salam
da 3 hari tak terusik my dear blog ni..tak sempat nak mencoret pun..last Isnin kuar shoping barang dapor sikit..run ke KL ikut hubby amek stok..then melepak kat kompleks PKNS..jalan-jalan cuci mata..Insya Allah hari Jumaat ni bu nak pegi cari tudung raya..
later petang tu after Asar gerak balik Seremban berbuka di sane..semalam pulak lepas Suboh je gerak balik Shah Alam..sampai umah, kemas-kemas..mandikan baby..terus buat jam dan mengerjakan Tart Nenas..dapat da 1 tupperware..later buat 1 jenis lagi cookies..berbuka semalam pun order Domino je..tu pun almost pukul 8:00 malam baru reti nak makan..dok ralit nye membao kata ko !!
hasilnye..dapat la cookies 3 tupperware..ngan sakit-sakit badan yang hamat..baby pukul 6:00 petang bu nak tido..kebetulan adik ipar pun aku jage semalam...merase la ko 2 2 tu takmo tido..da dekat nak Maghrib bu tido...
ni bisa-bisa sakit badan terasa lagi tapi aku teruskan jugak buat biskut..nak la jugak rase feeling nak raya kn..
ok la..chow cincau bandung ais..nak jenguk ape kesah da cookies dalam oven...sesilap rentung..
^________________^
:: ^_^ ::
:: o u r j o u r n e y ::
Wednesday, August 24, 2011
Sunday, August 21, 2011
Hari Ahad saya kat rumah je..
salam...
petang-petang Ahad ni aku macam biase la shopiiiiiiiiiiiiing !!..ok itu tipu..aku kat rumah..bermain dengan anak kesayangan yang sangat susah nak lelap mata hari ni..time menyusu bukan main lagi lena dia tido..aku baru je bangun niat nak ke dapo settle kain baju dalam washing machine dia da celik mate kebil-kebil pandang aku..dengan harapan jangan tinggalkan die..ooooh pandai sungguh kamu ye..
ni pun curi-curi menaip entry dikala dia dok ralit layan TV..tapi kejap je tu..nanti mesti die pusing-pusing cari mana ibu dia menghilang..
............................................................................................
petang ni tak de ape sangat pun nak update sebenarnya..oleh sebab gatal tangan..meh la kite update secara ringan-ringan penuh kasih sayang gitew...euwww..gewli lew kitew !!
serius aku rasa memang nak muntah la bace post kat status FB or any blogs yang guna ejaan gitu..kadang-kadang tergeliat semua usus terbelit-belit dengan buah pinggan segala bila aku cuba nak baca ape yg depa dok cuba nak sampaikan..kadang-kadang ada yang sanggup reka cipta perkataan yang pelik-pelik ejaan nya..biase kalau jumpa yang setakat tambah 'w' tu ok lagi la..boleh lagi aku cuba paham..tapi kalau jumpa yang merapu meraban memang aku abaikan dan takkan baca da..
ke ni semua trend budak muda zaman sekarang ?? kire cool la kalau kita eja camtu..haissh..merosakkan bahasa betol la..ni SPM nanti tak lulus Bahasa Melayu baru tau..aku ni memang dari dulu suka eja penuh..even mesej pun suke je penuh..takde masalah pun nak taip penuh kan..if gune singkatan pun..singkatan yang very the simple la..contoh nye penggunaan 'X' untuk ganti perkataan tak/tidak/tiada..aku bet yang tu mostly ramai yang tahu..
mungkin juga seba aku dulu-dulu mesej ngan ma and abah je..so mesej ngan orang tua ni kena la taip penuh..nanti kesian depa baca mesej aku tak keluar bunyi nye...^__^..since pakai phone with QWERTY ni lagi la senang nak taip full kan..
ah..lantak la..kang lelebih komplen kan ada yang terasa..tapi rasa nya geng-geng yang baya aku semua setuju ngan apa yang aku gitau tu..apa salahnya guna bahasa yang betul..entah bahasa planet mane la depa dok guna tak tau..or maybe jugak tahap IQ aku tak cukup tinggi..tak same level ngan depa yang dok guna bahasa gitu..bahasa yang konon nye manja auwww..auwwww gitu....geliwwwwwwwwwww !!
...............................................................................................................
ah..rindu pulak zaman muda remaja belia dulu..zaman single mingle..zaman takde masalah..zaman takde tanggungjawab besar gini..zaman yang bebas meneroka lagi...ooooh..
tak tau la bila la dapat jumpa balik geng-geng jahat dulu..rindu sama korang la..ape yang aku tau so far ni tu pun melalui FB..ramai yang da kawen..da jadi ibu ayah..same with me la..ade jugak yang da menjanda..kawen untuk kali ke-2 pun ade..yang still single pun ade..
