:: ^_^ ::

Tuesday, April 12, 2011

In progress..half way to go..=]

salam...

da almost nak abes petang..da nak masuk Maghrib da..sat gi nak gi mandi then siap-siap solat jemaah ngan hubby..InsyaAllah pas solat da plan nak gi mencari Roti Boy..ye..Roti Boy idaman kalbu belom lagi ku temui..sedih kan..hopefully malam ni dapat la lepas hajat nak makan kan..da niat nak beli 10 biji..stockup nak makan sampai da takmo..heheheh..

kena doa banyak-banyak sat gi..fuh..fuh..

hari ni cubaan menyiapkan sehelai baju..tapi misi tak berapa nak berjaye..sebab nye start jahit manik pun da kul 11:00 pagi camtu..menjelang Zohor je da tak larat nak dok congok..belakang adalah sakit..mintak diurut..

masuk bilik..pas solat terus niat mau beradu..eceh!..tapi tu sume angan semate la..angan yang musnah sebab sakit belakang ini bukan la sakit macam hari-hari biase..da sapu almez yoko-yoko pun totap tak mau jalan nye..terkebil-kebil la aku atas katil..lame-lame mate yang layu kuyu ngantuk tadi terus tak jadi nak tido da..

sambung mesej-mesej manje ngan hubby..ngadu lenguh sume..then die gitau nak balik awal sikit..awal kate die la..tapi still sampai umah pukul 6:30 petang jugak..takpe la..

ni kirenye da siap kena urut la..ingat mau je suh lagi..tapi kena la paham..hubby pun penat tak hilang lagi..balik umah aku pulak yang nak tambahkan penat die..

oleh kerana tu la maka misi aku adalah mustahil untuk siapkan selai baju ari ni..ni kire siap halfway pun da cukup bangge da..maksudnye dalam 2 hari boleh la siapkan..ni last da aku nak jahit manik before due..

actually de sorang kawan zaman KMPP dulu mintak tolong jahitkan manik..aku pun tak tau baju camne die mintak tolong jahitkan tu..sebab setau aku 1hb May ni die nikah..aku bukan sengaje takmo amek baju die..

tu la rase tak elok hampe kan orang..kawan pulak tu..da tu time die call je aku memang tak dengar..dan dan tu pulak no die aku tak save..aku pulak jenis fobia nak angkat tepon..aku tak suke bile no aku tak kenal call..mula rase nebes..rase aorta jantung aku tersumbat..aku mesej die tak reply..die call..terus cuak..gile kan..hehehehehe...

tapi takpe la..mungkin takde rezeki aku..lagi pun da dekat nak due ni..takut jugak bile aku amek baju die nanti tup-tup aku pulak da nak terberanak..tak ke naya kan..

memang la if takde keje 2 3 ari je aku leh siapkan selai baju..

takmo bebel panjang-panjang la..hubby da tunggu nak solat same..die kate kalau lambat die nak tinggal..hehehehhe..


layan la seketol due gambo ni..separuh siap je ni..sebelah je sempat siap..da hubby balik aku stop la jahit..nak kena layan die pulak..buat air sume..

 

pas dapat Roto Boy nanti mesti semangat nak siapkan tu tinggi..hehehe...goyang buntuit..sambil nari-nari..nak pi jalan-jalan ni..^______________^

Memori...^___^

salam...

morning..pagi lagi kan..hehehe..aku lom meletop lagi..masih nebes menghitung hari ni. 

malam tadi dok godek-godek selongkar gambo lame..memang muke pun da len skang ni..harap-harap pasni leh la kembali ke bentuk normal..bentuk skang ni bukan la tak normal..tapi kadang-kadang ngeri jugak nak tengok..nak-nak lagi kalau rupe dalam gambo lagi la..

rase muke da tak pucat da..rase cam da pakai lip bam kasi pink bibir..tapi bila hubby snap pic kompom muke aku adalah pucat..da la kembang sume kan..saje je nak bagi aku feeling cam apam terlebih ibu..sies..rase kembang sangat-sangat..~_~


erm ni pic lame..setahun lebih da..mase ni kawen lom sampai lagi sebulan..meronggeng ngan dak Hanna ni..die la my only BFF..yang paham and sangat memahami..yang selalu willing bagi telinga time aku emo-emo..yang nasihat aku bile aku nak terjerumus ke jalan yang terpesong..yang selalu kembali kan aku ke landasan yang benar..yang same-same berkongsi nikmat buah cinta...eceeeeeeeewahh!!..

time ni aku memang dok emo kate aku gemok..fine! memang gemok pun..tapi kalau nak banding skang ni..memang lagi la kan..da tu nak wat camne..nak kate berat naik..skang ni berat takat tu je la..since 7 bulan pregnant lagi berat cam statik je..kalau naik pun sekilo..tu pun kalau timbang pas makan la..

