:: ^_^ ::

Friday, February 18, 2011

Feeling...so feel la..

salam..

hohoho..ni dok ngemas pendrive..kasi pindah dalam external hardisk..da berkurun beli...ni bu nak gune...
pastu terjumpe picta-picta zaman comey-comey..skang ni memang terlebih comey da..nak tengok cermin pun segan..takut cermin tak dapat nak time kelebaran muke ini..lebar hidung yang sri kembangan ni pun da penuh cermin..

ni sebulan before aku tau aku pregnant..testing new lense..hehehe..da lame xpakai..memang tergeliat jugak la tangan kan..nak mandi tapi time tu la sebok nak try sume kan..

since pregnant ni mate Alhamdullilah..Allah bagi terang..setakat nak bace nak tulis or nak ngadap pc lelame pun xyah lagi nak pakai spek bagai..tapi xtau la pas ni kan..bile tengok ni..teringin nak melawa..tapi lawa balik kah aku after ni?????



santek kan kaler grey ni..shawl cap tuala mandi je..hehehehe..ok..jom kite cari lagi pic lelame..pastu kasi tempek cni..nanti bile da tue..ni sume leh jadi kenangan kan..

Dapat Berita Gumbireeeee..^__^

salam..

bu je malam tadi dok serabut-serabut pk..bile bakul baby yang aku tempah tu nak siap kan..tetibe timbul rase xsedap ati..rase nye jarang la nk ade kes kena tipu bile shopping online ni..

tapi tu la..sebabkn aku nye perangai tak sabar ni terus buleh gi pk bukan2..hehehehe..actually owner nye da email aku awal2 lagi gitau yang die xdapat nak siapkan tempahan aku on tarikh yang die janji..suppose akhir Jan da siap la kan..oleh sebab almost family die demam n die pun deman maka die gtau akan lambat sket siap..

aku tak kisah pun..kekadang kite kena la paham kan..bukan die sengaje nak lewat-lewat kan..suppose kena tempah 3 bulan daru tarikh due..aku memang tempah awal lagi..cume request nak dalam bulan 2..sebab aku da masuk 30 minggu..ingat mau prepare sume la kasi ready kan..xdo la nanti nak kelam kabut.

janji siap after CNY..pastu last week aku try la msg..cume nk kompom je..lagi pun nak kena bayar balance lagi kan..owner nye janji dis week..so aku still menunggu.if xdapat minggu ni pun takde la aku hangin kehape..cume terase la riso..aku bukan jenis suke nak mesej marah2 k nak desak2 k..da ko setuju nak beli ngan die..kena la paham kan..heehehe..

Alhamdullillah...sabar tu subur..oooop..pagi ni tergerak hati mau bukak email..memang seperti yang dijangke..dapat email dari butikzarra..bakul baby da siap..terus transfer bayar balance..yang best nye takde charge penghantaran ok..

die janjikan hargenye RM198..n itu la harge yang aku bayar..ingatkan ade kos len lagi..ye la..da bakul pun gedabak besar kan..muehehehehe..so pada bakal2 ibu yang terase mau bakul baby yang super somey..buleh la ke butikzarra and berurusan dengan beliau sendiri..

if da dapat bakulnye nanti akan aku tayang kat sini..^___*..wink2..

P/S :: mood heppi..=]

Thursday, February 17, 2011

Copy Paste Note dari FB - Manusia hanye akan Hargai bile dah Rase Kehilangan

JGN TERLALU MENCARI YG SEMPURNA

by Hanna Izhar on Wednesday, November 10, 2010 at 9:15am


Kamu memancing ikan... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu. Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja. Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup. Begitulah juga, Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang. Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya. Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja. Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu.


Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh. cukuplah sekadar keperluanmu. Apabila sekali ia retak. tentu sukar untuk kamu menambalnya semula. Akhirnya ia dibuang. Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi. Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya. Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa. Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya.


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. MENGASIHIMU. Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain.Kamu juga yang akan MENYESAL...

