:: ^_^ ::

Wednesday, June 27, 2012

Black Patch Lace with White and Grey Organza and Pearls | BEADS & SEQUINS

 
da lame terperap dalam draft..ari ni baru berpeluang kerajinan nak mempublish
memula pening nak design cemane..
nak simple tapi a little bit meriah..
sebab untuk raye kan..

sekali datang idea ni..
sekarang pun memang trending patch lace ni..
tapi orang budget besar boleh la beli french lace..
aku bedal lace Nagoya Kamdar je..
paling mahal pun sambar kat Jakel ari tu..
pastu agak keberatan pulak aku nak upload gambar ni sebab nye baju raye orang kan..
kang nanti tak suprise la..
orang len da tengok dulu..
tapi aku gatal jugak nak upload..

harap empunya baju tak marah !

Wednesday, June 20, 2012

Dark Brown Patch Lace with Oranges mixed Scattered Pearls | BEADS & SEQUINS

Salam...
da lame tak bercerita di sini..

pertame sebab nye lappy rosak..
hardisk yang rosak..
so sume document adalah hilang..
terus semangat pun down same..

but Alhamdulillah..kelebihan punyai suami yang hitech ni..
segale doc yang da hilang termasuk sume gambar and video baby
dapat di recover balik.
but it takes a very long time..
bout 3 4 days to finish..
so aku just online untuk cek ape trending kat FB je la..

secondly..
most of mase 3 minggu lepas adalah tertumpu kepada memanik..
pergi ke KL cari stok manik..
hampa kecewa..banyak yang aku nak tak de kat kedai Bunga Reben tu..
then cari jugak stok lace kat Nagoya and Jakel..
sambung beli manik kat CT Craft kat seksyen 18 Shah Alam..

balik sambung memanik baju yang super duper problemo ni..
sian baju ni..sial sungguh..
but Alhamdulillah..turned out very gorgeous..
even aku tak bape puas hati..
sebab kena betol betol crowded untuk tutup cacat cela nye..

nasib la ko baju..
so ni adalah entry warming up balik..
sebelom ibu sambung bercerita kisah si anak bujang sorang ni..
banyak yang ingin di kongsi..
on what had happened through out last 30 days..

aku draft 1 1..
kalau rajin nanti baru la cite detail bergamba sume..
untuk tatapan anak anak ibu.
and reader yang rajin jugak jengah..

^______^

Thursday, May 24, 2012

Susahnya Nak Bagi Hazeeq Makan

 
memang hari-hari ibu susah hati ..
bangun pagi je fikir nak masak ape untuk anak ibu sorang ni..
die ni memang susah sangat nak makan..
pada die lagi senag susu je ngan ibu..

ngan suami pun kadang aku tak de nak struggle 
nak cari resepi baru..
untuk suami telur mate denga kicap pun da heaven sangat da..
tapi untuk budak bucuk ni sorang seriously..
kalu mencabar kemahiran memasak ibu yang tak berapa nak ade ni.

hari ni memandangkan stok lauk memang da tak de..
aku memang cadang nak bawak Hazeeq gi kedai..
tapi tadi mesej ngan suami..
katenye tengahri die nak balik belikan lauk nasi..
ok la tu..
tak payah la aku usunh Hazeeq tengah panas ni nak ke kedai kan..

after suami da pergi keje..
aku mandikan Hazeeq..sementare tunggu die nak main air..
aku tumis rempah ..
buat sup telur je la..
siap potong daun sup..
elok dia da takmo main air..

pakai kan die baju then jerang nasi..
masak nasi lembek..
khas untuk anak sorang ni..
tak pe ibu boleh jugak tumpang sekaki.
 
untuk ibu cukup la ngan milo ais segelas..
heaven da tu..chipsmore baby puna de ni.
ibu nak sikit ye...^__^

sementara nak tunggu nasi masak..
haeeq da pun tertido..
hasil menyusu sambil ngadap Alif Ba Ta song..
memang wajib taip-tiap pagi ngadap Alif Ba Ta dulu..

harapnye die tak de la nak dengo lagu K-pop je..
ni sume salah aku la..
so sekarang ni mari kite betolkan mane yang da terpesong tu..
bawak ke jalan yang lurus balik..hopefully !

elok aku siap sidai baju..
masuk je rumah die sengih da..
da bangun bushuk ibu ni..
tido tak lame sebab die lom makan lagi..
ngam ngam nasi pun da suam..

