memang dok berjage je la malam..
layan lagu sambil siapkan memanik baju..
banyak lagi ni yang belom siap..
kang ade yang berlagu syahdu di pagi raya..
baju raye tak de manik..
kalau jenis baju ade bunge tu mungkin tak kisah sangat kalau takde manik..
ni baju memang plain..dengan kain pun yang alahai sangat kan..
nak tak nak kena la jugak rajinkan diri cekalkan hati..
luaskan kelopak mata ni untuk stay up siapkan..
pergh !..
bu aku perasan betapa jauh nye aku da melencong..
sebenarnye..nak up entry pasal ikan kerapu yang Aboh kirim dari Dungun hari tu..
saje je..sebab balik hari tu Ma masakkan ikan kerapu..
Aboh dapat free je sebab kawan die memang kelaut..
pepagi nanti Aboh gi la kat Kompleks tunggu dorang wat naik ikan segar..
dah alang-alang banyak tu aku mintak la sikit nak bawak balik..
ye la..kalau kat sini mane nak dapat ikan kerapu besar gergasi...
segar dan percuma..
kalau ade pun..mahu berkerapu dulu tangan ni nak membayarnye..
ni aku amek ikan yang siap bersih disiang and da buang sisik..
tinggal masak je..
since sume orang pun tengah nak diet karbo sekarang ni..
kite masak je lite-lite.
kang masak kari ke..masak lemak kan..
same jugak..end up mesti tekak mintak nak nasi..
sebabnya kuali yang saiz kat rumah aku ni pun memuat je..
untuk jimatkan minyak menggoreng nanti..
sebab aku suke goreng ala deep fry gitu..
bu la rangup garing..
makanya aku potong jadi 4 bahagian..
3 bahagian pertama macam dalam gambar kat atas..
adalah santapan berbuka Ramadhan ke-4..
masak bulan puase ni men campak je..
hot sauce ni memang menggila hot la..
dan yang kepala nye turut same menjadi mase keesokkan hari nye..
sebenarnya da tanye da suami..
die nak makan ke kalau aku masak kari or masak lemak..
katanya die pun takmo makan nasi..
jadi nye masak je la macam hari sebelom nya tu..
ratah je la..
ala kate je pun takmo makan nasi..
padahal benda lain sume bedal..
gajah melintas pun habis licin..
siap pakej malam tadi melantak kek SR...
nak kurus la sangat kan..
turun 2-3 kg je terus rasa..eh boleh la makan sikit..
pastu bile da kenyang terus pasang azam nak disiplin betol-betol..
hangat-hangat tahik itik sungguh !
Friday, July 27, 2012
Bil Elektrik yang MEMBUNUH !
Assalamualaikum..
Salam pagi 7 Ramadhan..
ye..im awake..still..bukan baru nak bangun sahur..
tapi memang dari tadi sepicing pun belom mata ni lelap..
da 3 malam aku dihantui..
mimpi ngeri..terbayang pembace meter TNB datang kutip duit bil..
siap nak potong letrik lagi..
da la pakai boot Phua Chu Kang..
seriusly..
kalau setakat bil cecah RM200 aku takde la nak meroyan nak nitemares bagaikan..
boleh la lagi accept kat mind ni..
mungkin sebab penggunaan econ..
tapi kalau da sampai RM500 sebulan...
haruslah tekanan darah aku yang selama ni rendah melonjak naik..
sikit lagi nak pitam..
kalau ikutkan hati.
nak je start Dak Oren ni..
terjah sendiri TNB Shah Alam sana..
tapi ape kan daya..memang aku tak boleh..
kalau pergi jugak kompem batal puasa..
batal puasa sebab memaki hamun TNB tu je..
ape salah rumah ni entah..
aku pun tak reti nak baca da..
korang yang baca ni cuba la tengok bawah ni..
gambar adalah print screen dan aku tak kuasa nak edit..
ni aku guna tadi untuk buat aduan thru FB TNB Careline..
tapi tak tau la dorang care ke tak..
da mintak da suami pergi TNB tu..
tapi kekangan waktu kerja die..
sibuk memanjang..
pergi KL amek stok..
mana nak kejar solat lagi..
nak berbuka lagi..
die steady je..aku ni yang tak berape nak steady..
yela..almost 2 tahun aku dok apartment Bukit Subang sana..
paling mahal bil pun cocah RM80 something gitu je..
tu pun sebab ada la manusia yang lupe tutup pintu peti ais properly..
ni sejak pindah Saujana Putra ni..
since 9 Dec tahun lepas..
bil nye macam ragam...
kalau tengok balik gambar atas tu..
macam bangang pun ada bacaan bil nya..
aku since pindah sini memang dok rumah je la..tak penah lagi tinggalkan rumah lame-lame..
paling lame pun balik Dungun 2 hari..
kalau balik Seremban weekend tu memang kejap je la..
malam da balik rumah balik..
tapi boleh pulak bacaan bil tu tunggang langgang gitu..
kenapa bulan FEB, APRIL and JUNE bacaan nya sikit??
sebab pembaca meter tu datang 2 bulan sekali ke??
selama aku dok sini baru 3 kali aku terima bil..
bil by pos yang berjumlah RM40++
bil by pembaca meter total RM330++
and latest bil RM571++
tak pasal-pasal malam ni aku terbuat research pasal bil ni..
ramai da yang ngadu..
paling lebat since bulan June lepas..
yang aku pelik..
bacaan meter kat area Dungun ok je lagi.