Baby Gerak dengan Sangat Agresif !!

salam..

ooo..dulu sangat seronok bile baby mule-mule gerak..erm tapi untuk 2 3 hari ni..memang hazab la..die gerak almost 24 jam..pantang kalu de tersentuh perut kuat2 sket memang die gerak..gerak ala-ala buat pusingan 360 degree..

ma penah la gitau..nnt bile baby da besar..kite akan rase xselesa bile baby gerak..ye la..baby da besar..perut kite kompom la space nye da kurang kan..so bile die pusing tu mau la terase die tolak-tolak kulit perut..but for me..tak de la aku rase sakit..cume rase tak selesa..contoh bile tengah dok dapo nak masak..die boleh gerak-gerak yang tak mo benti..so aku la yang kena benti..kena duduk rehat dulu..gosok-gosok perut..cakap-cakap ngn die..nanti die akan diam la jap..so behave anak ibu ni...^__^..

malam tadi..tak tau la nape aku cengeng sangat..mulenye hubby nak peluk..nak letak tangan je atas perut aku..da tu perut ngah tak selesa..pastu aku tolak memang agak kasar la..hehehe..tak pasal-pasal pulak die nak majuk..die yang majuk tapi aku pulak yang nanges..akhirnye..memang die la yang kena pujuk aku...hehehehe..

kekadang memang cepat terase bile fizikal kite berubah..walaupun secare pelan-pelan..tapi tetap terase..rase gemok tahap dewa da ni..ngan sakit-sakit badan cam orang tue..kalah da nenek aku..ni baby dok gerak-gerak lagi..somey je anak ibu ni kan..tak tau la skang ni die da pusing dok cmne pulak..memang leh notice la lately ni die gerak pusing-pusing..


erm..baby of nak gerak-gerak camne pun..ibu suke je..tu tandenye baby sehat..takde pun ibu rase susah or rase sakit..kekadang ibu nanges sebab ibu memang cengeng..and ibu nanges sebab fizikal ibu ade kala nya xlarat nak tanggung sume ni..rase nak demam all the time..kekadang j ibu rase sehat..hehehe..anak ibu bile besar nanti..jadi anak yang soleh..Amin!!

Laptop Baru

Assalamualaikum..

semalam da menyepi..ari ni pun cam nak wat gitu gak la..
bukan ape..semalam..baby lappy baru ni takde..suami bawak balik pi kedai..
ade ke patut baru je beli 2 3 ari dah ade cam bintik2 pixel..
ade satu kaler merah and kaler biru..

oo..suami memang sangat sensitip ok ngn benda-benda gitu..
dah tu die yang bayarkan..aku ade mintak nak laptop kecik..
senang aku dalam pantang nanti..beside Cik Kitty memang dah tak sehat sangat dah..
sehari sebelom suami nak beli baby laptop baru ni..
Cik Kitty dah terkehel LCD nye..suami repair sampai pukul 4:00 pagi..

act..tak kisah sangat pun..Cik Kitty tu pun ok je..elok je aku gune..
setakat nak internet..main game sume..tokdok hal la..cume uzur ropenye je la..
tak sangke pulak die mahu belikan laptop baru kan..ingat kan memang nak beli yang kecik je..
sekali bawak balik yang besor gak..ngan harga pun besor gak..
lebih dari boleh beli 2 laptop kecik..katenye puas hati..RAM besor..speed laju..

semalam..laptop baru ni takde..Cik Kitty la yang jadi mangsa aku..
lepas gian main game baru..best..skang ni nak game ape..mintak je ngan sumai..
die download jap je..so hari-hari ku dirumah ade lah ceria..
lepas settle sume keje..kite ngadap game sampai lebam..

ni la game nye..so ari ni kite sambung men kat laptop baru pulak..
aku mmg jenis tak minat game online..kadang-kadang lembap..
ni game..ala-ala farmville..tapi ko tak yah la nak tunggu sampai 2 3 ari..
lambat harvest kan habis jahanam semua sayur buah aku..
aku pun tak tau cmne and kat mane nak download semua benda alah ni..
yang aku tau..aku mintak je..then soon dapat la..muehehehehe...

erm ingat nk renovate blog ni la..rase cam dah tak best pulak tengok biru and oren..
tapi kena tunggu suami masukkan CS5 dulu..tak best gune yang portable..lembap sentiasa..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...