:: ^_^ ::

Wednesday, April 13, 2011

Orang Ke-3 aka Perampas aka Pencuri Kebahagiaan *___*

salam...

penah ke jadi perampas???

secare jujurnye aku nak jawab..PENAH..sila rase jahat sekarang..
setiap perbuatan jahat tu akan dapat balik balasan jahatnye..
aku ni time balasan siap ngan bunga interest sume la..
lagi dasyat dari ape yang aku penah buat kat orang..


tiap orang de kisah silam masing-masing..
aku nk kate merampas tu bukan la merampas sangat..
da jantan keparat tu kate die single..
bile da siyes gile ngan aku bu aku tau die da de steady gurl..
da almost setahun bersama..
so aku ni kirenye memperjuangkan hak aku..

BODOH aku..memang bodoh pun..
kalau aku cerdik..patut aku tinggal je jantan gitu.
ni siap bagi peluang lagi nak pilih sape..

bile jadi kat diri aku..
bu aku paham ape perasaan pompuan tu dulu..
maafkan la aku..aku memang da mintak maaf pun dengan die..
tak tau la die ikhlas ke tak maafkan aku..

tapi sebenarnye die kire beruntung terselamat dari jantan buaya gitu..
same la ngan aku jugak..
kire terselamatla..
tak tau la bape ramai pulak mangse selepas aku.

yang pasti tu bukan la masalah aku kan..
aku pun bersyukur sangat-sangat..
dapat suami yang sangat baik..
yang mampu dari segi kewangan..
sampaikan aku boleh goyang kaki goyang buntuit kat umah..
lalalalalalalalalaa....

sume tu takdir yang da tersurat untuk kite..
sebab setiap MUSIBAH yang ALLAH turunkan pada kite akan disusuli NIKMAT..
cume antara lambat ngan cepat je la..
antara mampu or tidak mampu untuk kite hadapi..

so kena la kuat..
kalau dulu aku selalu doakan keburukan untuk orang..
means kalau ko buat jahat ngan aku..
aku akan doakan yang buruk-buruk akan menimpa ko..

penah la jugak ade sorang kawan Along penah fitnah aku macam-macam..
sampaikan Along aku balik umah tampar aku tanpa tanye pape pun..
aku doa je die mampus kena langgar lori..
tup-tup kazen die tepon kate die kena barah otak..
mintak aku ampunkan die..
memang tak hingin la aku nak maaf kan orang camtu..

tapi bile da masuk peringkat usia dewasa ni..
aku lebih suke doakan orang yang sakitkan hati aku yang baik-baik..
takde la baik sangat..
cume doakan moga orang yang rase nak jatuhkan aku tu supaya hati die dilembutkan..
maafkan la orang camtu..
mungkin die tak suke aku sebab aku de salah ngan die..
moga-moga kalau hati deme lembut..
dema maafkan aku pulak..
gitu la..

same la jugak pada sape-sape yang rase nak ganggu gugat umah tangge aku..
mesti dorang kecewa sebab aku makin bahagia..
negara kite de undang-undang..
aku tak teragak-agak akan gi report polis je..
aku tetap doakan agar orang-orang camni akan berubah dan sedar..
perbuatan mereka ni takkan bawak kebahagiaan..

takkan ade kebahagiaan yang abadi kalau dibina atas penderitaan orang lain..
sooner or later ko akan rase bersalah..
tak pun ape yang ko buat tu akan timpa ko balik.

kan da lumrah alam..
what u give..u'll get back..


sekian, ceramah di petang hari..renung-renungkan dan selamat beramal..
^________________^..wink2..!!

Tuesday, April 12, 2011

In progress..half way to go..=]

salam...

da almost nak abes petang..da nak masuk Maghrib da..sat gi nak gi mandi then siap-siap solat jemaah ngan hubby..InsyaAllah pas solat da plan nak gi mencari Roti Boy..ye..Roti Boy idaman kalbu belom lagi ku temui..sedih kan..hopefully malam ni dapat la lepas hajat nak makan kan..da niat nak beli 10 biji..stockup nak makan sampai da takmo..heheheh..

kena doa banyak-banyak sat gi..fuh..fuh..

hari ni cubaan menyiapkan sehelai baju..tapi misi tak berapa nak berjaye..sebab nye start jahit manik pun da kul 11:00 pagi camtu..menjelang Zohor je da tak larat nak dok congok..belakang adalah sakit..mintak diurut..

masuk bilik..pas solat terus niat mau beradu..eceh!..tapi tu sume angan semate la..angan yang musnah sebab sakit belakang ini bukan la sakit macam hari-hari biase..da sapu almez yoko-yoko pun totap tak mau jalan nye..terkebil-kebil la aku atas katil..lame-lame mate yang layu kuyu ngantuk tadi terus tak jadi nak tido da..

