:: ^_^ ::

Thursday, November 22, 2012

Saya GAGAL !

Assalamualaikum..

da lama tak menaip..teringin nak update tu melonjak..
cume sebal hati nak bercerita..
esok adalah hari yang aku nantikan sebenarnye..
selama sebulan menunggu keputusan temuduga tempohari..
tapi penantian aku da berakhir petang semalam..
dengan 1 kepahitan yang terpakse aku telan..
gamba setahun yang lalu

even di kepala ni sudah menjangkakan keputusan itu..
tapi GAGAL itu terlalu sukar untuk aku terima..
serius !..bila aku dapat mesej dari membe yang memberitahu result da keluar..
menggigil seluruh badan ni..
nak masukkan no IC pun rase susah..
berpinar biji mate bile terpapar discreen
"maaf anda tidak berjaya dalam urusan ini" = GAGAL..
kelu..terus rase dunia berhenti berputar..
sikit sebanyak aku mengharap..plus  malam sebelom result keluar..
suami aku  bukan men lagi mengusik aku..
kate nye tak lame lagi aku akan kerja..
and die akan ambil alih tugas jage anak memandangkan die keje sendiri..

berat hati nak maklomkan Ma berita yang tak best ni..
aku tak sanggup nak call..mesej je yang aku kirim..
pagi ni baru la timbul keberanian nak call..
aku tau Ma pun turut kecewa..
tapi aku pasrah..ni sume ketentuan yang Maha Esa..
rezeki kita Allah da atur baik punye..
tinggal lagi kite kena usaha..Alhamdulillah..
sebaik tahu berita tak GAGAL itu..
masuk 2 3 mesej di FB untuk tempahan manik..
means..rezeki aku da diatur ke situ..
tak kurang jugak kawan-kawan yang dok tanye keputusan aku..
mane dorang tau pun aku konfius..
tau-tau je kan semalam result da keluar..

malam tadi agak susah jugak nak lelap mata..
masih terbayang nitemares itu..
rasa da takde ape yang aku mampu buat untuk ubah keputusan..
takpe la..kalau ade keizinanNya..aku cuba lagi nanti..
kalau tak pun..terus je la dok rumah..tambah lagi anak...^__^
mesti suami suke..die pun da lame mintak nak baby lagi..

biar la keadaan kembali tenang dulu..
then nanti kita figure out jalan mane yang aku nak lalui..
jangan hidup dalam mimpi..
terima la kenyataan ni walaupun pahit..
takkan la sebab GAGAL sekali temuduga..hidup da berakhir..

pape pun malam ni nak makan durian..
teringat sangat crepe durian hari tu..
nak tempah lagi tapi bile fikir 2 3 kali rase tak berbaloi..
RM10 untuk 6 ketul crepes yang saiz nye sekali suap je..
aku sorang je selamba makan sampai 3 bekas = RM30..
kalau buat beli lauk nasi tu da tahan seminggu da..

Tuesday, November 13, 2012

Assalamualaikum...

nak up 1 entry tapi tak tau dari mane nak mula kan..
hari ni cuti Deepavali kan..suami tak cuti..
time orang cuti lagi la die tak leh nak cuti..
die da decide nak cuti every Ahad..
Ahad baru la dapat nak balik Seremban umah MIL..
nak bawak anak jalan-jalan and all..

memandangkan Hazeeq da besar sekarang ni..
teringin rasa nak bawak Hazeeq masuk panggung tengok movie..
aku rase Hazeeq behave je kalau kat tempat orang ramai..
dapat nenen..dapat tido..
tempat sejuk pulak kan..suka la sangat nanti..

serius tak tau nak buat ape sekarang ni..
keje rumah sume da settle..
baju sume da siap sidai..
masak untuk Hazeeq pun da..
die pun da kenyang makan..ngah sibuk layan Flashcard kat tab ibu..
aku yang kalah berebut tab ni..mari la membawa diri mengadap lappy..
nak men game online tak lalu..tenet siput sedut sangat..

hati rasa tak tenteram selagi tak tau keputusan..
another 10 days..uishhh..selagi aku tak tau keputusan tu..memang segala kerja tak jalan..
manik memang aku da decide nak cuti..
if ni je la peluang aku nak rehat kan..aku nak rehat puas-puas..
terasa macam tak nak keje pun ade..
jadi nya..kalau dapat Alhamdulillah..
tak dapat pun Alhamdulillah jugak..aku still boleh jaga anak..
and ingat tahun depan aku da nak tambah anak..
tapi before tu aku nak consult doc dulu..

dulu rasa nya doc ade pesan..kena tunggu up ti 3 years..
aku kalau boleh nak anak lagi bila Hazeeq da besar sikit..
tapi suami tak sabar..die kan aim nak 10 orang anak..
kalau yang ke-2 nanti aku operate jugak..maka nya aku hanya boleh menyumbang 4 orang je la..
tapi rezeki sume Allah da tentukan..
mana la tau yang ke-2 nanti aku dapat lahirkan normal..
ade la peluang cerah sikit nak ramai anak..

tu je la kot nak merepek pun..yeay! Hazeeq da ajak baring..
nak susu and nak tido..

p/s : Hazeeq tido la..ibu nak tab..ibu nak sambung main Sudoku...^___^

A New Header..Again ?

