Assalamualaikum..
really..memang patutnye aku ngantuk la kan sekarang ni..
since di saat jemari aku mengetuk kekunci ni..
jam menunjukkan pukul 4:27 pagi..
mate takde pulak rase ngantok..
suami sedang lena berbungkus selimut tebal..
si kecik Hazeeq yang kepenatan jugak tido lena sungguh..
ye la..pukul 1:00 pagi kot bu die lelap mate..
and bile die da tido baru la jari ni dapat bermesra dengan jarum dan manik..
Alhamdulillah..da siap sehelai lagi..
ade lagi yang beratur menunggu..
selebihnye menunggu peluang untuk memanik baju raye sendiri..
hajat di hati tahun ni nak try buat tudung sendiri..
ni sume gara-gara terpandang tudung cantek-cantek kat radiusite..
aku memang da sedia maklom tudung dorang memang superb !
ade ramai dok update status kt fb kate tudung situ cantek..
tapi aku malas nak menjebakkan diri ke sane..
tapi hari ni terpengaruh jugak.
sebab adik aku la bg link..
kate nye ade tudung yang super gojes yang memang die yakin sangat aku akan jatuh cinta..
guess what ??
memang pun sangat gojes..
hampir termenitik jugak air liur ni..
bile kenangkan harge yang humangaikh !!!
terus pelan-pelan tarik dari minda untuk memiliki..
erm..tapi sebabkan da terjatuh hati..
dan dengan hasrat untuk menjimatkan belanjawan raye tahun ni..
maka nya adik aku and aku da decide nak buat sendiri tudung tu..
since die ade state ukuran sekali..
but aku nak buat ukuran sendiri yang lebih menepati citarase..
nak labuh lagi bahagian belakang..
hopefully sempat la nk jengah Jakel lagi nanti..
detailing nye pun harapnye aku mampu la nk siapkn..
ikutkan mood nak memanik memang tengah mari sgt da ni..
tapi kena stop jugak..
tido dulu sepicing dua.
boleh bangun lewat sikit sebab ABC..cuti-cuti..
esok la bu start buat baju..
since owner nye nak awal Ramadhan nanti..means ade dalam seminggu lagi..
Insya Allah sempat siap..if takde aral..
till then..tak tau la bile pulak akan kembali menyemakkn blog ni..
^_____________^
selamat pagi Khamis sayam !
p/s : berlinang air mate tadi dok imbas kembali suke duke time sekolah dulu..really miss them !
:: ^_^ ::
:: o u r j o u r n e y ::
Thursday, July 12, 2012
Been Busy Lately (-___-)
Thursday, June 28, 2012
Nasi Ayam 1 Jam 40 Minit

ye..aku memang lembap wat kije..
tak kisah la..masak ke..kemas umah ke.
basuh baju ke..hatta makan sekali pun memang aku lembap..
tapi sejak ade anak ni..
tahap kelembapan tu ditahap yang dapat dimaafkan da..
sebab aku rase aku da boleh speed sikit..
but still tak leh nak compete ibu-ibu yang boleh siapkan full dishes dalam mase 45 minit j..
pergh! da macam MasterChef da ko..
semalam aku set jam bape lame aku boleh siapkan nasi ayam ni..
start dari cuci ayam sampai la hidang..
lebih kurang dalam 1 jam 40 minit..
tu pun ade selang-selang aku men kejar-kejar dengan Hazeeq..
dia kan suke sangat tolong ibu kemas dapor..
semalam lagi la..
die amek baju die yang da aku lipat dalam bakul..
then lap lantai..
bagus betol..
selame ni memang aku notis die memang suke sangat nak tolong aku..
time aku lap lantai..
SALAD !...
hehehe..semalam tak tau la ape nasib..
1 kawasan Saujana ni memang kehabisan salad.
merase la makan nasi ayam dengan ulam timun and tomato je..
by 9:00 malam tu da licin da..
sempat la suami and adik repeat makan..
Hazeeq makan sampai 3 kali..
tengok la..mungkin tahun depan la pulak ko buat Nasi Ayam ni..
^____________________^
Wednesday, June 27, 2012
Black Patch Lace with White and Grey Organza and Pearls | BEADS & SEQUINS
da lame terperap dalam draft..ari ni baru berpeluang kerajinan nak mempublish
memula pening nak design cemane..
nak simple tapi a little bit meriah..
sebab untuk raye kan..
sekali datang idea ni..
sekarang pun memang trending patch lace ni..
tapi orang budget besar boleh la beli french lace..
aku bedal lace Nagoya Kamdar je..
paling mahal pun sambar kat Jakel ari tu..

kang nanti tak suprise la..
orang len da tengok dulu..
tapi aku gatal jugak nak upload..
harap empunya baju tak marah !
