salam..
tak berupdate since sebelom raye..cite raye lagi la aku tak atau nak update ape...sebab nye tak beraye mane pun..banyak yang tak best dari yang best..sampai bile aku nak please kan orang je..sedang kan oarng tak penah terpikir pun nak jage hati aku..
ok enough merepek..da seminggu Hazeeq batuk..stok yang ade kahak tu lagi..die batuk sampai muntah..ye la..baby kot..mane la die tau camne nak buang kahak tu sume..skang ni still batuk lagi..tapi da kurang sikit..
hari Sabtu da ke UMRA cek batuk die..tunggu baik batuk tu bu boleh checkup 6 month..dapat ubat 2 jenis..tapi bukan ubat batuk la..suspek baby alergix to ikan..aku jugak yang salah nye..ade ke baby 6 bulan gi bagi bubur ngan ikan..kena tunggu babu 1 year bu boleh bagi la..so sila lebih cakna selepas ini..
makanan baby stick to carrot puree sahaja..2 biji carrot dengan 2 sudu beras..masak smpai kembang beras..then blend..tu la santapan feveret baby...soon nk try avakado..nak try jugak pear and epal..tapi belom berkesempatan lagi nak pegi beli..nak kena tunggu beli kete sebijik lagi..senang aku nak drive sendiri pergi market..
laki aku ni busy memanjang..anniversary pun lupe..adoi la..sabar je la miza oiii..
tu je..semput da aku kejar nk update lagi..nak lap lantai ni lagi..hapuskan habuk !!
:: ^_^ ::
:: o u r j o u r n e y ::
Wednesday, November 9, 2011
Thursday, November 3, 2011
Akhirnye yang di tunggu da keluar..^__^
salam..
agak bangang jugak aku ni..hehehe..tunggu ape??tunggu bahan kumuh dalam perut baby kuar..Alhamdulillah.saat nak mandikan die pukul 9:30 pagi tadi..tengok penuh melimpah ruah pampers dengan stok 6 hari yang die simpan..
tak putus-putus aku ucap syukur..da bimbang da..kalau tak kompem la kena ke klinik hari ni..even stok 6 hari nye..bau tak de la masyam sangat..and texture nye pun ala-ala bubur die tu la..sikit pun xkeras or likat pun..harap nye takde masalah la..
sebenarnye baby da genap 6 bulan mase 30hb hari tu..but appoinment ngan doc lepas raya haji nanti..tak pe la..ni yang last..after yang 6 bulan ni..tunggu baby genap 1 tahun la bu jumpe doc balik..hope sume ok..sehat-sehat je la hendaknye ye..

tak pe..nanti gi checkup nanti ibu tanye doc ye..dulu ye la..mase tu baby fully bf..memang takde riso sangat..(tetap riso sebenarnye)..skang ni baby da consume solid food..riso la..aku ni kalau 2 hari je tak membuang kompem kena gune ubat bau nak jalan..harapnye baby punye kitaran pas ni kembali normal la..
ok tu je la..mau blend bubur baby..
p/s :: baby alergic ngan seafood..die akan batuk and gatal hidung juga telinga if aku letak ikan dalam bubur die..now just stay to the carrot puree je la..soon will bu use avokado juge..
Wednesday, November 2, 2011
Baby kurang buang air
salam..
hari ni da masuk hari ke-5 da baby tak poo poo..semalaman aku tak lena tido..hari lagi la tak de mood..bimbang takut die sakit perut..so far tak de la nampak die sakit perut..ok je..ceria je..makan ok..menyusu pun ok..
tapi tadi petang mase mandikan die..ade nampak secalit poo poo..hopefully malam ni die berak la..susah hati takut baby sakit..aduhai la hati..stress jugak lagu ni..kalau die tak berak jugak malam ni..pagi esok memang kompem ke klinik la..kalau die just bf je takpe la..nothing to worry..ni da start makan..tu yang riso tu lebih..
ni elok je dok menjelajah seluruh rumah..merata die pergi..sambil dok bebel-bebel..tak de pape la tu kot..mase raye ari tu penah jadi..time tu still fully bf..tak de masuk pape makanan lagi...tu pun aku gelabah da..rase release gile bile die berak..sekali berak memang melimpah ruah..stok 3 4 hari nye..bau pun da macam loji penapisan da..
ni tak tau..da 5 hari peram ape bau entah..hahahaha..di sebalik susah hati..terselit juga rase happy..happy sebab memang baby da de tande nak berak..and die punye 'stool' pun biase-biase je and more..soon da nak pindah..pas ni boleh la merase dok rumah bawah..tak payah da nak stress lagi pikir nak ngankut barang..petang-petang boleh bawak baby jalan-jalan taman..boleh pegi kedai sendiri..boleh pegi pasar malam jugak..
thank you Allah..syukur sangat..Kau Maha Mendengar..!!
