:: ^_^ ::

Saturday, January 8, 2011

Mr.Sharp dok kt luar umah

ari tu ak de gtau sal nk g dating ngn hubby tu..Alhamdullilah..mmg jd kuar pun..ingt hubby nk bawak pegi JUSCO Bukit Raja.sbbnye ak dok ngiau2 nk g ctu j..dekat..xsangke plak die pg smp JJ Bukit Tinggi..die mmg suke ke sane pun..katenye best sket nk pusing sbb besar..byk bnde la tgok..ak xkisah..sbb ak ni ngikut j..yg drive tu die..kitorg kuar Khamis mlm..xsngke plak jam memanjang..almost kt sume traffic lite tu bersusun2 la kete..smp hubby pun tertnye..de ape2 k mlm tu smp ramai sgt yg kuar..seb bek la mase smp kt sane xde la sesak sgt..xsesak pun parking penuh jugak..tp tu xjd masalah pd kitorg sbb itorg mmg de lot parking sndri yg mmg dekat gile ngn pintu eskolator..hehehe..no hal la even org len xde parking pun kitorg mmg sntiase ade..=]

..smp2 sane da pukul 9 lebih da..jd tnpe buang mase terus la menuju kt tmp jual pakaian bby..cari pape yg patut..then bayo..da siap sopim sume tu..kitorg mmg da plan awl2 nk mam kt RasaMas..tp tertinggal plak kupon dlm kete..ak suh hubby turun g amek..tp die xmo plak tinggal ak sorg2..takut jd pape sbb da mlm..even ramai org pun..mcm2 bleh jd..ooo..scary..nk ak turun same kesian plak tgok ak jln..ye la..nk tunggu lift ke berjam..ak plak da terkedek2 sakit pinggang..dats y la ak xbape nk kuar skng ni..mmg sakit pinggang..make xjd la nk mam kt ctu..hubby ajak mam kt Antan Batura..depan kompleks..ala..yg tepi tasek tu..ak mmg de gak teringin nk mam kt ctu..so xjd issue la sbb kena dengan kehendak..=]..hehehe..buruk benor org pregnant ni kn..seb bek la ak xde mengidam bnde plek2..or benda jauh2..

..dlm kete hubby gtau nk ajak g TESCO dulu..katenye nk beli washing machine..since kitorg kawen ni belom penah lg beli washing machine..ni pun ari2 dok lenjan washing machine tuan rumah ni..yg mmg sedia ade uzur..pastu bleh muat 2 3 lai j baju..bayangkan la bape lame bu nk siap mendobi..nk kne bilas lg..ari tu asalnye plan nk beli bile da pindah umah bawah..or bile de rezeki dok umah sendri..tp memandangkn mmg xpindah n ak pun da xlarat nk wat keje..make hubby decide la nk beli segera..wah2..terase disyangi sungguh!!smp2 kt TESCO da kul 1030..seb bek TESCO ni mmg tutup lewat..terus cepat2 g usha mane yg berkenan..hubby de gitau nk mk yg sebijik cm yg ak belikan utk ma..mase usha2 tu mmg yg cm ma punye ade..harge murah sket dr yg ak beli kt Dungun..cantek kaler pink lg..pastu tgok yg sebelahnye pun harge same..tp muatan lg besar..rope2nye yg sebelah ni ngan offer..brand SHARP..load 11kg..sgt tomey jugak..n water inlet die de 2..bleh basuh gune air panas or sejuk..ko adjust j kt ctu..sonang..
ni la MR. SHARP yg still lg dok kt luar sbb hubby lom balik.

yg brand toshiba sebelah tu la same ngn ma punya
..endup nye ak da tapaw pakej sume dlm entry ni..so mulai sok da bleh snyum basuh baju xyah la ko nk kne g jenguk2 nk kne bilas k hape..tunggu bunyi j da siap..tinggal kena sidai je la..ooo..terase beban ni kurg da sket..thanx to my dear hubby yg mmg selalu usaha utk selesakn hidup kami..soon de rezeki lebih mao pinang icbox besar plak..yg tecit ni mmg bu lg bli..tp sbb tecit tu la..susah nk letak baragn..bu letak sket j da penuh..insyaAllah de rezeki baby nnt..Amin..