lately ni kan aku adalah membedal tahap dewa tak sedar diri kan..kate pun da tak lame lagi due..bukan la pas ni tak leh nak makan da..cume kalau ko da kena pantang nanti takkan la nak leleh aor liur tengok orang makan..then tetibe kena meroyan..orang len meroyan sebab tekanan perasaan..aku tekanan jugak..tekanan tak leh makan..muehehehehhe..

cite-cite pasal dak Hanna ni..kitorang kan jauh skang ni..die nun di KT..kalau dulu die dekat je..kat Seksyen 19..skang ni memang jauh la..kate pun masing-masing da de kehidupan sendiri kan..hari-hari bekerja aku selalu teman die ym..hehehhe..yelah temankan..padahal ganggu orang keje..da tu ape lagi yang aku mampu buat kan..nak jahit manik lelame sangat nanti baby marah..die tak selesa..ececececy..baby gak yang jadi sebab dan alasan..
hasil ber'ym' ari ni..terjebak nak makan mihun goreng..padahal bukan nye Hanna gitau die makan mihun ke hape..cume cite-cite pasal nak masuk umah baru...ye..Hanna da de umah sendiri ok..menjeles la aku..menjeles dengan niat baik..harus usaha lebih ngn hubby untuk dapat umah sendiri..

erm dok cite pasal nak masuk umah baru tu la..die nak wat majlis bacaan Yassin kecik-kecik..jemput orang surau..then tetibe die sebut "hidang mihun je nanti"..terus aku cm boleh bau mihun goreng panas-panas...hahahahha..lantas kaki ni laju gi dapo..amek lesung tumbuk-tumbuk..da tak kusyuk da nak chatting..kepala da asyik nampak mihun...gile la selera ibu pregnant..takuit!!

now ni da release da..sebab mihun da terhidang..tunggu nak ngap je sat gi..sebelom tu tepon hubby dulu gitau da breakfast..nnt die bising anak die lapar..cait!..bini lapo takdo hal pulak kan..hahahaha..

pape pun my dear hubby jangan lupe janji-janji mu malam nanti...miahahahah..^__________________^

gambo mihun adalah takde sobab ea..ni mihun bodoo je..mean mihun kosong..so tak proper la..janji lepas hajat aku..nak pi beli sayur ayam daging sume bukan dapat keizinan pun..ni yang nak request esbok besar cecepat ni..leh stokcup banyak sikit lauk kan...

k la..selamat bersantap sume..hohohohoyeah!!

Sunday, April 10, 2011

takde orang sayang..

salam..

wah..tajuk tak hengat kan..biase la kalau tengah emo guling-guling ni..


malam tadi da la rase kosong..rase sorang-sorang..orang len lena diulit mimpi..beradu dalam ketenangan..aku jugak yang gelisah sorang..terus rase takde orang sayang..sob..sob..

da la..update secare pendek sebab emosi melanda..

Sebelom terlambat...

salam..

terlambat la sangat kan..heheheh..sabar je la ngan owner blog ni ye..memang 2 3 ari ni memang akan banyak episode makan-makan..and masak-masak..adeh..tinggal lagi 19 hari je lagi ni..sempat ke nak makan sume???

ececey..ape pulak tak sempat kan..sempat je..kalau bulan pose..19 hari tu siap leh makan macam-macam kan..kadang aku ni rase aku kan bersalin hujung bulan ni..kire sampai cukup EDD la..tapi bile malam tadi terase sakit perut len macam..sampai nak jalan pun tak boleh..terus feeling takuit-takuit..hehehhe..fuh..saspen..nebes sume ade la..

masuk bilik pun hubby papah..tolong baringkan..time tu da dekat nak Maghrib..bu je pas had dinner..mulut nak ngap lagi..tapi timbang rase pada perut..takut full sangat..

bile da sakit gitu..terus otak ni ligat pikir ape lagi yang tekak ni nak makan..kalau ikut kan malam tadi memang da nak masak pengat labu ni..tapi tahan je la lagi..ate katenye pun tak leh nak berdiri lelame kan..rase cam baby nak kuar je..

kisahnye yang terase nak makan pengat labu ni bukan la mengidam berhari-hari pun..ingat tak semalam kan aku ke JJ ngan hubby ngan niat mau mencari Roti Boy tu..da yang di carinye takde..maka melarat masuk JJ sume..

last pegi sane 2 minggu lepas terbeli mangga yang best..so kali ni nak beli la lagi mangga best tu..sekali mase nk gi timbang mangga tu terpandang labu yang da dipotong 4..kuning die tu macam menggamit je..memula wat derk je..terus je jalan..

sampai separuh jalan patah balik..tetibe terpikir nak mam pengat labu..kang kalau wat derk je..sampai umah bu nak haru sume susah la kan..so bile da nampak tu terus je la beli..

