:: ^_^ ::

Tuesday, May 14, 2013

Menu Berbuka #3 Rejab

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..da selamat da 2 hari aku puasa..
puasa ganti sebenarnye..ade lagi 4 hari..
kena ganti sebelom da tak larat nanti..and this coming Ramadhan aku da sarat sangat da..
harapnya dapat puasa full tahun n..

hari ni aku tak puase..and Ahad tu pun aku tak puase..
sebab nye mase bangun sahur tu aku adalah batuk terok sangat..
so suami kate tak payah la puase..nanti da cerah die nak pergi carikan ubat batuk..
tapi bile aku google pagi tu tau yang tak elok consume any of ubat..
terutamanya ubat batuk..

mase Hazeeq dulu panadol pun aku tak makan..
and hari ni opkos la tak puasa sebab nye kena minum air gulakan..
hari pun suami buke kat kedai je..
die keje masuk petang tadi..
kompem la balik malam kan..
esok pun kalau aku pose..bebuke sorang la jugak nampak nye..

ni ape yang kitorang hadap semalam..
aku tak de idea nak masak ape..
masuk dapo and masak je ape yang ade dalam peti ais..
boleh..?

 cempedak goreng and ayam percik kukus grill panggang dalam oven je ni..

acar ni sebab aku tekak nak masam-masam je kan and sup daging untuk Hazeeq..

memang lauk nye takde kena mengena pun ..
bak kate orang Tganu..tok nyakut mek weh !
tapi aku laki bini makan sampai kenyang menyandor..
tak leh nak repeat makan..
sebab nye aku da kena pose balik malam tadi kan..

suami maintain akan kekal berpuase untuk 3 bulan ni..
Rejab, Syaaban and Ramadhan..slim la laki ai raya ni..
aku jugak yang memboyot..baju raye tak tau nak ukur saiz ape ni..
walaupun berat turun..and suami kate kurus..
tapi mane de orang pregnant kurus..
and 63kg tu bukan kurus ok..
len la kalau 43kg..tu berat zaman form 1 tu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...