..oo..hubby balik Seremban..still lom balik lg..td keling yg hantar barang tu kena letak kt luar j sbb hubby mmg xbg sape2 masuk if xde org kt umah..ak pun xslesa..so Mr.Sharp..u tunggu la kt luar dulu yek..

Preparation : Barang baby

sakit malas da dtg..bu ni bukan men lg rajin nk hapdate..pastu bile dtg angin monsun malas terus senyap sunyi..ak jengah blog2 len pun cm sunyi jugak..agak2nye musim2 sejuk ni mmg org sume suke brbungkus j kot..(tu ak..berbungkus j 24/7)..^_^..mmg la sgt sonok sbb now ni da bleh tido lame sket siang hari..mmg ak xheran la klu org nk tepon k nk msg k bile da tido..lngsung tido mati la..mlm mmg cm biase la..xleh nk lelap sgt..kaki kejang la..lenguh betis la..

..smlm plak xleh nk tido sbbnye emosi ni terganggu..terase cm de j bnde xkne..ade bnde xcukup lg la..padahal almost 90% preparation sume da siap..agknye ni mmg feeling 1st time nk jd ibu kot..kite mesti la nk yg terbaek utk ank kite kn..2 ari lepas..akhirnye berjaye jugak aku bayar deposit bakul baby yg aku tempah ari tu..bukan xde duet (cet..macam la banyak duet)..tp nk tunggu nk pi bank nk transfer tu yg mkn tahun..hubby da suh gune j maybank2u die..tp cm xbest j rase..ak rase ak ni nyusahkn hubby j..padahal since kawen ni..mintak duet pun jarang la..ak lbih selesa gune duet sndri..last2 ak transfer gune acc acc ak..nnt balance pun nk mntak hubby bayo..

..da transfer tu terus mesej cik izzati ni..die jnji dlm awl bulan 2 ni siap..tp klu bleh awl mmg die awlkn..tu la yg die jnji..ak bukan ape..if siap awl2 ni bleh la basuh sume baju2 baby..n kemas awl2..since eg spital sume ak da beli..sgt somey..ni hasil sopim kt JUSCO smlm..=]
ni la beg hospital 4 bby yg sgt somey..biru for boboy..^_^





..bg ni agak besar la..kire mmg saiz2 yg ak nk..xde la mahal sgt..da biase ak tgok org pakai yg de gambo kartun2 tu..yg tu murah sket dr yg ni..tp material die mmg hampeh la..yg ni mmg ak soooka la..de cover beg yg lutsinar 2..if bukak..da jd 2 beg..so nnt yg lutsinar tu leh la wat beg pakaian kotor bby..dlmnye siap de changing mat yg selesa..pastu tmpt letak toletries..kire puas ati la..balik tu ak dok belek2 j beg..smp hubby pun perli2..biase la..ak ni mmg xcited sgt2..cek list barang utk g spital sume da de..tinggal nk masuk kn j..bulan 2 nnt da bleh la start packing n simpan dlm kete siap2..nnt xde la kelam kabut..

Thursday, January 6, 2011

nasi berlaukkan sardine..menu musim sejuk

erm gile lame dpt tido membuta ari ni..thanx baby ye pg peluang ibu rehat ari ni..mlm td cm biase la..utk dis week mmg ak xdpt nk tido mlm..so mlm td pun same..bleh lelap pun da dekat nk subuh..pg2 lg hubby da kejut utk solat (thanx dear)..then bile mate da bukak xd maknenye nk tido  balik..temankn hubby layan katun depan tv..die da terlelap balik..xpe la..since kul 9 nnt bu die bukak kedai..alang2 mate da bukak luas..nk wat bfast..cm xde idea..tnye hubby nk mkn pape pun die xtau nk mam ape..air pun xnk..so sonang la keje makcik..