sambung mesej-mesej manje ngan hubby..ngadu lenguh sume..then die gitau nak balik awal sikit..awal kate die la..tapi still sampai umah pukul 6:30 petang jugak..takpe la..

ni kirenye da siap kena urut la..ingat mau je suh lagi..tapi kena la paham..hubby pun penat tak hilang lagi..balik umah aku pulak yang nak tambahkan penat die..

oleh kerana tu la maka misi aku adalah mustahil untuk siapkan selai baju ari ni..ni kire siap halfway pun da cukup bangge da..maksudnye dalam 2 hari boleh la siapkan..ni last da aku nak jahit manik before due..

actually de sorang kawan zaman KMPP dulu mintak tolong jahitkan manik..aku pun tak tau baju camne die mintak tolong jahitkan tu..sebab setau aku 1hb May ni die nikah..aku bukan sengaje takmo amek baju die..

tu la rase tak elok hampe kan orang..kawan pulak tu..da tu time die call je aku memang tak dengar..dan dan tu pulak no die aku tak save..aku pulak jenis fobia nak angkat tepon..aku tak suke bile no aku tak kenal call..mula rase nebes..rase aorta jantung aku tersumbat..aku mesej die tak reply..die call..terus cuak..gile kan..hehehehehe...

tapi takpe la..mungkin takde rezeki aku..lagi pun da dekat nak due ni..takut jugak bile aku amek baju die nanti tup-tup aku pulak da nak terberanak..tak ke naya kan..

memang la if takde keje 2 3 ari je aku leh siapkan selai baju..

takmo bebel panjang-panjang la..hubby da tunggu nak solat same..die kate kalau lambat die nak tinggal..hehehehhe..


layan la seketol due gambo ni..separuh siap je ni..sebelah je sempat siap..da hubby balik aku stop la jahit..nak kena layan die pulak..buat air sume..

 

pas dapat Roto Boy nanti mesti semangat nak siapkan tu tinggi..hehehe...goyang buntuit..sambil nari-nari..nak pi jalan-jalan ni..^______________^

Memori...^___^

salam...

morning..pagi lagi kan..hehehe..aku lom meletop lagi..masih nebes menghitung hari ni. 

malam tadi dok godek-godek selongkar gambo lame..memang muke pun da len skang ni..harap-harap pasni leh la kembali ke bentuk normal..bentuk skang ni bukan la tak normal..tapi kadang-kadang ngeri jugak nak tengok..nak-nak lagi kalau rupe dalam gambo lagi la..

rase muke da tak pucat da..rase cam da pakai lip bam kasi pink bibir..tapi bila hubby snap pic kompom muke aku adalah pucat..da la kembang sume kan..saje je nak bagi aku feeling cam apam terlebih ibu..sies..rase kembang sangat-sangat..~_~


erm ni pic lame..setahun lebih da..mase ni kawen lom sampai lagi sebulan..meronggeng ngan dak Hanna ni..die la my only BFF..yang paham and sangat memahami..yang selalu willing bagi telinga time aku emo-emo..yang nasihat aku bile aku nak terjerumus ke jalan yang terpesong..yang selalu kembali kan aku ke landasan yang benar..yang same-same berkongsi nikmat buah cinta...eceeeeeeeewahh!!..

time ni aku memang dok emo kate aku gemok..fine! memang gemok pun..tapi kalau nak banding skang ni..memang lagi la kan..da tu nak wat camne..nak kate berat naik..skang ni berat takat tu je la..since 7 bulan pregnant lagi berat cam statik je..kalau naik pun sekilo..tu pun kalau timbang pas makan la..

lately ni kan aku adalah membedal tahap dewa tak sedar diri kan..kate pun da tak lame lagi due..bukan la pas ni tak leh nak makan da..cume kalau ko da kena pantang nanti takkan la nak leleh aor liur tengok orang makan..then tetibe kena meroyan..orang len meroyan sebab tekanan perasaan..aku tekanan jugak..tekanan tak leh makan..muehehehehhe..

cite-cite pasal dak Hanna ni..kitorang kan jauh skang ni..die nun di KT..kalau dulu die dekat je..kat Seksyen 19..skang ni memang jauh la..kate pun masing-masing da de kehidupan sendiri kan..hari-hari bekerja aku selalu teman die ym..hehehhe..yelah temankan..padahal ganggu orang keje..da tu ape lagi yang aku mampu buat kan..nak jahit manik lelame sangat nanti baby marah..die tak selesa..ececececy..baby gak yang jadi sebab dan alasan..
hasil ber'ym' ari ni..terjebak nak makan mihun goreng..padahal bukan nye Hanna gitau die makan mihun ke hape..cume cite-cite pasal nak masuk umah baru...ye..Hanna da de umah sendiri ok..menjeles la aku..menjeles dengan niat baik..harus usaha lebih ngn hubby untuk dapat umah sendiri..