Ma aku siap boleh tahu lagi berapa hari bulan in every month tu..
pembace meter akan datang bawak bil..
and her bill tak pernah exceed RM40..since die menjahit..
rasa tak aman..tak leh nak lelap mata..even di siang hari pun..
tetap aku dimomok kan oleh bil yang membunuh ni..
please la TNB..jangan la aniaya orang gini..
aku tau bukan aku je yang kena nasib gini..
ramai lagi yang kena..
kebetulan adik aku yang habis diploma..
and sedang tunggu nak sambung degree soon..
dok dengan aku and bekerja kat pusat Telco&Post..
selalu la orang datang bayar bill sume..
any bills la kan..
lately ni..in this few days of cos !
bila orang datang bak bayar bil elektrik je..
kompem akan terdengar keluhan dari mulut mereka..
mengatakan bil rumah dorang pun turut melambung..
bulan lepas RM100++ tapi bulan ni melonjak sampai RM200++
habis tu rumah aku yang bulan lepas RM50 then bulan ni RM406 ni lagu mane pulak ceritanya..
Salam pagi 7 Ramadhan..
ye..im awake..still..bukan baru nak bangun sahur..
tapi memang dari tadi sepicing pun belom mata ni lelap..
da 3 malam aku dihantui..
mimpi ngeri..terbayang pembace meter TNB datang kutip duit bil..
siap nak potong letrik lagi..
da la pakai boot Phua Chu Kang..
seriusly..
kalau setakat bil cecah RM200 aku takde la nak meroyan nak nitemares bagaikan..
boleh la lagi accept kat mind ni..
mungkin sebab penggunaan econ..
tapi kalau da sampai RM500 sebulan...
haruslah tekanan darah aku yang selama ni rendah melonjak naik..
sikit lagi nak pitam..
kalau ikutkan hati.
nak je start Dak Oren ni..
terjah sendiri TNB Shah Alam sana..
tapi ape kan daya..memang aku tak boleh..
kalau pergi jugak kompem batal puasa..
batal puasa sebab memaki hamun TNB tu je..
ape salah rumah ni entah..
aku pun tak reti nak baca da..
korang yang baca ni cuba la tengok bawah ni..

ni aku guna tadi untuk buat aduan thru FB TNB Careline..
tapi tak tau la dorang care ke tak..
da mintak da suami pergi TNB tu..
tapi kekangan waktu kerja die..
sibuk memanjang..
pergi KL amek stok..
mana nak kejar solat lagi..
nak berbuka lagi..
die steady je..aku ni yang tak berape nak steady..
yela..almost 2 tahun aku dok apartment Bukit Subang sana..
paling mahal bil pun cocah RM80 something gitu je..
tu pun sebab ada la manusia yang lupe tutup pintu peti ais properly..
ni sejak pindah Saujana Putra ni..
since 9 Dec tahun lepas..
bil nye macam ragam...
kalau tengok balik gambar atas tu..
macam bangang pun ada bacaan bil nya..
aku since pindah sini memang dok rumah je la..tak penah lagi tinggalkan rumah lame-lame..
paling lame pun balik Dungun 2 hari..
kalau balik Seremban weekend tu memang kejap je la..
malam da balik rumah balik..
tapi boleh pulak bacaan bil tu tunggang langgang gitu..
kenapa bulan FEB, APRIL and JUNE bacaan nya sikit??
sebab pembaca meter tu datang 2 bulan sekali ke??
selama aku dok sini baru 3 kali aku terima bil..
bil by pos yang berjumlah RM40++
bil by pembaca meter total RM330++
and latest bil RM571++
tak pasal-pasal malam ni aku terbuat research pasal bil ni..
ramai da yang ngadu..
paling lebat since bulan June lepas..
yang aku pelik..
bacaan meter kat area Dungun ok je lagi.
Ma aku siap boleh tahu lagi berapa hari bulan in every month tu..
pembace meter akan datang bawak bil..
and her bill tak pernah exceed RM40..since die menjahit..
rasa tak aman..tak leh nak lelap mata..even di siang hari pun..
tetap aku dimomok kan oleh bil yang membunuh ni..
please la TNB..jangan la aniaya orang gini..
aku tau bukan aku je yang kena nasib gini..
ramai lagi yang kena..
kebetulan adik aku yang habis diploma..
and sedang tunggu nak sambung degree soon..
dok dengan aku and bekerja kat pusat Telco&Post..
selalu la orang datang bayar bill sume..
any bills la kan..
lately ni..in this few days of cos !
bila orang datang bak bayar bil elektrik je..
kompem akan terdengar keluhan dari mulut mereka..
mengatakan bil rumah dorang pun turut melambung..
bulan lepas RM100++ tapi bulan ni melonjak sampai RM200++
habis tu rumah aku yang bulan lepas RM50 then bulan ni RM406 ni lagu mane pulak ceritanya..
Subscribe to:
Posts (Atom)