..kite start la kemas umah..vacuum sume..jemur kain yg hubby basuh mlm td..siap sume tu hubby punda siap jugak nk g kedai..so seorangan la kt umah..nk masak pe ye..pk2 pun idea xmo dtg gak..sbbnye mulut ni nk mam beehun goreng..pergh sedap kn!!..jenguk ke dapo..nasi mlm td de lg suku..so kite panaskn..jenguk plak dlm kuali..sambal sardin mlm td pun stil berbaki..kite panaskn jugak..ala..da mmg tajuk entry aku pun nasi ngn sardin kn..hehehehe..tp xde la ak terus melantak sardin n nasi..

1-breakfast - cereal MILO + susu dutch lady honey

2-bruch - nasi + sardin

3-lunch - ak tido

4-minum petang - cereal MILO + susu dutch lady honey

..oo knape highlite kn sardine n nasi..1s sbbnye da lame gile xmkn sardin n any of seafood..kirenye sume jenis yg dr laut or sungai k or any jenis air la..mmg ak n hubby kena pantang..kitorg ari tu kena resdung terok..ak smpp hilang suare..hubby lg la..smp bengkak gusi sume..sian die..dekat sminggu ak masak bubur j utk die..so berbalik pd cite sardin td..biase musim banjir cm skng ni..(zaman2 ak kecik la)..kitorg selalu dpt bantuan makanan banjir ni..even umah xtenggelam..or air xnek pun..kate org susah kn..hehehe..=] ..(ooh ak sedar ak mmg org susah)..mmg kire lauk istimewa la dpt mam sardin waktu sejuk2 musim hujan..dulu ma sgt suke masak sardin ala masak tomato..pergh..meleleh ayer liur ni..kena plak ngn nasi panas2..mmg xheran la klu mak mertua lalu pun (ooo yeke??)..hehehe..so kirenye sume sibling ak mmg suke la mam sardin ni...

..memandangkn stok sardin mmg byk kt umah..n lauk len pun xde..sbbnye malas nk turun g beli..so bedal sardin la malm td plus peria goreng..habes gak sepinggan nasi..biase klu setin sardin tu mmg xpenah la bleh diabeskn mlm tu jugak..bleh mmbawak ke pg..ade waktunye ak mam ngn roti..men cecah2 cmtu j..hubby pun suke..or ak wat j lempeng cecah gak ngn kuah sardin ni..oooo heaven la..tp ari ni oleh kerana roti pun bu j abes..nk wat lempeng pun agak kemalasan tahap nk kne lempang dulu..makenye sardin n nasi mlm td je la yg masuk mulut...

..ooo apekah yg ko melalut ni myzaa..cite sardin pun smp berjela..motip..sbb mlm ni hubby da confirm nk dinner laur..dating hooyeah!!!!doa2kn la xde aral nnt ye..bu j jap td die call gtau kitorg kuar after maghrib..misi mau completekn brg baby..plus ak nk menyinggah MPH mau cari buku..(suggested bu eyein-chenta)..maka bercadang2 mau dinner kt RasaMas..memandangkn ak dpt byk gile kupon mam free kt ctu..so mau cube la..erm de yg tnye kt fb..dpt x ibu megidam ketupat sotong smlm??..jwpannye mmg xdpt la..mane la de sotong segar musim2 skang ni..seb bek la perasaan nk tu da kurg sket..n ak pun da xmo tgok pic yg sgt menggoda itu..hehehe..ooo..thanx to yg amek berat..sies rase disayangi..syahdu!!..

..skng ni mase utk g mandi n bersiap..tunggu hubby balik..n jom kite ronggeng2 mlm ni..=]

Wednesday, January 5, 2011

ketupat sotong..oooh..teringinnye!

 
:: ni mase 2nd time buat..sepuloh ekor sume slmt masuk perut ak ::




..sgt xtahan tgok pic ni..rase nk gigit j lappy ni..gulp!..sabo2..dr pg bu mkn skeping roti n segelas susu..tp xde la plak lapo..bile tgok pic ni terus rase perut ni kosong n lapo..aduyai..ni sbb anak ibu k mmg ibu yg selera besor..xpe2..tunggu hubby balik jap gi..pesan die suh beli sotong sgar..tp de k sotong segar2 musim2 skng ni..erm..klu xde..kite gigit pic ni ye..