erm dok cite pasal nak masuk umah baru tu la..die nak wat majlis bacaan Yassin kecik-kecik..jemput orang surau..then tetibe die sebut "hidang mihun je nanti"..terus aku cm boleh bau mihun goreng panas-panas...hahahahha..lantas kaki ni laju gi dapo..amek lesung tumbuk-tumbuk..da tak kusyuk da nak chatting..kepala da asyik nampak mihun...gile la selera ibu pregnant..takuit!!

now ni da release da..sebab mihun da terhidang..tunggu nak ngap je sat gi..sebelom tu tepon hubby dulu gitau da breakfast..nnt die bising anak die lapar..cait!..bini lapo takdo hal pulak kan..hahahaha..

pape pun my dear hubby jangan lupe janji-janji mu malam nanti...miahahahah..^__________________^

gambo mihun adalah takde sobab ea..ni mihun bodoo je..mean mihun kosong..so tak proper la..janji lepas hajat aku..nak pi beli sayur ayam daging sume bukan dapat keizinan pun..ni yang nak request esbok besar cecepat ni..leh stokcup banyak sikit lauk kan...

k la..selamat bersantap sume..hohohohoyeah!!

Sunday, April 10, 2011

takde orang sayang..

salam..

wah..tajuk tak hengat kan..biase la kalau tengah emo guling-guling ni..


malam tadi da la rase kosong..rase sorang-sorang..orang len lena diulit mimpi..beradu dalam ketenangan..aku jugak yang gelisah sorang..terus rase takde orang sayang..sob..sob..

da la..update secare pendek sebab emosi melanda..

Sebelom terlambat...

salam..

terlambat la sangat kan..heheheh..sabar je la ngan owner blog ni ye..memang 2 3 ari ni memang akan banyak episode makan-makan..and masak-masak..adeh..tinggal lagi 19 hari je lagi ni..sempat ke nak makan sume???

ececey..ape pulak tak sempat kan..sempat je..kalau bulan pose..19 hari tu siap leh makan macam-macam kan..kadang aku ni rase aku kan bersalin hujung bulan ni..kire sampai cukup EDD la..tapi bile malam tadi terase sakit perut len macam..sampai nak jalan pun tak boleh..terus feeling takuit-takuit..hehehhe..fuh..saspen..nebes sume ade la..

masuk bilik pun hubby papah..tolong baringkan..time tu da dekat nak Maghrib..bu je pas had dinner..mulut nak ngap lagi..tapi timbang rase pada perut..takut full sangat..

bile da sakit gitu..terus otak ni ligat pikir ape lagi yang tekak ni nak makan..kalau ikut kan malam tadi memang da nak masak pengat labu ni..tapi tahan je la lagi..ate katenye pun tak leh nak berdiri lelame kan..rase cam baby nak kuar je..

kisahnye yang terase nak makan pengat labu ni bukan la mengidam berhari-hari pun..ingat tak semalam kan aku ke JJ ngan hubby ngan niat mau mencari Roti Boy tu..da yang di carinye takde..maka melarat masuk JJ sume..

last pegi sane 2 minggu lepas terbeli mangga yang best..so kali ni nak beli la lagi mangga best tu..sekali mase nk gi timbang mangga tu terpandang labu yang da dipotong 4..kuning die tu macam menggamit je..memula wat derk je..terus je jalan..

sampai separuh jalan patah balik..tetibe terpikir nak mam pengat labu..kang kalau wat derk je..sampai umah bu nak haru sume susah la kan..so bile da nampak tu terus je la beli..

 

ni la hasil masak-masak di Suboh hari..tak lena tido nak tunggu cerah sebab tekak ni teringin sgt nak rase lemak-lemak manis pengat labu ni..senang kacang kuda kacang peas je ni..

pas Solat Suboh..sambil cuci pinggan mangkuk..rebus dulu sat labu ni..kasi lemnut sikit..kalai terus masuk santan nanti nk tunggu labu ni lembut santan tu pun da nak pecah minyak..so resultnye jadi berminyak la kan..

nak elakkan jadi gitu la..aku prefer rebus dulu jap..then agak-agak da macam separuh lembut tu bu masukkan santan and gula melaka..and secubit garam nak kasi lomak-lomak sikit..

da 2 mangkuk selamat masuk perut..gile kentang ni mam sorang je..tak pe baby ye..sebut je nak makan ape..nanti ibu order je nga ayah..fuh..fuh..mudahan dapat la ye..

hari Ahad yang cukup tenang..walaupun hubby adalah keje ari ni..da siap sume keje umah..makan pun da ..skang ni moh kite siapkan projek tempahan manik pulak..bile mau siap kalau asyik bertangguh..seb bek tuan die tak bising..=]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...