hari ni da masuk hari ke-5 da baby tak poo poo..semalaman aku tak lena tido..hari lagi la tak de mood..bimbang takut die sakit perut..so far tak de la nampak die sakit perut..ok je..ceria je..makan ok..menyusu pun ok..
tapi tadi petang mase mandikan die..ade nampak secalit poo poo..hopefully malam ni die berak la..susah hati takut baby sakit..aduhai la hati..stress jugak lagu ni..kalau die tak berak jugak malam ni..pagi esok memang kompem ke klinik la..kalau die just bf je takpe la..nothing to worry..ni da start makan..tu yang riso tu lebih..
ni elok je dok menjelajah seluruh rumah..merata die pergi..sambil dok bebel-bebel..tak de pape la tu kot..mase raye ari tu penah jadi..time tu still fully bf..tak de masuk pape makanan lagi...tu pun aku gelabah da..rase release gile bile die berak..sekali berak memang melimpah ruah..stok 3 4 hari nye..bau pun da macam loji penapisan da..
ni tak tau..da 5 hari peram ape bau entah..hahahaha..di sebalik susah hati..terselit juga rase happy..happy sebab memang baby da de tande nak berak..and die punye 'stool' pun biase-biase je and more..soon da nak pindah..pas ni boleh la merase dok rumah bawah..tak payah da nak stress lagi pikir nak ngankut barang..petang-petang boleh bawak baby jalan-jalan taman..boleh pegi kedai sendiri..boleh pegi pasar malam jugak..
thank you Allah..syukur sangat..Kau Maha Mendengar..!!
Tuesday, November 1, 2011
Hobi di kala senggang
salam..
hari ni baru berpeluang update..hari Sabtu lepas..berpeluang jalan-jalan ke Melaka..sambil pergi kenduri..best..even sesat pun..sebab jarang dapat pergi Melaka..not bad la..seronok tengok suasana yang kite jarang tengok..bangunan yang ala comey-comey sume..
ni 2 3 hari tak berupdate sebab pertama nye ialah MALAS..ape lagi kan..pastu tak de mood la..then yang utama selepas yang pertama tadi ialah sebab ni hah..

sibuk nak memanik baju 2 3 lai lagi tinggal ni..anak tido ni je la keje aku kat umah..disamping menonton dan melantak..heeheheheh..
ni bukan baju raya haji ye..baju ni da pakai mase raya puase hari tu..tapi sempat jahit tang lengan nye je..kat leher nye bu je dok usahakan ni..Insya Allah coming soon akan ade lagi sampai baju-baju lain..
pada sape yang percayekan keje tangan aku ni..time kaseh ye..=]
tu je la..sebab malas menebal ni..
Thursday, October 27, 2011
Rentetan entry full time housewife..
salam..
tu la padah nye buat entry bile tengah emosional..hasilnye hati yang lebih menguasai akal..penjelasan untuk entry INI..even bukan la de sape pun yang nak bace..cume kalau ade yang terbace nanti takde la orang akan salah paham and salah anggap kate aku takbur or lupe diri ke..
kalau bace penuh entry tu pun da tau sebenarnye aku tengah emo sebab da bosan dok umah..cume aku tersekat nak kuar keje..aku tersekat sebab aku sayangkan anak aku..aku tak sanggup nak bagi orang len jage anak aku..hatta nenek die sekali pun..kalau boleh nak anak membesar depan mate..aku yang dok ngadap baby hari-hari ni pun kadang-kadang rase rindu time kecik die..
bayangkan la kalau aku keje..dan hanya berpeluang jumpe anak bile da malam..tak ke meroyan nanti..aku tak kuat macam ibu-ibu lain..aku tau orang len pun meronta nak dok umah jage anak..ade mase 24/7 dengan anak..tapi nak wat camne kekangan hidup skang ni yang serba serbi mahal..kena la dorang keje..
macam aku ni bukan la kaye pun..tapi tu la pengorbanan aku..sedangkan aku sepatutnye keje untuk tanggung adik-adik aku belajar..duet simpanan mase aku keje dulu pun da susut..keje tidak..tapi duet mengalir kuar jugak..lame-lame duet setinggi gunung Everest sekali pun akan susut..
kat bawah ni aku point-point kan ape best dan tak best nye dok umah n keje..
BEST DOK UMAH
pendek nye..setiap ganjaran tu datang nye dengan pengorbanan..aku dapat jumpe suami tiap-tiap malam..tapi agak sukar untuk die cuti ade mase dengan family..die cuti Hari Raya jela..Raya Haji ni pun silap hari bulan kena keje jugak..gini la bisnesman..ko la bos..ko la kuli..akhirnye nikmat dapat dok rumah akan pudar sebab da rase bosan tak dapat nak kemane..tu sebab aku yang loser ni tak reti nak berdikari..padahal dulu zaman bujang merata je aku pergi..lone ranger..skang ni je sume benda pun nak harapkan suami yang super busy itu..