..rase nye mostly org pantai timur mmg tau la..cm mmbe yg dok cni mmg pelik la dengar ktupat sotong ni..tp bile masuk mulut laju j..hehehe..bukan susah pun nk wat ni..cume byk songeh la..tp biase ak wat sorg xde mslh pun..so bg sape yg nk cube..ni la resepinye..resepi belah2 family ak la..yg belah2 part len mybe berbeza..sgt sodap..kuah yg lemak manis brkrim..

RESEPI KETUPAT SOTONG

bahan-bahan
1 cawan beras pulut - rendam lebih kurang1 hingga 2 jam
10 ekor sotong - sederhana saiz anggaran besar 2 jari
2 keping gula melaka - if gula perang kurg kick =]
1 1/2 cawam santan - sederhana pekat
1/4 cawan susu cair - bg yg nk lebih creamy
secubit garam
2 3 kuntum bunge cengkih
lidi yg dipotong lebih kurang 2 inci panjang

cara-caranye
-bersihkan sotong - asingkn kepala dr bdn n jgn buang tulang belakang - so nnt senang nk bntuk
-isikn pulut dlm bdn sotong..lebih kurag 1/3 penuh - jgn smp lebih dr 1/2 bdn nnt pulut tu xcukup kembang
-masukkn balik kepale sotong sbg penutup yg dikemaskn ngn lidi runcing
-susun sume sotong dlm 1 periuk - jgn terlalu besar periuknye..muat2 utk jumlah sotong
-masukkn santan.- if nak cair cmpo sikit air
-masukkan gula melaka - if xcukup manis bleh tambah gula biase
-masukkn bunge cengkih n garam
-masak sehingga kuah td kering n pekat - anggaran mase 30 minit/sehingga pulut cukup masak

..so tu la lebih kurg resepinye..ktupat sotong ni dimakan begitu sj..n bukan nye lauk nasi ye..makanan ni manis n creamy..somthing utk minum petang mybe..=]..ooo..da meleleh air liur da ni..

aku, die n hubby..

erm nmpk cm budak2 la plak nk emo2 kn..tp mmg ibu2 hamil ni sensitip ape..gile xsensitip if de pompuan dok tergedik2 ngn hubby kite..ikut perangai budak2..mau j gi lempang..da la ak skng ni mmg susah mau tido..if lelap pun jap j la..then sgt mudah nk terjage tgh2 mlm..pastu terkebil2 j la pandang kipas..bile da bengang2 ni mmg lg la ak susah ak nk tido..

..alkisahnye knpe ak nk emo2 ni..actually bukan la mo..nk tergelak pun ade gak..bile mngenangkn facebook ni btol2 bg effect pd live kite..dulu ak xde la rajin sgt on9..skng ni mmndgkn mmg sepenuh mase ak kt umah..make tu la aktiviti ak..if dulu ak xon9 pun..kekadang ak de gak la pantau ape yg terjadi..jnguk2 page hubby..tgok perkembangan kwn2..ak da lame notis yg hubby ni mmg jenis suke komen2 page mmbe2 die..xde ape nk jeles pun..sbb kwn2 j pun..n ak da kenal sgt ngn hubby ni..mmg telebih peramah..bukan ngn aweks j..ngn makcik2 pun..mybe sbb nature die sbg peniage..so kne la ramah2..gile la klu ak nk marah2 if die dok layan2 customer yg mmg dtg kedai nk die j yg layan..tp if da ngengade mntk no phone sume mmg ak bg j sebijik..senang j..g dekat2 ngn hubby buat2 la pegang pinggang die k..gosok2 dada die k..klu org tu xpaham2 lg..straight to the point j la ckp ak ni bini die..muahehehehehe..mmg keji gile kn..sape xsyg laki oiiii..meroyan la ak nnt..