Assalamualaikum..

3 hari tak update pape..feeling bercuti jugak..
macam la kerja kan..
so malam ni rajin terlebih..
sebabnya Hazeeq tido awal..
suami pun balik terus tido..
tu pun lepas aku dera dia suh picit belakang aku dulu..

ni mengadap lappy tak tau ape nak buat..
mari la kite mengedit header lagi..
masih mood "pink" lagi..budget comey..omey..omey la..
padahal da kertu kan..
 
edit yang ni kejap je la..
sebabnya element sume aku drag dari header yang previous..
tambah sikit-sikit lagi touch up sini sinun..

Thursday, November 8, 2012

Minum petang : Cekodok Pisang

Assalamualaikum..

menu minum petang hari ni..
bukan sebab terlebih rajin ke ape..
dalam peti ais..ade 4 biji pisang Hazeeq yang da lebam kulit nya..
sebenarnya pisang ni kalau buat cekodok memang takkan sesedap pisang yang kecik-kecik tu..
tapi takut jadi membazir pulak..meh la kite tenyeh kasi lumat..
gaul sikit dengan tepung..no need sugar..kire manis pisang tu da cukup la..

then goreng kecik-kecik..
ngam la dengan hari hujan je ni..
sejuk-sejuk kita ngap cekodok pisang..
Hazeeq mam 3 biji je..then tetido..
sebab 1 hari ni die belom pun tido lagi..
harapnya lame la die tido..

kadang die ni tido da tak macam budak kecik da..
tido malam lewat..bangun awal pagi..siang tak tido..
tido petang pun 2 jam paling lame..

ok la..nak sambung layan korea sambil lipat baju..

Resepi Ringkas : Bayam Masak Lemak dengan Udang

Assalamualaikum..

 
ni je la yang aku masak untuk lunch tengahari ni..
untuk Hazeeq..ayam goreng and nasi putih lembek..plus kongsi bayam dengan ibu..
oleh sebab Hazeeq allergic ngan seafood..
udang tu aku asingkan..
untuk ibu je ade udang..
Alhamdulillah..Hazeeq suka makan sayur bayam ni..

da 2 kali die makan nasi..
and now saat aku dok update ni..
die tengah syok main air..
saje aku mandikan die..
pampers die pun da penuh..baju pun da comot bau ayam goreng sume..

sementara tunggu die main air..boleh la ibu update sikit.. 
nak kongsi resepi 5 minit..sangat mudah..kacang peas je...

RESEPI BAYAM MASAK LEMAK DENGAN UDANG

bahan-bahan
  • 4 biji bawang merah - ditumbuk
  • 3 ulas bawang putih - ditumbuk
  • 5-6 biji cili padi - ditumbuk
  • 1/2 cawan udang kering dicuci bersih
  • 2 cawan santan sederhana pekat
  • 1 keping asam keping lebar 1/2 inci
  • 2 ikat bayam hijau..merah pun boleh
  • 10 ekor udang segar
  • garam dan gula sesedap tekak

cara-cara
  1. tumbuk kasar bawang merah, bawang putih dan cili padi.
  2. masukkan bahan yang da ditumbuk ke dalam periuk, masukkan bersama udang kering yang da dicuci bersih, santan dan asam keping dan juga sedikit air untuk kurang kan kepekatan santan.
  3. masak dengan api yang sederhana dan selalu kacau untuk  kuah yang cantik..
  4. masukkan bahan perasa garam gula..
  5. lebih kurang 3-5 minit kuah akan mendidih..rasa kuah, if da cukup masin manis nya masukkan udang..
  6. bila udang da kemerahan..masukkan bayam..masak sehingga bayam bertukar ke warna hijau gelap..jangan terlalu lame nanti terlebih layu..siap !
__________________________________________________________________________________

hehehe..bukan men lagi kan bagi resepi..
padahal benda mudah je pun..
kalau malas nak sukat pun takpe..
campak je sesedap tekak..
sekonfiden hati nak letak banyak mane..

aku ratah je bayam ni..saje malam makan nasi..
bukan diet ye..sebab da bedal setengah bijik kek..
habis sepotong rase bersalah..then habiskan sepotong lagi..
pastu timbang..tengok tak nek..terus makan sepotong lagi..
weee...^_________^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...