dan aku jugak langsung tak bangge jadi suri rumah..loser gile..tapi demi anak..tapi tak bermakna aku tak usaha langsung untuk cari keje..ni tengah gigih cari keje..kalau dapat gomen mmg kena kuatkan hati la..buat mase ni any tawaran keje swasta aku tolak la..anak lagi penting kot..
hopefully bile hubby da setup bisnes sendiri nnt keadaan akan lebih ok la...harap nye..
ok tu je..bye !
tu la padah nye buat entry bile tengah emosional..hasilnye hati yang lebih menguasai akal..penjelasan untuk entry INI..even bukan la de sape pun yang nak bace..cume kalau ade yang terbace nanti takde la orang akan salah paham and salah anggap kate aku takbur or lupe diri ke..
kalau bace penuh entry tu pun da tau sebenarnye aku tengah emo sebab da bosan dok umah..cume aku tersekat nak kuar keje..aku tersekat sebab aku sayangkan anak aku..aku tak sanggup nak bagi orang len jage anak aku..hatta nenek die sekali pun..kalau boleh nak anak membesar depan mate..aku yang dok ngadap baby hari-hari ni pun kadang-kadang rase rindu time kecik die..
bayangkan la kalau aku keje..dan hanya berpeluang jumpe anak bile da malam..tak ke meroyan nanti..aku tak kuat macam ibu-ibu lain..aku tau orang len pun meronta nak dok umah jage anak..ade mase 24/7 dengan anak..tapi nak wat camne kekangan hidup skang ni yang serba serbi mahal..kena la dorang keje..
macam aku ni bukan la kaye pun..tapi tu la pengorbanan aku..sedangkan aku sepatutnye keje untuk tanggung adik-adik aku belajar..duet simpanan mase aku keje dulu pun da susut..keje tidak..tapi duet mengalir kuar jugak..lame-lame duet setinggi gunung Everest sekali pun akan susut..
kat bawah ni aku point-point kan ape best dan tak best nye dok umah n keje..
BEST DOK UMAH
- dok umah ni aku de banyak mase dengan anak
- aku boleh rehat bile keje rumah da setle dan bila anak tido
- aku boleh melepak ngadap lappy dan ngadapt tv
- aku boleh masak..tu antare passion aku
- aku boleh meneruskan hobi memanik baju bile baby tido
- hubby bg duet blnja bulanan - which i use to help my sista
- aku hanya terperap dalam umah..umah pulak tinggi
- aku tak tau perkembangan luar
- aku tak de kawan..kawan baik sume jauh-jauh
- aku kurang cakne penampilan..hari-hari pun pakai suar and t shirt je kat umah
- im a loser - sebab aku memang nak jadi wanita yang bekerjaya
- aku takut nak drive sebab drive pun sebulan sekali time pergi pasar - paling jauh la tu
- aku tak de kete sendiri - tak de kepentingan nak ade kete sendiri
- aku tak berupaya nak bawak baby bersosial..baby pun da terkurung macam aku jugak
- aku dapat kuar rumah jumpe kawan tempat keje
- aku de gaji - boleh bantu family
- aku tau perkembangan luar sane
- aku mampu untuk ade kete sendiri
- aku akan lebih konfiden nak drive sendri
- aku berupaya nak bawak ank berjalan di hari minggu atau bercuti ke Cameron contoh nya..
- akan tiba 1 mase aku akan penat dengan keje dan rase nak rehat..
- bila keje kompem penat..mane nak buat keje rumah lagi
- yang paling penting terpakse jauh dengan anak
- jumpe anak da malam..mane nak setle keje umah..mane nak luang mase dengan anak
- aku takut jd pape kt anak aku under jagaan orang lain
- aku da penat nak masak
- aku da penat untuk memanik baju
- takde mase da nk tonton tv ngadap lappy..
- sebab aku hanye ade 24 jam..
pendek nye..setiap ganjaran tu datang nye dengan pengorbanan..aku dapat jumpe suami tiap-tiap malam..tapi agak sukar untuk die cuti ade mase dengan family..die cuti Hari Raya jela..Raya Haji ni pun silap hari bulan kena keje jugak..gini la bisnesman..ko la bos..ko la kuli..akhirnye nikmat dapat dok rumah akan pudar sebab da rase bosan tak dapat nak kemane..tu sebab aku yang loser ni tak reti nak berdikari..padahal dulu zaman bujang merata je aku pergi..lone ranger..skang ni je sume benda pun nak harapkan suami yang super busy itu..
dan aku jugak langsung tak bangge jadi suri rumah..loser gile..tapi demi anak..tapi tak bermakna aku tak usaha langsung untuk cari keje..ni tengah gigih cari keje..kalau dapat gomen mmg kena kuatkan hati la..buat mase ni any tawaran keje swasta aku tolak la..anak lagi penting kot..
hopefully bile hubby da setup bisnes sendiri nnt keadaan akan lebih ok la...harap nye..
ok tu je..bye !
Subscribe to:
Posts (Atom)