..nk2 skng ni..or since ak pregnant ni mmg ak xleh berenggang langsung ngn hubby..nk die de dekat j..lg la terase bile ak rase ak ni da hodoh...oooo syahdu nye..sob2..mintak2 jauh la..so dek kerane hubby yg sgt peramah ni..de la sorg awek ni..mmg ak da notice da care die komen page hubby len mcm j..n if hubby komen page die..cm xcited terlebih..so ak usha2 la sket..erm bile da usha 2 tu terase xde la tergugat sgt...hehe..statement gile berani ni..ak pun tpk..mesti la die da tau kitorg ni da kawen..even pun hubby dulu letak pic ak kt profile die..ngn gamba kitorg kawen berlambak..pastu status married terang2 lg..xkn la bute sgt kot mate die nk nmpk..or mybe gak die ingt status tu cm kapel2 la..butuih tol..mmg ak mati2 xcaye la yg die xtau..

..nk dijadikan cite mlm td die de la komen page hubby..komen die masuk 2 3 saat j after ak komen..
ak xmo la nk copy paste cni..kn jd isu plak..skng ni musim saman2 ni..ak bukan kay sgt nk nek turun kot..miahahaha..di pendekkan cite..ni la lebey kuang pe yg jd..


status wall hubby : malam sudah mse untuk tido.. Sok keje pg hahahaha..

aku : penat sgt la tu..tido la..nnt sok nk kne keje pg..cek stok lg..

die : awl n0p td0. Xbujang r..haha

aku :  mmg da xbujang..kne la tido awl..byk lg tgjwb.

die : ‎0ps sekali kne kat gewe la pl0p.. Hahaha..-out- - ade k die kate ak 'gewe' (awek)..bute mate + bute hati


hubby : hahahahah lawok jer.. Bkn gewe tuh.. Dh jdi bini pon.. Weee..

die : erk..bini? Da kawen? - ni soalan bodoh k mmg bodoh k hape..wat lawak spastik la tu

hubby : msti la knp xpercaya ker?

aku : xpenting pun percaye k x..hehehehehe..nnt leh la cite kt bby..       

..mmg nmpk cm xde pape pun..tp mmg awek ni menyakitkn ati..patut la komen2 die yg lepas len macam j..ni klu dibiarkn mau melarat ni..dulu pun da penah jd..kire kejadian bu berlaku la..de sorg awek ni dok kacau2 hubby kt kedai..siap terus terang nk kapel2..da tu dok ulang alik depan kedai tayang body..hehehehe..yg lawaknye hubby da jd takut..siap tepon ak ngadu ade org ganggu die..

..ak paham pompuan ni mmg mudah cair sket bile tgok lelaki cm respon..tp xkn la xleh beza kot..nk kate hubby menggatal..ayat die mmg biase j la..len la ayat2 mase ngorat ak dulu..mmg da xjumpe da ayat2 cmtu lg..tp xpe la..wahai awek..harap2 pasni before nk over2 komen page org,..terutamanye jntan..cek dulu status die..mane la tau nnt..da letak hati n  perasaan pastu bu tau laki org..yg jenis2 keji cmni la yg menyumbang pd kes gaduh laki bini..


..seb bek la ak ni jenis emo..pastu leh gelak2..mlm td pun mase mule2 bace komen tu...tahan j la..pastu ckp sorg2 sbb hubby da tido..pas solat subuh td..suh la hubby cek acc die..smbil gelak2..die tnye la knape..then ak pun cite la..bla..bla..bla..blah..then die pun gelak2..terus die bukak page die..pastu sambung lg gelak same2..sian betol la..


..ak xpnah nk larang di nk add awek byk mane or nk komen sbb ak tau fb nk tmpt cari kwn..n die mmg suke brkwn..bukan pompuan j pun..so xde syak wasangke..tp bile de yg terlepas cmni la yg susah ni..terus kena gune kuase veto..harap2 awek tu insap la..da2 la ye nk add laki org..if bukan laki ak..laki org len pun xyah la nk kaco yek..=]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...