 

ni la hasil masak-masak di Suboh hari..tak lena tido nak tunggu cerah sebab tekak ni teringin sgt nak rase lemak-lemak manis pengat labu ni..senang kacang kuda kacang peas je ni..

pas Solat Suboh..sambil cuci pinggan mangkuk..rebus dulu sat labu ni..kasi lemnut sikit..kalai terus masuk santan nanti nk tunggu labu ni lembut santan tu pun da nak pecah minyak..so resultnye jadi berminyak la kan..

nak elakkan jadi gitu la..aku prefer rebus dulu jap..then agak-agak da macam separuh lembut tu bu masukkan santan and gula melaka..and secubit garam nak kasi lomak-lomak sikit..

da 2 mangkuk selamat masuk perut..gile kentang ni mam sorang je..tak pe baby ye..sebut je nak makan ape..nanti ibu order je nga ayah..fuh..fuh..mudahan dapat la ye..

hari Ahad yang cukup tenang..walaupun hubby adalah keje ari ni..da siap sume keje umah..makan pun da ..skang ni moh kite siapkan projek tempahan manik pulak..bile mau siap kalau asyik bertangguh..seb bek tuan die tak bising..=]

Saturday, April 9, 2011

Men Masak-Masak..0_o

salam..

da petang pun kan..erm aku bet mesti ramai yang kuar jenjalan..bawak anak bini kuar amek angin..tak pun gi dating tengok movie..aku ari ni dok umah je..sebab pagi tadi sampai tengahari da kuar walaupun kuar adalah dengan cepat dan balik pun tergesa-gesa...

ingatkan ari ni hubby kena keje..Alhamdullillah la ade orang ganti so boleh la die cuti and rehat kat umah..minggu lepas pun die memang takde cuti..keje straight..even dapat cuti pun selalu kitorang memang takde gi mane pun..dok umah je la..bagi die tido puas-puas..kalau die baek hati sangat bu la die bawak aku jenjalan..tak pun kalau da tak tahan dengar aku merengek nak kuar..

pas Zohor tadi ingat boleh la lelap sekejap..puas golek-golek tapi mate takmo lelap..alang-alang hubby tak gi keje so cadang nak masak awal la..kire dinner jugak la..dinner awal petang..hehehe..makanye kul 2:30 petang gitu start la aku bersilat kecah kan dapo..siang bahan basah dulu..

then ini la hasilnye..da siap hidang..tunggu time nak masuk mulut je..masing-masing lom betol-betol lapo lagi..tapi aku da start rase lapo da ni..nasi je lom masak lagi..masak nasi sat gi..boleh la ngap...oooo..yummy !!


ikan selar masak pedas..gile kan gi besarkan gambo ni..hehehe..mane tak terliur..ade yang terliur ke??meh la jemput mamam same-same...^__^

ni acar nenas masak..bukan paceri nenas..aku tak tau la orang len biase tak mam benda ni..tapi aku dari kecik memang suke..rase die masam-masam manis..macam acar jugak..name pun acar..cume acar ni dimasak..bukan acar mentah..kalau acar nenas mentah aku pun tak berani kot nak makan..biase kalau takde selera makan memang aku masak acar ni..kire boleh jadi pembuka selera la..tapi hubby tak makan..die memang anti benda masam-masam ni..kadang-kadang tengok aku makan pun die da wat muke pelik...


ni pulak sotong spring dried chili..aku suke masak sotong ni since aku gi Pangkor..kalau pi sane aku memang tak kan lepaskan peluang order sotong dried chili..tapi takde la die wat spring toing-toing ni..memang power gile la abang kedai tu masak..da la boleh pilih sotong fresh-fresh kan..memang heaven la..even pun yang aku masak ni takde la sepower yang kat Pangkor tu..tapi cukup la untuk lepaskan rase nak makan..gile ko kalau aku nak mintak pi Pangkor sebab nak mam benda ni..mau la hubby aku jeling sampai juling...miahahahaha...^__^

 
 last but not least..mesti kena ade sayur..da jemu da asyik sawi..kailan..kangkung..bayam..so tadi hubby pilih nak kacang panjang..tak tau nak masak camne nak bagi lari sikit dari biase-biase nye sayur kan..so decide nk goreng biase je..letak udang kering gemok ni..
maka siap la menu untuk dinner malam ni..memang tak abes ni kalau aku and hubby je mam..tapi takpe..tak abes ari ni sok boleh jadi breakfast..aku da terbiase breakfast makan berat..tengahari kompom tak makan la..

erm tak tau la de peluang ke tak lagi aku nak masak before bersalin ni..ikutkan memang malas nak masak..bau tumis tu pun aku pening..bukak sume tingkap pun rase de lagi bau yg melekat..mau abes sebotol febreze aku sembur tadi..

tapi kalau aku tak masak..alamak nye aku tak makan la nasi..bukan ape..lately ni aku notis if aku makan lauk beli perut aku meragam..macam tak nak time je..kalau setakat ulang alik toilet tu rase leh tahan lagi..yang bab muntah sampai gigil-gigil tu yang aku tak tahan..rase nak pitam dalam bilik air..kalau kena time hubby takde memang haru la kan..

ok la..nak pi mamam..hubby masak nasi..sementara tunggu nasi masak..kite urut kaki dulu...^_________^..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...