:: ^_^ ::

Wednesday, May 15, 2013

Chocolate Moist Cake

Assalamualaikum..

sebenarnya bukan aku yang makan pun..
aku makan sikit tu boleh la..

hari tu masa buatkan untuk adik aku tu.
tak sangka ade kawan-kawan suami yang nak..
so ingat main-main je la kan..
last week suami balik keje..katenye budak tu kompem la nak jugak..

aku tak reti nak jual-jual letak harge ni..
kadang takut mahal la ape la..
nak kire harge modal sume tu pun tak reti..

ofcos la kite buat dengan bahan terbaik sebab nya nak makan sedap kan..
haruslah yang terbaik..dengan harapan sedap la kan..
contoh nye untuuk butter tu aku gune buttercup..
serbuk koko tu aku gune yang Hershew nye..

so semalam baru la sempat buat..
sebab few days ni aku penat..tak sihat sikit badan..
semalam pun sampai peluh-peluh ketiak..
buat 1 adunan je da cukup pun..


ni je la hasilnye..
jangan gelak mahupun keji dalam hati ye..
aku bukan jenis orang yang reti masak dessert ni..
ngap je yang aku tau..
now ni pun suami yang bagi semangat suruh aku cuba..
he said that aku pun mampu buat..! ^_^

lebih adunan kek tu aku buat chocolate ball..
dulu zaman susah..keje part time jadi kuli orang..
keje dari pukul 8:00 pagi sampai 12:00 malam bu jumpe rumah
ma bagi duet belanja makan tengahari untuk aku and adik aku RM3 sehari..
da siap bekal nasi goreng dari rumah..
so aku ade RM1.50 je la untuk beli pape kan.
biase aku akan beli chocolate ball ni..time tu harge nye RM0.50 je sebijik..
tapi kecik jauh la dari yang aku buat ni..

terimbau kenangan mase dok buat benda ni..
kek ni chocolate moist biasa yang aku dok buat tu je pun..
then topup with cream cheese and mocha gonache..
atasnye tu roasted almond..

aku tak reti nak letak harge..like i said before la kan..
so depends la pada suami die nak jual bape ke kawan die..
kalau ikut aku..memang tak reti la..
and kirim untul FIL buat berbuka sekali nanti..

p/s : sila jangan gelakkan aku ye !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...