tapi tu la kan..mase 8 tahun ni merubah segalanya..ni merujuk kepada geng zaman SPM la..eh ade ke sesape geng aku dari zaman SPM dulu sesat ke mari..?? takde kot kan..tak pe..kite teruskan penceritaan..ape yang aku nak cerita ??bukan cerita cuma sekadar menyampaikan ape yang aku nampak..perubahan maksud aku..yang dulu dalam kelas bukan main nerd..pakai seluar atas pusat..kusut masai..berdaki..tapi sekarang da kalah Hero malaya da..macho..badan tuff ketul-ketul lagi..yang solid molid ratu kebaya heroin sekolah pulak da berkelek anak serupa makcik-makcik da..yang dulu kaki buli kini warak ala ustazah..macam-macam lagi la..
untung jugak ade FB ni..dari situ la aku mengutip kembali sisa kenangan zaman sekolah dulu dari kawan-kawan yang da lame terpisah..bila da tua nii timbul rasa sesal sebab tak hargai zaman sekolah dulu..paling best aku jumpe sorang member..zaman form 4 dulu die penah tanye aku how to pronounce 'CUTE'..die sebut tak bunyi CUTE da..tapi bunyi cuit..ala..cuit mencuit bahu tu..kitorang bantai gelakkan die..kaw-kaw punye..dan-dan pastu dia tanye pulak maksud 'ASMARA' tu ape?? same ke dengan 'ASRAMA'..kali ni lagi kuat kitorang gelak..sian die..merah padam muka die..berlalu pergi dengan muka dendam nak tembak kitorang dengan senapang gajah..
tapi sekarang ni aku gerun kot nak jumpa die..mahu nye die speaking ngan aku nanti..mati aku menggaruk cari ayat nak jawab balik..die keje ngan agensi perlancongan tak silap aku..so opkos la mat salleh nye cair dalam mulut gitew..
..........................................................................................................
da la ye..penat la pulak bila merapu ni..nak pi mandi sementara baby tekun mengadap TV..
Saturday, August 20, 2011
Menu Berbuka Ramadhan11 Day#19
salam..
semalam nye berbuka..hari ni bu nak update..semalam takde mood la you alls..pukul 9:00 aku da masuk bilik..nasib baik baby pun nak tido awal..tapi masuk bilik awal pun aku tak tido..dok layan sudoku sampai habis bateri enset hubby..then sambung main game kat enset aku pulak..game tu memang membantu kalau kau nak tido..boleh ngantuk la..lupe tengok jam pukul bape aku tertido..
sahur pagi tadi pun lauk ni..then buke puase jap gi pun lauk ni jugak..senang kan..hahaha..aku masak takde la banyak..kire cukup untuk 2 orang makan la..tapi nak wat camne..bulan puase ni selera kurang masing-masing..pas berbuka da takde da nak repeat makan..masing-masing ngan hal masing-masing..then tido..bangun sahur pun makan sambil pejam mate gitu..tapi nasi habis la..Alhamdulillah tak membazir..
ni aku da siap panaskan lauk..tinggal tunggu nasi masak..hubby berbuka kat kedai hari ni..takpe la..berbuka sorang ke berbuka ngan hubby ke same je..makan mulut masing-masing jugak..bukan nye kalau die ade die suapkan aku..ooo sedih..da tak romantik cam dedulu da...sebab da tua kah ??
borink puasa tahun ni takde feel berbuka..rase cam makan malam biase je..makan sorang-sorang..kalau hubby ade pun tak feel jugak..ye la..skang ni sibuk dengan anak..makan pun bergilir..tak semeriah tahun lepas..
ok la..takmo emo-emo..da nak berbuka da..
bubye..
^__^
Hippo tunggang Baby Hazeeq !!
salam..
^__^..start entry dengan senyumam..hati ibu berbunga riang tengok perkembangan anak..belom cecah usia 16 minggu baby de boleh meniarap..so far takde la die rajin sangat nak meniarap...da name nye die suke beriba dengan ibu kan..kadang bila aku pakse die dok bawah tu die meniarap la..paling lame pun aku rase ade la 10 minit..pastu da bunyi-bunyi panggil aku..sakit dada agaknye..
aku yang hari-hari dok ngan die ni pun notis yang die hari-hari nampak lain..rindu mase die tak reti nak pandang orang lagi..skang ni time menyusu pun tak dok diam..cume yang best skang ni die da tau nak cari sendiri time menyusu..so tak payah nak berjage sangat..alahai anak ibu..cepat nye kamu membesar..membesar la da jadi anak yang soleh ye sayang !!..we love u dear !! (sambil menyeka air mata)..oooo..syahdu..T__T
bubye sayang sayang somey..
^_______^
Menu Berbuka Ramadhan11 Day#17 : very simple !
salam..
lame da dok dalam draft pic ni..lupe nak update..dok sibuk siapkan memanik baju..tinggal baju aku je..tu pun cam malas je aku nak buat sebab takde idea mau buat pattern mane..tinggal je la ko kat situ kan..kalau tak sempat jahit tak payah pakai baju raya la jawabnye..kesian nye aku...sob..sob..
maybe Ramadhan kali ni tak terasa sebab aku tak boleh pergi terawih..takpe la..pengorbanan ade baby kecik gini la..
ok peeps..bubye..sayang sayang sayang..^__^
Subscribe to:
Posts (Atom)