Wednesday, June 20, 2012
Dark Brown Patch Lace with Oranges mixed Scattered Pearls | BEADS & SEQUINS
Salam...
da lame tak bercerita di sini..
pertame sebab nye lappy rosak..
hardisk yang rosak..
so sume document adalah hilang..
terus semangat pun down same..
but Alhamdulillah..kelebihan punyai suami yang hitech ni..
segale doc yang da hilang termasuk sume gambar and video baby
dapat di recover balik.
but it takes a very long time..
bout 3 4 days to finish..
so aku just online untuk cek ape trending kat FB je la..
secondly..
most of mase 3 minggu lepas adalah tertumpu kepada memanik..
pergi ke KL cari stok manik..
hampa kecewa..banyak yang aku nak tak de kat kedai Bunga Reben tu..
then cari jugak stok lace kat Nagoya and Jakel..
sambung beli manik kat CT Craft kat seksyen 18 Shah Alam..
balik sambung memanik baju yang super duper problemo ni..
sian baju ni..sial sungguh..
but Alhamdulillah..turned out very gorgeous..
even aku tak bape puas hati..
sebab kena betol betol crowded untuk tutup cacat cela nye..
nasib la ko baju..
so ni adalah entry warming up balik..
sebelom ibu sambung bercerita kisah si anak bujang sorang ni..
banyak yang ingin di kongsi..
on what had happened through out last 30 days..
aku draft 1 1..
kalau rajin nanti baru la cite detail bergamba sume..
untuk tatapan anak anak ibu.
and reader yang rajin jugak jengah..
^______^
pertame sebab nye lappy rosak..
hardisk yang rosak..
so sume document adalah hilang..
terus semangat pun down same..
but Alhamdulillah..kelebihan punyai suami yang hitech ni..
segale doc yang da hilang termasuk sume gambar and video baby
dapat di recover balik.
but it takes a very long time..
bout 3 4 days to finish..
so aku just online untuk cek ape trending kat FB je la..
secondly..
most of mase 3 minggu lepas adalah tertumpu kepada memanik..
pergi ke KL cari stok manik..
hampa kecewa..banyak yang aku nak tak de kat kedai Bunga Reben tu..
then cari jugak stok lace kat Nagoya and Jakel..
sambung beli manik kat CT Craft kat seksyen 18 Shah Alam..
balik sambung memanik baju yang super duper problemo ni..
sian baju ni..sial sungguh..
but Alhamdulillah..turned out very gorgeous..
even aku tak bape puas hati..
sebab kena betol betol crowded untuk tutup cacat cela nye..
nasib la ko baju..
so ni adalah entry warming up balik..
sebelom ibu sambung bercerita kisah si anak bujang sorang ni..
banyak yang ingin di kongsi..
on what had happened through out last 30 days..
aku draft 1 1..
kalau rajin nanti baru la cite detail bergamba sume..
untuk tatapan anak anak ibu.
and reader yang rajin jugak jengah..
^______^
Thursday, May 24, 2012
Susahnya Nak Bagi Hazeeq Makan
memang hari-hari ibu susah hati ..
bangun pagi je fikir nak masak ape untuk anak ibu sorang ni..
die ni memang susah sangat nak makan..
pada die lagi senag susu je ngan ibu..
ngan suami pun kadang aku tak de nak struggle
nak cari resepi baru..
untuk suami telur mate denga kicap pun da heaven sangat da..
tapi untuk budak bucuk ni sorang seriously..
kalu mencabar kemahiran memasak ibu yang tak berapa nak ade ni.
hari ni memandangkan stok lauk memang da tak de..
aku memang cadang nak bawak Hazeeq gi kedai..
tapi tadi mesej ngan suami..
katenye tengahri die nak balik belikan lauk nasi..
ok la tu..
tak payah la aku usunh Hazeeq tengah panas ni nak ke kedai kan..
after suami da pergi keje..
aku mandikan Hazeeq..sementare tunggu die nak main air..
aku tumis rempah ..
buat sup telur je la..
siap potong daun sup..
elok dia da takmo main air..
pakai kan die baju then jerang nasi..
masak nasi lembek..
khas untuk anak sorang ni..
tak pe ibu boleh jugak tumpang sekaki.
untuk ibu cukup la ngan milo ais segelas..
heaven da tu..chipsmore baby puna de ni.
ibu nak sikit ye...^__^
sementara nak tunggu nasi masak..
haeeq da pun tertido..
hasil menyusu sambil ngadap Alif Ba Ta song..
memang wajib taip-tiap pagi ngadap Alif Ba Ta dulu..
harapnye die tak de la nak dengo lagu K-pop je..
ni sume salah aku la..
so sekarang ni mari kite betolkan mane yang da terpesong tu..
bawak ke jalan yang lurus balik..hopefully !
elok aku siap sidai baju..
masuk je rumah die sengih da..
da bangun bushuk ibu ni..
tido tak lame sebab die lom makan lagi..
ngam ngam nasi pun da suam..
senduk nasi dalam pinggan..
campur sikit sup telor..
ajak die ke depan..
sambung lappy ke tv..so wide screen la layan Upin Ipin..
mate die ralit tak alih dari kace tv..
senang keje aku..suap nasi..
suap sup..
suap kuning telur..
hulur gelas air..
die srooooot je..
tanpe sikit pun mate alih dari kace tv..
sedar tak sedar.
abes Upin Ipin kisah Mainan Baru yang berdurasi 17 minit..
maka nasi dalam pinggan pun tinggal sikit je lagi...
da boleh jugak dengar Hazeeq pun da sendawa..
Alhamdulillah..misi berjaya untuk tengahari ni..
misi untuk minum petang dan makan malam masih dalam perancangan..
ape yang Hazeeq nak makan ye??
Keropok??
erm ayah mintak nak masak lemak telur untuk die berbuka nanti..
sayur pulak ?? tengok la ape yang ayah bawak balik nanti..
^___^
Subscribe to:
Posts (Atom)