senduk nasi dalam pinggan..
campur sikit sup telor..
ajak die ke depan..
sambung lappy ke tv..so wide screen la layan Upin Ipin..

mate die ralit tak alih dari kace tv..
senang keje aku..suap nasi..
suap sup..
suap kuning telur..
hulur gelas air..
die srooooot je..
tanpe sikit pun mate alih dari kace tv..
sedar tak sedar.
abes Upin Ipin kisah Mainan Baru yang berdurasi 17 minit..
maka nasi dalam pinggan pun tinggal sikit je lagi...
da boleh jugak dengar Hazeeq pun da sendawa..

Alhamdulillah..misi berjaya untuk tengahari ni..
misi untuk minum petang dan makan malam masih dalam perancangan..
ape yang Hazeeq nak makan ye??
Keropok??

erm ayah mintak nak masak lemak telur untuk die berbuka nanti..
sayur pulak ?? tengok la ape yang ayah bawak balik nanti..

^___^
 
 
 

Menu Berbuka Puase Sempena Nisfu Syaaban

 
Alhamdulillah berkesempatan nak berpuase bersama suami di hari Nisfu Syaaban..
yang mane pahala nye umpama berpuasa sepanjang tahun..
 
sebenarnye plan nak la kuar pergi kedai tepi ni..
mau beli lebih sikit lauk.
tapi ape kan daye..hujan rahmat mencurah menyejukkan bumi..
yang sekian hari ni makin panas aku rase..
aku pun terlelap dengan baby diulit bunyi curahan hujan lebat jatuh ke simen..

ewaaahhh..alasan mesti mantap kan..
so masak je la ape yang de dalam peti ais..
ade la secoit daging balance dari wat sup Hazeeq ritu..
ikan selayang 3 ekor..
and sawi seikat..

tu yang terjadi nye gulai or curry daging..
yang endup nye boleh di makan dengan roti jalan..
ikan selayang goreng sumbat sambal.
and sawi ikan masin..

pastu boleh pulak pesan dengan suami..
mintak die belikan lauk ayam penyet kat Antan Batura..
dekat nak Maghrib bu suami sampai..
ade 3 bungkusan polisterin..

1  bungkus ayam penyet dada part
1 bungkus ikan keli penyet
1 bungkus terung penyet..

pastu air pulak atas permintaan suami.
ribena je..tuang cordial sesedap tekak..
then tambah air sejuk..sejukkan lagi dalan peti ais..
bu la tambah ais bile da nak minum..

tu je rezeki kami waktu berbuka..
which Hazeeq pun tumpang makan..
sebab aku awal-awal da masakkan nasi die
dalam pinggan putih tu nasi die la..
aku suap die makan dengan sup.
tauhu and tempe..
makan la 2 3 suap..lepas tu mengamok da tak nak..
tabung kopok jugak yang die kejar..

tu pun lauk nye ade yang tak abes..
suami plan nak bangun makan lagi sebab die nak nak puase lagi hari ni..
kirenye semalam die nak sahur la..
tapi tau je la..niat yang baik ni biase setan kuat menghalang..

mase aku nak tido around 2:00 pagi tu aku da tanye..
suami..kamu nak bangun tak..
tapi macam aku cakap ngan bantal pelok je..
oleh kerana aku pun da tak terdaya lagi nak tahan mate.
maka aku pun join sekali menjadi bantal pelok..

p/s : harapnye diberikan lagi kekuatan untuk teruskan berpuasa..

Wednesday, May 23, 2012

Panjangkan Rezeki

 ni fresh update la kirenye..
bu je siap menjala before Maghrib tadi..
awal nye cuma buat untuk Hazeeq sebab die memang refuse nasi hari ni..
pastu aku pun jugak la..
so adun yang lain..
sebab adunan Hazeeq punya aku da campur susu aku..
ganti susu cair@santan
bila da buat tu..
and rupenye ok..rase ok..
maka terlintas di hati nak panjang ke rezeki ke jiran sebelah..
roti jala with curry daging..
then seterusnya tadi aku menjala untuk suami..
hari pun die berpose jugak..
semalam aku pun tumpang same pose sempena Nisfu Syaaban..
esok kalau ade kekuatan nak jugak pose lagi..
sebab suami kompem akan pose lagi esok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...